értékesítés cikkek


Így éri meg eladni a saját terményt

Így éri meg eladni a saját terményt 

Őstermelőként vagy vállalkozóként éri meg jobban mezőgazdasági terményeket értékesíteni? A válasz nem teljesen egyértelmű, bár tény, hogy az előbbi kategória képviselőit kevesebb szigorú előírás érinti. Az őstermelőkre ezenkívül kedvezőbb adózási szabályok is vonatkoznak.
Eladna? Ezt ne mondja soha!

Eladna? Ezt ne mondja soha!  

A sikeres értékesítés olykor néhány mondaton, vagy szón is múlhat. Egy gondosan felépített eladási folyamatot is tönkre tehetünk, ha meggondolatlanul kommunikálunk. Lássunk hat olyan mondatot, amit örökre el kell felejtenünk a sikeres értékesítéshez.
Így lesz hatékony az értékesítési folyamat

Így lesz hatékony az értékesítési folyamat 

A véletlenszerű értékesítés nem vezet sehová. Mindig pontosan kell tudnia, hogy mit csinál és mi a következő lépés. Az első és legfontosabb feladat egy átgondolt, jól meghatározott lépésekből álló értékesítési folyamat felépítése. Szakértőnk segít!
Így lesz képes bárki ügyfelet hozni nekünk

Így lesz képes bárki ügyfelet hozni nekünk 

Hiába a legtehetségesebb vállalkozó, ha a fejlesztés helyett a cég üzemeltetésével van elfoglalva, rosszat tesz magának és a cégének is. De hogyan lehet kiengedni a kezünkből az egyik legfontosabb feladatot, az ügyfélszerzést? Hát automatizálással!
Mire jó valójában a CRM?

Mire jó valójában a CRM?  

Egy vállalkozásban az egyik legnagyobb érték a pontos, naprakész ügyféladatbázis. Ahogy egyre több az ügyfél, úgy nő az igény egy átlátható, könnyen kezelhető rendszer bevezetésére is. Akár marketing, akár értékesítés, a papír fecnik ideje lejárt.
Hogyan segít a CRM az értékesítésben?

Hogyan segít a CRM az értékesítésben? 

Az értékesítőknek kiemelten fontos szerepe van egy vállalkozás életében, hiszen az ő feladatuk meggyőzni a potenciális vásárlókat arról, hogy valóban az adott cég termékeire van szükségük. Így az ő eredményességükön múlik a bevétel nagysága. De mit segíthet ebben a CRM rendszer? Szakértőnk elmondja!
Így jogszerű a telefonos eladás

Így jogszerű a telefonos eladás 

A telemarketing, azaz a telefonon keresztüli reklámcélú megkeresés hatékonysága és egyéb előnyei miatt rendszeresen és széles körben alkalmazott közvetlen üzletszerzési módszer. Sokan azonban nincsenek tisztában azzal, milyen telefonszámokat hívhatnak fel, kell-e az érintettek előzetes hozzájárulása vagy sem. A www.reklamjog.hu szakértői a Dr. Hatházi Vera Ügyvédi Iroda jogi szakértője az alábbiakban összefoglalja, melyek a jogszerű telemarketing tevékenység alapjai.
Tarolnak a hűségprogramok

Tarolnak a hűségprogramok 

Bár a magyar és az európai fogyasztók is főként az árak alapján döntenek, az egyre élesebb árverseny miatt nehéz kizárólag ez alapján választani az üzletláncok között. Ezért is értékelődtek fel az elmúlt években az érzelmekre ható vásárlói programok.
Így lehet többet, többért eladni

Így lehet többet, többért eladni 

Minden cég fejlesztését az értékesítés rendbe rakásával kell kezdeni. Hogy miért? Mert önmagában pénzt jelent, ami valójában stabil működést jelent. Ehhez adunk három könnyen követhető tippet.
6 technika a bizalom kiépítéséhez az értékesítésben

6 technika a bizalom kiépítéséhez az értékesítésben 

A bizalom kialakítása az értékesítés legfontosabb része, a folyamat beindítója. Alapvető minden értékesítés során. A Piac&Profit szakértője hat módszert mutat, ami segíthet elérni a célt.

Minden a vággyal kezdődik 

A legtöbb ember nem tudja, hogyan építsen fel egy értékesítési tárgyalást, és azt sem, hogy hol rontja el. Ha szeretnénk javítani az értékesítési statisztikádon, akkor érdemes bevetni az asszertív kommunikációt.

Így kell elszámolni a bizományi értékesítést 

Mikor kell megkötni a bizományosi szerződést? Mit érdemes kikötni, és milyen időpontra célszerű terveznünk azt? Szerződéskötési és könyvelési tippek cégvezetőknek.

A három legjobb eladásösztönzési gyakorlat 

Az új vevők folyamatos megszerzése a legtöbb vállalkozás számára napi szintű kihívásokat jelent. A gyilkos árversenybe senki nem akar beszállni, de nem is kell! Van más megoldás is. Valamilyen módon viszont kedvet kell csinálnunk a vásárláshoz. Fazekas Krisztián a Sodexo szakértője a Tudatos Vállalkozók Országos Konferenciáján a három legjobban bevált ötletet osztotta meg.

Mitől lesz sikeres a call center? 

A call centerek értékesítésben való szerepét nagyon sokan már temetik, holott a valóságban egyre szélesebb körben használják eredményesen ezt a csatornát. Telefonálni tényleg mindenki tud, vagy valójában ez komoly szakma, és biztos kézzel előkészített feltételek szükségeltetnek hozzá?

Mennyit enged a feléből? 

Az alku az üzlet része, amíg egy szerződés megkötése során eljutunk a megállapodásig, a „ki mit ajánl fel, ki mit enged”, a folyamat természetes velejárója. Ha jól csináljuk, mindkét fél elégedetten távozhat. Szakértőnk segít!

Az értékesítés közel áll a randizáshoz 

Az értékesítő hódítani akar. És miért ne használhatna ehhez olyan eszközöket, amelyek az élet más területein már nagyon is beváltak? Ehhez adott tanácsokat szakértőnk a Piac&Profit KKV-Akadémiáján.

A legjobb védekezés a támadás 

Eladni akkor fogunk, ha betartjuk a sikeres üzletkötés íratlan szabályait. Legyünk résen a tárgyalás első percétől az utolsóig és reagáljunk azonnal ügyfelünk által kibocsátott jelekre!

Meglepő, mi dönt a netes vásárlásnál 

Alapvetően átírja a fogyasztói szokásokat az internet: az ügyfelek ugyanis nemcsak tájékozódásra használják a már kiválasztott termékről, de ötleteket is innen merítenek a további vásárláshoz. De gondolta volna, hogy a a közösségi oldalakra erőltetett céges tartalmaknál jobban pörgeti a vásárlást egy katalógus?

Mit és miért értékesít az ügyvezető? 

Miért kéne nekem bármit is eladnom, hiszen azért vannak az értékesítők - gondolhatja sok ügyvezető. Ez a megközelítés azonban téves - hangzott el a Piac&Profit KKV-Akadémiáján. De mit és hogyan értékesít a vezetői? Elmondjuk!

Az 5 leggyakoribb értékesítési baki 

A legtöbb cégtulajdonos tisztában van vele, hogy értékesíteni csak tiszta fejjel, magabiztosan, átgondolt bemutatkozóval lehet sikeresen. A gyakorlatban mégis gyakran fordul elő, hogy rutinból tárgyalunk, alapvető hibákat követünk el. Íme az 5 leggyakoribb baki.

Négy módszer, amely sikerre vezeti a céget 

Nem teszi könnyebb feladattá az értékesítést a digitális csatornák előretörése és az egyre kiéleződő versenyhelyzet. Azonban vannak módszerek, amelyek segítségével a gyorsan változó üzleti környezetben is sikeresek lehetünk. Mutatunk is négyet!

A jó hostess értékesítsen is 

Egyre inkább az új marketingeszközökben, vagy pedig a régi eszközök újraértelmezésében hisznek a cégek. Ami a válság előtt működött, az ugyanis ma már nem elég hatékony az elvárásoknak.

5 költséghatékony értékesítés ösztönző tipp 

Egyebek közt azért is nehéz elindítani egy vállalkozást, mert miután kifejlesztünk egy terméket, a beruházás elviszi a pénzt a marketingtől és ez jelentősen megnehezíti az értékesítést. Így az ördögi kör be is zárult. De van néhány jól bevált költséghatékony tipp, amivel növelhetjük eladásainkat.

Három súlyos baki értékesítésnél 

Köztudott, hogy illetlenség hangosan nevetni, túl erős sminkben megjelenni egy tárgyaláson vagy, nem a partner szemébe nézni, miközben hozzánk beszél. De legalább ennyire fontos, hogy mit és hogyan kommunikálunk az ügyféllel. Íme 3 tanács, mire ügyeljünk, ha nem szeretnénk, hogy kudarcba fulladjon egy tárgyalás.

Értékesítési tippek: erre a 3 dologra figyeljen új ügyfél esetén! 

Kezdő vállalkozóként minden régi és minden új ügyfél számít, de gyakran annyira szeretnénk megnyerni a potenciális partnert, hogy elfeledkezünk néhány alapszabályról. Összeszedtünk három dolgot, amire érdemes ügyelni az első tárgyalásnál.

Miért bukhat meg a sokcsatornás értékesítés? 

Az informatikai és marketingvezetők együttműködése lesz a sikeres értékesítési stratégia kulcsa a technológia és az új média területén. A „digitalizált” versenyhelyzetben a kooperáció kudarcát sok esetben a nem megfelelő menedzsment-kommunikáció okozza.

Eladni kell, nem rátukmálni 

Ők hozzák a bevételt. Mindig van üres állás számukra, ám igazán jól csak kevesen művelik a szakmát. Az álláskeresők fele nem is alkalmas erre. Ennek ellenére sok cég alapos szűrés nélkül ad esélyt az értékesőknek.

Gyorsabb áramlás, több pénz. Ilyen egyszerű? 

A cég sikerének a gyorsaság a titka. Ennek megfelelően egy jól működő cég gyors áramlású. A kereskedő cégeknél még egy szakkifejezés is van erre. Úgy mondják, hogy „az áru forgási sebessége”.

Öt tipp, hogyan adja el jó áron a kocsiját! 

Ha megfogadja az alábbi tanácsokat, akkor növelhető az eladásra kínált autó értéke. Az AAA Auto szerint ugyanis még egy nagyobb baleset után is kérhetünk jó árat a kocsiért, de a törődés mindenképpen kifizetődik.

A fizikai közelség növeli az eladást 

Az exportáló vállalatok világszerte nagyobb arányban értek el bevétel- és profitnövekedést, mint a kizárólag belföldre fókuszáló cégek – áll egy friss felmérésben. Ám az igazi sikert az éri el, aki leányvállalatot vagy telephelyet hoz létre a célországban.

Bevétel és jövedelem - mikor hogy adózik? 

Mennyi adót kell fizetni, ha magánemberként adunk el valamit? És mikor mentesülhetünk? Az RSM DTM szakértője összeszedte a lényeget ingó és ingatlan vagyon értékesítése kapcsán.

Mitől függ a siker potenciál? 

Azok akarnak igazán sikeresek lenni, akiket valódi motiváció, elfogadott célok hajtanak. Az, akinek már elfogyott a motivációja, elfogyott az ambíciója is, és nem sok erőfeszítést hajlandó tenni akkor sem, ha az nagy sikerrel kecsegtetne. Ez bizony rossz hír egy vezető számára, mert a csapat sikere nagyban függ a csapattagok siker potenciáljától.

Nem szeretik a nagykereskedők az internetet 

A nagykereskedők jelentős részének sikerült növelnie tavaly a partnerei számát, ugyanakkor egyre élesebben jelentkezik az a tendencia, hogy a gyártók közvetlenül a fogyasztóknak, vagy a kiskereskedőknek értékesítik a termékeiket, a nagykereskedőket kihagyva így a láncolatból.

Köszönni már legalább tudnak az eladók 

A magyar ügyfélkiszolgálók a világátlaghoz képest a vevők üdvözlésében átlagon felül teljesítenek, azonban kimutathatóan keveset mosolyognak és már a kapcsolt értékesítések tekintetében is rosszabbul teljesítettek.

Koncentráljunk! A kevesebb néha több!  

Általános trend, hogy a vállalkozások portfóliójuk diverzifikálására – a minél több lábon állásra törekszenek. De a Piac & Profit által megkérdezett szakértők szerint a magyar kkv-knak nem kellene ezt követni, hanem egy, sikeres termékre, szolgáltatásra kéne koncentrálni. A mindent egy lapra elvnek azonban komoly veszélye is van: egy pillanatnyi figyelmetlenség is a cégünk végét jelentheti.

Hogy ne játsszuk el potenciális ügyfeleink bizalmát? 

Mindenki értékesít, van aki termékeket, szolgáltatást, van, aki gondolatokat, vagy éppen emberi törekvéseket. Nem mindegy, hogy hogyan. Ha jól, akkor örömöt, ígéreteket vált valóra, ha rosszul, akkor csak bosszúságot és csalódást.

Négy vevőszerző csodaszer 

Miközben a hagyományos kereskedelem szűkül, az online adok-veszek folyamatosan és jelentős mértékben bővül. Ahhoz, hogy a trendből cégünk profitáljon, hozzunk létre felhasználóbarát weboldalt!

Karácsonyi marketingmese 

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer két karácsonyfaárus. Az egyik sok fenyőt eladott, míg a másik csak hébe-hóba egyet-egyet. Eladástechnikájukban volt egy óriási különbség. Ez a különbség az, amin áll vagy bukik a marketingkommunikáció sikere. Olvassa el szakértőnk karácsonyi meséjét, és tesztelje, hogy az Ön marketingtevékenysége mennyire eredményes!

Mitől jó egy eladó? 

Az internet korában a vásárlók már maguk tudnak információt szerezni a termékekről és összehasonlítani azokat. A hatalmas árudömpingben viszont a személyes eladás fontossága egyre jobban növekszik. Nagy feladat hárul az eladókra. Értékesítési és marketing szakértőnk, Szalai Károly segít, mit kell tudniuk az eredményességhez.

A kuponosoknak is fényes a karácsony  

Idén kétszer annyian tervezik, hogy kuponos oldalon vásároljanak karácsonyi ajándékot, mint tavaly – derült ki a Veddvelem.hu felmérésből. Ráadásul ilyenkor többen is regisztrálnak.

Leküzdhető az értékesítők "mumusa" 

Az értékesítők egyik legnagyobb mumusa az időpont egyeztetés. Pedig az értékesítés mennyiségi munka – vagyis több időpont, nagyobb siker. Szakértőnk segít!

Krumpli a puskacsőben, avagy 3 elakadás a sales-ben 

Nemrég valaki arról panaszkodott, hiába végzett el néhány kiemelt munkatársa sales-tréninget, az eladásaikon csak nem látszik a változás. Sikeresek a hideghívásaik, bejutnak a cégekhez, majd a termékbemutató végén elakad a folyamat: eladás nem történik. A gyanú beigazolódott: stratégiai problémák is húzódtak a háttérben, így hiába volt erős és felkészült a sales, eredményesen „lőni” nem tudott. Íme 3 szempont szakértőnktől, hogy Ön ne járjon így.

Nem tukmálni, eladni!  

Sajnos mára nem elég létezni ahhoz, hogy megéljünk a vállalkozásból. Csak az működhet sikeresen, aki professzionálisan viszi a vállalkozását, az értékesítés szempontjából is. Meg kell tanulni, hogy a jó stratégia a proaktivitás, ami nem jelent egyet a tukmálással!

Megszólítsam a betérő vevőt, vagy hagyjam nézelődni? 

A legnagyobb feladat minden kereskedőnek becsalogatni a potenciális vásárlók tömegét, majd elérni, hogy vásároljanak is! Mennyi múlik az eladókon? Hogyan viselkedjenek? Megszólítsanak minden betérő vásárlót, vagy „csak” álljanak rendelkezésre, és várják meg, amíg a vásárló kezdeményez? Személyes meglátásom alapján – „ahány ház, annyi szokás” –, minden kereskedőnek megvan a saját „tuti” módszere.

A zokniárus és az értékesítés 

Nem biztos, hogy a csillogó üzlet rögtön profi értékesítőket is „termel”. Szakértőnk tapasztalatai szerint sok eladó inkább csak „kiszolgálópult”, vannak viszont, akik az utcán is valódi értékesítőként kínálják portékájukat.

Értékesítés – hogy lesz a rémálomból álom? 

Nehezen vesszük tudomásul, hogy elért minket a piacgazdaság. Vége a hiánygazdaságnak, és vége a szép időknek, amikor az eladás abból állt, hogy kirakták a bolt bejáratára, hogy „… kapható!”. Szinte már egyáltalán nem található olyan iparág, ahol azt mondhatják, amit Ford mondott: „ A vevő olyan színű kocsit kap, amilyent csak akar, feltéve, hogy ez a szín a fekete.”

Kiszolgáló vagy értékesítő? 

Hatalmas a különbség a kiszolgálás és az értékesítés között. Ezt ma már sok cégnél tudják, sok helyen képzésekkel is igyekeznek átadni. Azonban mindez mit sem ér addig, amíg a hozzáállást nem sikerül megváltoztatni! Szakértőnk segít megmutatni a lényeget!

A komplex értékesítés segítheti a kis sörfőzdéket 

Egyre népszerűbbek és egyre inkább szem elé kerülnek a kisüzemi sörök a magyar piacon. Ha a sör is gasztronómiai értékkel bír, egy olyan réspiacot célozhatnak meg a készítői, ahol a kicsiknek is van esélyük.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Gazdaság

Lassan 300 ezer forint az átlagos bérleti díj Budapesten

Lassan 300 ezer forint az átlagos bérleti díj Budapesten  

A fővárosban 1,8, országos átlagban pedig 0,8 százalékkal nőttek az átlagos lakbérek márciusban.

Infokom

Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

Hol tartanak a cégek a digitalizációban? 

A Digiméter negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának szintjét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo