Így lett része a hétköznapoknak a mesterséges intelligencia

A mesterséges intelligencia (AI) ma már szinte észrevétlenül vált a mindennapok részévé – derül ki az Ipsos AI Monitor 2025 globális felméréséből és az EY nemzetközi kutatásából. Miközben a vállalati döntéshozók többsége szerint cége már kiaknázta az AI nyújtotta lehetőségeket, az átlagfelhasználók még mindig óvatosabbak, főként az adatvédelem, az átláthatóság és a megbízhatóság kapcsán. A K&H tapasztalatai szerint azonban a bizalom erősíthető – a könnyű, gyors és személyre szabott megoldásokon keresztül.

Mi és ki ránthatja ki a gödörből a magyar gazdaságot?
Elkerülhetőek még a megszorítások?
Kik állják a 14. havi nyugdíj cechét?

Online Klasszis Klub élőben Petschnig Mária Zitával!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az AI már ma is körülvesz minket – észrevétlenül

Az Ipsos adatai szerint a válaszadók több mint fele már találkozott AI-alapú megoldással, de sokan csak utólag ismerték fel, hogy a technológia a háttérben működött. A fiatalabbak számára már teljesen természetes, hogy olyan eszközöket használnak, amelyek mögött fejlett algoritmusok vagy akár mesterséges intelligencia dolgozik – például amikor egy film- vagy webshopajánló talál el ízlésükre, egy chatbot válaszol helyettük az ügyfélszolgálaton, vagy egy online hiteligénylés szinte magától lefut.

Másképp gondolkodnak róla, mégis mind használnak AI-t
Másképp gondolkodnak róla, mégis mind használnak AI-t
Fotó: Depositphotos

„A mesterséges intelligencia akkor igazán hasznos, ha nem bonyolít, hanem leegyszerűsít. A K&H-nál már ma is dolgoznak AI-megoldások az ügyfelek mögött – legyen szó egy perces hitelkártya-igénylésről, automatikus visszahívási rendszerről vagy a digitális asszisztens, Kate szolgáltatásairól. Az ügyfél ebből csak annyit érzékel, hogy a bankolás könnyebb, gyorsabb és személyre szabottabb” – emelte ki Vadócz Zsolt, a K&H digitalizációs vezetője.

A kutatás legfontosabb megállapításai szerint a mesterséges intelligencia társadalmi megítélése összetett, de egyre elfogadottabb – különösen, ha a felhasználók érzik a közvetlen előnyeit. A válaszadók 79 százaléka szerint a vállalatoknak kötelességük nyilvánosan jelezni, ha mesterséges intelligenciát alkalmaznak, a magyarok valamivel nagyobb arányban, 82 százaléknyian vélekedtek így. Ez jól mutatja, hogy az átláthatóság kulcskérdés a bizalom erősítésében.

Véleményvezér

Trump korbácsot ragad Putyin ellen

Trump korbácsot ragad Putyin ellen 

Putyinnak most már keményebben odavágnak.
A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.
A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo