MagyarBrands: kiváló üzleti márka lett a Piac&Profit

A MagyarBrands díjazási rendszer 2010 óta értékel magyar vonatkozású márkákat. A program küldetése az elmúlt 12 év alatt sem változott: a vásárlók és az üzleti világ figyelmét ráirányítani a legsikeresebb hazai fogyasztói, üzleti vagy innovatív márkák termékeire, szolgáltatásaira. 

Földbe áll a magyar gazdaság? Okozhat földrengést az amerikai elnökválasztás? Mire lesz elég a kormány akcióterve?
Online Klasszis Klub élőben Pogátsa Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdász-szociológustól!

2024. október 31. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Csütörtökön átadták a kiváló magyar márkáknak járó MagyarBrands díjakat. A program „Innovatív Márka” kategóriájában az a márka lehet sikeres, amely folyamatosan újít meglévő termékein, vagy új fogyasztói igényeket elégít ki, ilyen technológiát vezet be, mindezt a társadalmi hasznosság érdekében.

A MagyarBrands 2021-es kiválasztási rendszerében meglehetősen magas volt a bekerülési küszöb, az elérhető pontok mintegy 70 százalékát  kellett megszereznie egy márkának ahhoz, hogy "Innovatív márka" elismerésben részesülhessen.

A MagyarBrands program kiváló fogyasztói márka, kiváló üzleti márka és innovatív márka kategóriában díjaz (Fotó: Markovics Z. Kristóf)

A díjat átvevő „Kiváló üzleti márkák” kiválóságát mi sem bizonyítja jobban, minthogy az idei évben győztes üzleti márkák átlagos Bisnode-ratingje 90 százalék felett volt.

Ez a pénzügyi mutató azt értékeli, hogy egy vállalat mennyire stabil pénzügyileg. 70 százalék felett már kifejezetten stabil, megbízható vállalatról beszélhetünk. De beszédes az is, hogy a vizsgált márkák összárbevétele az elmúlt 5 évben közel 40 százalékos növekedést mutatott, azaz minden évet igen jó eredménnyel tudtak zárni a MagyarBrands díjazottjak.

Lapunk, a Piac&Profit a "Kiváló üzleti márkák" kategóriában vehetett át elismerést.

A kiváló fogyasztói márkák eredményei is jelentősek, a 2021-ben Magyarbrands díjat elnyert fogyasztói márkák átlagos ismertsége magasabb volt, mint 75 százalék, kedveltségük pedig 85 százalék feletti volt. Ez jól mutatja a hazai fogyasztók elkötelezettségét a magyar márkák iránt. Az adat alátámasztja azt a piaci jelenséget is, hogy a hazai fogyasztók mintegy kétharmada szerint a termék magyar származása jobban befolyásolja vásárlási döntéseiket, mint a csomagolás, vagy az ár.

Serényi János a MagyarBrands program elnöke arra hívta fel a figyelmet, hogy azért rendkívüli jelentőségű az idei MagyarBrands díjátadó üzenete, mert a pandémia idején és annak ellenőre is képes kiemelni a hazai márkák kiváló teljesítményét, ezáltal pozitívan különböztetve meg azokat a versenytársaiktól.

„A fogyasztók vásárlási szokásai az elmúlt két évben sokat változtak, ezt minden kiváló magyar márka nagyon jó tudja, érzékeli. A fogyasztói igényeknek való megfelelés talán sosem volt akkora kihívás, mint napjainkban. Bízunk benne, hogy a változó világhoz, változó fogyasztói igényekhez mindannyian sikerrel tudnak alkalmazkodni a továbbiakban is, és talán egy lépéssel meg is előzik azokat.”
A MagyarBrands díj aktív segítség a fogyasztók és az üzleti partnerek számára is, hiszen a program a legmegbízhatóbb és a legeredményesebb magyar márkákat értékeli. A díj megfelelő kommunikálása segítség lehet a márkaépítésben, valamint a márka értékének a tudatosításában.  Minden márka számára folyamatos kihívást jelent a versenytársaktól való megkülönböztetés, ezen kihívások leküzdésében hatékony eszköz a márkadíjak használata.

Munkáltatóként is kiváló

A MagyarBrands program 2018 óta díjazza a jó hazai munkáltatói gyakorlatokat is. Hogy mi alapján választják ki a legkiválóbbakat, arról László Géza programigazgató elmondta, hogy ez a lehetőség a kizárólag a MagyarBrands Programban kiválóan teljesítő márkák számára nyitott lehetőség.

László Géza, a MagyarBrands program igazgatója köszöntötte a díjazott magyar márkákat (Fotó: Markovics Z. Kristóf)

„A Kiváló Munkáltatói Márka díj elnyerésének feltétele, hogy a pályázó márkának nyernie kell a MagyarBrands valamelyik alapkategóriájában: kiválói fogyasztói, üzleti, vagy Innovatív márkaként. Ezt követően online kérdőív kitöltésével pályázathatnak a márkák, amely pályázati anyagokat szakmai zsűri értékeli – tájékoztatott a programigazgató.”

A MagyarBrands programban díjazott kiváló magyar márkák hivatalos, teljes névsora itt érhető el.

Véleményvezér

Legyen 65 év helyett 60 a nyugdíjkorhatár

Legyen 65 év helyett 60 a nyugdíjkorhatár 

Az ember azt hinné, hogy az emberek a végtelenig vezethetők ígéretekkel.
Minisztériumi dolgozókat vezényeltek ki Orbán Viktor ünnepi beszédére

Minisztériumi dolgozókat vezényeltek ki Orbán Viktor ünnepi beszédére 

Nagyon vonzóak az ingyenes étkezések.
Egy volt gazdasági főnyomozót sikerült letartóztatniuk a hatóságoknak Orbán Viktor ünnepi rendezvényén

Egy volt gazdasági főnyomozót sikerült letartóztatniuk a hatóságoknak Orbán Viktor ünnepi rendezvényén 

Mindenhol szabad a véleménynyilvánítás, vagy csak a Facebookon?
Argentínában beszántják az adóhivatalt

Argentínában beszántják az adóhivatalt 

Nem Orbán Viktort követik.
Összeomlott a kubai gazdaság

Összeomlott a kubai gazdaság 

Fidel Castro öröksége a csőd.
Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs?

Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs? 

Megéri gyümölcsért is Amerikába menni. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo