Négy vevőszerző csodaszer

Miközben a hagyományos kereskedelem szűkül, az online adok-veszek folyamatosan és jelentős mértékben bővül. Ahhoz, hogy a trendből cégünk profitáljon, hozzunk létre felhasználóbarát weboldalt!

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Csodaszereinkkel előránthatjuk a nyuszit a kalapból - Kép: Pixabay

Az új világban egy kisebb-nagyobb képernyőn keresztül kell elérnünk, hogy az oldalunkkal kapcsolatba kerülők megértsék, amit akarunk, pozitív érzések alakuljanak ki bennük rólunk és a termékünkről, és vásároljanak. A rosszul tervezett weboldalról gyorsan kilépnek az arra járók, és jobbat keresnek. A felhasználói élmény tervezésével foglalkozó szakemberek alapvetően a fejlesztőkkel és a dizájnerekkel együtt alkotják meg egy oldal végső képét és működését.

Fábián Csongor, a mára világhírű magyar startup cég, a LogMeIn felhasználói élménytervezője 4 „csodaszert” mutat. Érdemes használni!

1. Emotional (érzelmekre alapuló) dizájn

Ha olyan dolgot tudunk létrehozni, amihez a felhasználó érzelmileg kötődni fog, az sok további hibát megbocsáthatóvá tesz. Ha kötődik, nem menekül el az első negatív impulzusnál. A tervezők barátságos elemeket, „házigazda” figurákat egyaránt előszeretettel használnak. Ha egy aranyos és vicces lény közli, még azt is kellemesebb hallani, hogy az oldalunk épp nem elérhető.

2. Affordancia

A magyarul egy szóval elmondhatatlan fogalom a tárgyaknak azt a lényegi tulajdonságát jelenti, amit kezdeni lehet velük, és el is mondják magukról. A kalapács affordanciája, hogy – az erőkar révén – alkalmasnak lássam arra, hogy nagyokat üssek vele. Az elektromos eszközök sík felületén ezt sokkal nehezebb átadni, de törekedni kell rá, hogy beépítsük a felhasználói felületbe. Egy gomb például hasonlítson a valóságos gombra – legyen enyhe térhatása, emelkedjen ki a környező felületből. Sugallja, hogy „megnyomható vagyok”.

Bevált vevőszerző stratégiák
A szűk keresletben létkérdéssé vált, hogy kinek a terméke lesz kelendő akár belföldön, akár külföldön. A helyzetből kitörni sem pesszimizmussal, sem önsajnálattal nem lehet. Kizárólag az innovatív kiútkeresés, a költséghatékony marketing- és kommunikációs eszközök okos használata hozhat áttörést. Induljunk ki az egyszerű, bevált vevőfogó stratégiákból!
3. Trend

Érdemes követni az éppen aktuális trendeket a felületek megjelenésében. Bárki bármit mond, az emberek tudattalanul is jobban érzik magukat „trendi” környezetben. Akkor is, ha egy weboldal felületéről van szó. A trendek pedig – nincs mit tenni – gyakran változnak. Most éppen a letisztult, egyszerű, tiszta felületek divatosak, míg korábban a minél realisztikusabb megjelenés volt a menő. Persze mindenféle vonalnak van helye, figyelembe kell venni a céges arculatot, és természetesen a tartalmat is. Forma és funkció egysége az elsődleges.

4. Gyűjtőszenvedély

Az emberek szeretnek játszani, de még ennél is jobban szeretnek gyűjtögetni. Érdemes kihasználni ennek vonzerejét, amire kis gondolkodással minden iparágban lehet alkalmat találni. Helyezzünk kilátásba valamilyen ajándékot a belépőknek/regisztrálóknak/kattintóknak. Az érzés, hogy kapnak is valamit, pozitívabbá teszi a hangulatot.

A vevőszerző marketing 10 pontja
Minden vállalkozás legfontosabb feladata a túlélés érdekében a vevőszerzés. Ennyiben minden egyes cég közös akkor is, ha a mi cégünknél a vevőt éppen ügyfélnek, betegnek, partnernek vagy bármi másnak hívjuk. Ahhoz, hogy esélyünk legyen mindig elegendő számú vevőt bevonzani, nem bízhatjuk magunkat a véletlenre. Wolf Gábor, a Marketing Commando alapítója összeszedte, hogy mik a legfontosabb marketinges alapvetések ennek érdekében.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo