A gyengülő márkahűség a kínai autóiparnak kedvez

Gyengül a márkahűség ahogy a kínai autók fokozatosan egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a piacból. Emellett egyre többen vennének autót online, és egyre inkább tisztán elektromost, derül ki a Boston Consulting Group (BCG) új, a NielsenIQ-GfK-val közösen készített felméréséből.

A friss felmérés szerint az európaiak közel kétharmada nyitott a márkaváltásra, vagyis a hagyományos gyártók többé nem támaszkodhatnak a vásárlói lojalitásra, emeli ki Karakas Ádám, a BCG ügyvezető-igazgató partnere. A kínai autógyártók már nemcsak autókat, hanem versenyképességet is exportálnak. Ezek az autók a relative alacsonyabb árukkal és fejlett BEV-technológiájukkal világszerte egyre több országban keltik fel a fogyasztók figyelmét.

Márkahűtlenség

Márkahűségben a német autósok, különösen a prémium márkák tulajdonosai járnak az élen. Közülük 100-ból 52-en ragaszkodnak a megszokott autómárkájukhoz, míg a nem prémium autót hajtó németek 47 százaléka márkahű. Az amerikai autósok (43 százalék) valamivel márkahűbbek, mint az európaiak, akik csak 34-35 százalékban tartanának ki a jövőben is a jelenleg használt márkánál. Kínában az autósoknak alig 9, a prémium márkák használóinak pedig csak 14 százaléka maradna hűséges a jelenlegi autójának márkájához a jövőben.

Az egyik nagy kínai konkurens
Az egyik nagy kínai konkurens
Fotó: Omoda
A kínai autók további térnyerési potenciálját jelzi, hogy az európai vevők országtól függően 10-21 százalékban nyitottak ezen vásárlására, ami lényegesen meghaladja a kínai autók jelenlegi átlagos európai 4 százalékos piaci részesedését. Az USA-ban a vevők alig 7 százaléka nyitott kínai autó vásárlására, míg Braziliában ez az arány 36 százalékos. Az adatok szerint Franciaországban mindössze az autósok 8 százaléka nyitott kínai márka vásárlására, míg az egyébként leginkább márkahű Németországban ez arány 16 százalékos, Spanyolországban pedig a 19 százalékos.

Véleményvezér

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo