A friss felmérés szerint az európaiak közel kétharmada nyitott a márkaváltásra, vagyis a hagyományos gyártók többé nem támaszkodhatnak a vásárlói lojalitásra, emeli ki Karakas Ádám, a BCG ügyvezető-igazgató partnere. A kínai autógyártók már nemcsak autókat, hanem versenyképességet is exportálnak. Ezek az autók a relative alacsonyabb árukkal és fejlett BEV-technológiájukkal világszerte egyre több országban keltik fel a fogyasztók figyelmét.
Márkahűtlenség
Márkahűségben a német autósok, különösen a prémium márkák tulajdonosai járnak az élen. Közülük 100-ból 52-en ragaszkodnak a megszokott autómárkájukhoz, míg a nem prémium autót hajtó németek 47 százaléka márkahű. Az amerikai autósok (43 százalék) valamivel márkahűbbek, mint az európaiak, akik csak 34-35 százalékban tartanának ki a jövőben is a jelenleg használt márkánál. Kínában az autósoknak alig 9, a prémium márkák használóinak pedig csak 14 százaléka maradna hűséges a jelenlegi autójának márkájához a jövőben.
Fotó: Omoda