Nielsen cikkek


Áremelést terveznek az idén a kelet-közép-európai szállásadók

Áremelést terveznek az idén a kelet-közép-európai szállásadók 

Átlagosan 8-11 százalékos éjszakánkénti áremelést terveznek az idén a rezsiköltségek és bérek emelkedése miatt a kelet-közép-európai szállásadók - derül ki a Szallas Group és a Nielsen IQ piackutató legfrissebb régiós kutatásából.

Hatalmasat zuhant a magyarok fogyasztói bizalma - mitől félünk a legjobban? 

A Covid-19 pandémia hatására 2019 utolsó negyedévéhez képest globálisan 14 pontot zuhant a fogyasztók bizalma világszerte: 107-ről 92-re esett vissza; Európában 74 ponton állt 2020 második negyedévében. A magyar mutató 11 pontos eséssel 66 pontra süllyedt. A kontinensen 30-30 pontos eséssel Lengyelország és Portugália zuhant a legnagyobbat. A magyarok 27 százaléka tartja jónak vagy nagyon jónak személyes pénzügyi kilátásait, derült ki a Conference Board Nielsennel közös, 54 ország bevonásával készült online fogyasztói bizalmi indexéből.
A boltokba menekült Európa a koronavírus elől?

A boltokba menekült Európa a koronavírus elől? 

Meglepően nagy növekedést hozott a bedurvuló járvány a kontinens kiskereskedelmében.
Új világrend a koronavírus után: mit hoz mindez a boltokban?

Új világrend a koronavírus után: mit hoz mindez a boltokban? 

Magyarországon a koronavírus márciusi megjelenése óta ötszörösére nőtt az e-kiskereskedelem növekedési üteme. A pandémia nagy nyertesei a webáruházak, hiszen a megváltozott helyzet hatására a fogyasztók szinte azonnal a világhálóról kezdték menedzselni bevásárlásaikat – áll a Nielsen „Élet a COVID-19-en túl” szakmai összefoglalójában.
Őrült sok pénzt hagytak a magyarok a boltokban

Őrült sok pénzt hagytak a magyarok a boltokban 

Hasít a hazai kiskereskedelem: 17 ezer üzleti egységben közel 2500 milliárd forintot költöttek a magyarok 2019-ben, ami 7 százalékkal haladja meg a 2018-as összesített éves forgalom mértékét. A bolttípusok körül őrzi vezető szerepét a diszkont.
A nők többet ülnek a tv előtt és főleg sorozatot néznek

A nők többet ülnek a tv előtt és főleg sorozatot néznek 

A magyar nők naponta átlagosan 46 perccel többet tévéztek 2017-ben, mint a férfiak. Jellemzően 123 reklámfilmmel találkoztak, ez a teljes képernyő előtt töltött idő 13 százaléka. Szeretik a folytatásos sorozatokat és a szappanoperákat, ezzel telik a tévézésre fordított idő egynegyede, derült ki a Nielsen Közönségmérés adataiból.
Az élelmiszer húzta az élbolyba a kiskereskedelmet

Az élelmiszer húzta az élbolyba a kiskereskedelmet 

Értékben 8,2 százalékkal nőtt a magyarországi kiskereskedelem forgalma 2017 utolsó negyedévében,ami majdnem az európai átlag kétszerese. A magyar eredmény az európai rangsor második helyét jelenti, ennél dinamikusabban mindössze Törökország bővült, állapítja meg a Nielsen „Growth Reporter” című, negyedévenkénti európai elemzése.
Nagyot ment a gyümölcsjoghurt és a croissant

Nagyot ment a gyümölcsjoghurt és a croissant 

A magyarok nagy kedvence a vegyes gyümölcsös, illetve a natúr növényi joghurt.Az aranyérmes növényi joghurtok kategóriájának 33 százalékos értékbeli bővülése és 200 millió forintos forgalma mögött leginkább a gyártói márkák által piacra dobott termékinnovációk állnak - a Nielsen felmérése szerint.
Az első negyedévet bronzzal zártuk

Az első negyedévet bronzzal zártuk 

Értékben 3,4 százalékkal nőtt a magyarországi kiskereskedelem forgalma 2017 első negyedéve során az előző év azonos időszakához képest a Nielsen által mért élelmiszer- és vegyiáru-piacon. Az európai 0,2%-os első negyedévi átlaggal szemben ez kifejezetten magas, egyedül Törökország és Szlovákia fejlődött dinamikusabban. A kontinens így továbbra is „fékezett habzású” lendületet mutat, alacsony növekedésű piac, alig kimutatható emelkedéssel. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen „Growth Reporter” című, negyedévenkénti európai elemzése.
Jobban fogy, ha zöld

Jobban fogy, ha zöld 

A fogyasztói döntésekben is mindinkább teret nyernek a környezettudatos szempontok, melynek ernyője alatt a kiskereskedelemben egyre hangsúlyosabbak a helyi eredetű áruk és a fenntarthatóságra törekvő vállalatok, állapította meg a Nielsen. A magyarok harmada kifejezetten hajlandó többet fizetni egy termékért, amennyiben az környezetbarát és fenntarthatósági szempontokat figyelembe vevő összetevőkből áll.

Hitel, munkahely, árak: ezen aggódik a magyar 

A magyar fogyasztók közül a legtöbben a hitelek miatt aggódnak, többen, mint az emelkedő élelmiszerárak, vagy a munkahelyek biztonsága miatt - derül ki a Nielsen piackutató vállalat nemzetközi felméréséből.

Húsból és energiaitalból jóval többet vásároltunk  

Az élelmiszerek éves bolti forgalma mennyiségben 1,5 százalékkal csökkent, ugyanakkor értékben kifejezve 2 százalékkal emelkedett a decembert megelőző 12 hónapban Magyarországon - közölte az ACNielsen Piackutató Kft.

Hol és mit vásárol a magyar? 

Az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma értékben 3 százalékkal emelkedett 2008 decembere és 2009 szeptembere között az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz képest, míg a mennyiséget tekintve nem változtak az eladások - derül ki a Nielsen piackutató vállalat legfrissebb felméréséből.

Min spórol a magyar? 

A magyarok közel kétharmada áram- és gázfogyasztását csökkentette az elmúlt egy évben, másodsorban pedig a ruházkodáson spórol - derül ki a Nielsen piackutató vállalt legfrissebb felméréséből.

"Szeretem a főnököm" 

A magyarok boldogságérzete elmarad az európai átlagtól, sőt, csak a csehek boldogságérzete alacsonyabb a magyarokénál. A legboldogabbak a finnek, a dánok, a norvégok és a svájciak - állapította meg a Nielsen piackutató vállalat.

Mit nekünk válság: a csokiról nem mondunk le 

Összességében 12 százalékkal emelkedett az édességek éves kiskereskedelmi forgalma, és mintegy 135 milliárd forintot tett ki 2007 októbere és 2008 szeptembere között a Nielsen piackutató cég vizsgálata szerint.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Kiváló Minőségű Élelmiszerek az ALDI polcain

Kiváló Minőségű Élelmiszerek az ALDI polcain 

Az ALDI egyre több, olyan magas minőségű termékkel várja a vásárlókat, amely elnyerte a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegyet!

Költségkímélés

Így szerezhet 1,8 millió forint támogatást lakhatásra

Így szerezhet 1,8 millió forint támogatást lakhatásra  

A munkáltató 2025. január 1-től évente 1,8 millió forinttal támogathatja a harmincöt év alatti dolgozóinak a lakhatását.

Adózás

Újra terítéken a KATA és az Áfa alanyi adómentesség határának emelése

Újra terítéken a KATA és az Áfa alanyi adómentesség határának emelése 

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) támogatja az Áfa alanyi mentesség határának emelését, egyben azonnali intézkedéseket javasol.

Jogi kisokos

Mit okoz Trump visszatérése a globális szabadkereskedelemben?

Mit okoz Trump visszatérése a globális szabadkereskedelemben?  

Már most Grönland megszerzéséről, sőt Kanadának az Egyesült Államokba való felvételéről beszél.

Cégblog

Kisokos: mire kell figyelnie a cégeknek egy kibertámadás után?

Kisokos: mire kell figyelnie a cégeknek egy kibertámadás után?  

Az elmúlt években számottevően emelkedett a vállalkozásokat érintő kibertámadások száma.

Klímablog

Teljes fordulaton pörög a céges elektromos autó pályázat

Teljes fordulaton pörög a céges elektromos autó pályázat  

A Tesla Model Y után a BYD Atto 3 is túllépte a félezer igénylést a cégek zöldautó-beszerzéseit ösztönző pályázaton.

Gazdaság

A magyar gazdaság sorsa is Donald Trumpon múlik?

A magyar gazdaság sorsa is Donald Trumpon múlik? 

A globális gazdasági kilátásokat elsősorban Donald Trump régi-új amerikai elnök január 20-án esedékes hivatalba lépése határozhatja meg 2025-ben.

Infokom

Ezért éri meg a kkv-knak mesterséges intelligenciát használni

Ezért éri meg a kkv-knak mesterséges intelligenciát használni  

A mesterséges intelligencia ijesztő tempóban hódítja meg a magyar kis- és középvállalkozások marketingeszköztárát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo