Min spórol a magyar?

A magyarok közel kétharmada áram- és gázfogyasztását csökkentette az elmúlt egy évben, másodsorban pedig a ruházkodáson spórol - derül ki a Nielsen piackutató vállalt legfrissebb felméréséből.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Nielsen 50 országban végezte felmérését, több mint 26 ezer fogyasztó online megkérdezésével. A cél annak feltárása volt, hogy a tavalyi hasonló időszakhoz képest hogyan takarékoskodnak a világ fogyasztói. A felmérés eredményeiből kiderül, hogy Magyarországon az energia, ruházkodás és olcsóbb élelmiszer vásárlása után a válaszadók mintegy fele nevezte meg kiadásai csökkentésének azt a lehetőségét, hogy elhalasztotta telekommunikációs eszközeinek újabbra cserélését, kevesebbet adott ki otthonán kívüli szórakozásra és csökkentette telefonköltségeit.

Háztartása és létfenntartása költségeinek kifizetése után a megkérdezett magyarok 22 százalékának nem marad szabadon elkölthető pénze, ez pedig magasabb a 18 százalékos európai, és a 13 százalékos globális átlagnál. Európában csak Portugáliában és Nagy-Britanniában mondták többen, hogy nem marad pénzük: a válaszadók 27, illetve 24 százaléka.

Nemigen tudunk félretenni

Maradék pénzüket a magyarok legnagyobb arányban, 41 százalékuk hiteleik, kölcsöneik visszafizetésére fordítják. Ez Európában a legmagasabb mutató. A magyarok 27 százaléka lakásuk felújítására, szépítésére, 25 százaléka nyaralásra fordítja, 24 százalékuk pedig félreteszi megmaradt pénzét. Európában, huszonegy ország átlagában, a létfenntartás költségei után maradó pénz elköltésére vonatkozó kérdésre legtöbben, a megkérdezettek 36 százaléka azt válaszolta, hogy félreteszi. Nyaralásra az európaiak 33 százaléka költi megmaradt pénzét, új ruhára és az otthonon kívüli szórakozásra 29-29 százaléka, kölcsönök törlesztése pedig 26 százaléka.

A felmérésből az is kiderül, hogy a gazdasági helyzet javulása után a magyar válaszadók 56 százaléka továbbra is spórolni kíván az energiával, 38 százalék pedig telefonköltségeit csökkentené.

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo