Hitel, munkahely, árak: ezen aggódik a magyar

A magyar fogyasztók közül a legtöbben a hitelek miatt aggódnak, többen, mint az emelkedő élelmiszerárak, vagy a munkahelyek biztonsága miatt - derül ki a Nielsen piackutató vállalat nemzetközi felméréséből.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A hitel tavaly még csak az ötödik helyen állt a magyar fogyasztóknál a legtöbb gondot okozó tényezők listáján, s az idén ugrott az első helyre. A második helyen az élelmiszerárak növekedése és a munkahelyek biztonsága áll, egyaránt 13 százalékos említéssel. Szorosan utánuk a gazdasági helyzet következik, amely a magyar fogyasztók 12 százalékát nyugtalanítja, ugyanannyi, mint az energiaszámlák egyre nagyobb összege - közölte a piackutató vállalat.

Azok aránya, akiknek az élelmiszerárak emelkedése jelenti a legnagyobb gondot a következő hat hónap során, több mint négyszeresére nőtt Magyarországon. A Nielsen tavalyi első negyedévi felmérésekor az élelmiszerek drágulása 3 százalékos említéssel még a kilencedik helyen állt, onnan került 13 százalékkal - ez megfelel a globális átlagnak - a második helyre. 

Négy évig a munkhelyek miatt

A munkahelyek biztonsága négy éven keresztül az első helyen állt a fő gondok között, így tavaly is (16 százalék), a gyerekek neveltetése és biztonsága, valamint a növekvő energiaszámlák (14-14) előtt.  Globálisan az élelmiszer drágulása miatt aggódók átlagos aránya a tavalyi 5-ről 13 százalékra nőtt, ezzel megelőzi a korábban élen álló gazdasági helyzetet, amelyet legutóbb a válaszadók 11 százaléka említett. Utána következik a munka és magánélet egyensúlya 9, a növekvő üzemanyagár, az egészség, továbbá a munkahelyek biztonsága 8-8 százalékkal.

Figyelemre méltó, hogy a hiteleket Európában csak Magyarországon nevezték legnagyobb arányban fő problémájuknak a megkérdezett fogyasztók. Magyarországhoz hasonlóan 16 százalék a mutató Romániában és Írországban is, de az előbbiben a munkahelyek biztonságát a válaszadók 23, míg az utóbbiban a gazdasági helyzetet 22 százalék nevezte meg. Néhány európai országban kimagaslóan sok fogyasztó aggódik a növekvő élelmiszerárak miatt: Lengyelországban 21 százalék, Ukrajnában 16, Észtországban és Litvániában pedig 15 százalék.

Görögországban nagyon magas a munkahelyek biztonsága, illetve a gazdasági helyzet miatt aggódók aránya, 28, illetve 23 százalék. A franciáknál 20 százalék a háztartási energia árának emelkedésétől tart nagyon. Az üzemanyag drágulása Európában leginkább a briteket és a litvánokat (11 százalék) valamint a németeket (10 százalék) nyugtalanítja. Ausztriában a legtöbb válaszadónak egészsége okozza a fő gondot (11 százalék). A Nielsen online fogyasztói felmérésében 2011 első negyedévében 55 országban, több mint 28 ezer internet-használót kérdeztek meg.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo