Hol és mit vásárol a magyar?

Az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma értékben 3 százalékkal emelkedett 2008 decembere és 2009 szeptembere között az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz képest, míg a mennyiséget tekintve nem változtak az eladások - derül ki a Nielsen piackutató vállalat legfrissebb felméréséből.

A Nielsen 90 termékcsoportban vizsgálta az eladásokat. Az adatok szerint értékben átlag felett nőtt a legnagyobb forgalmú élelmiszerek között a húskészítmények, az ásványvíz, a kávé, az édes keksz és a gyümölcsjoghurt bolti eladása. Értékben átlag felett és mennyiségben is nőtt az ásványvíz, az édes keksz, a kutyaeledel és a margarin kiskereskedelmi eladása. Kiemelkedően nőtt a bolti forgalom energiaitalból: a termékből mennyiségben 33, értékben 22 százalékkal emelkedtek az eladások.

Az élelmiszerek beszerzési helyei tovább koncentrálódtak. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2.500 négyzetméteres bolttípus piaci részesedése 31-ről 33 százalékra emelkedett egy év alatt. A legkisebb, 50 négyzetméteres és kisebb üzletek részesedése 2 százalékponttal csökkent az eladásokban.

A 2.500 négyzetméter feletti hipermarketek részaránya stabilan 31 százalék volt a vizsgált időszakban, és ugyancsak változatlan az 51-200 és 201-400 négyzetméteres boltok 18, illetve 9 százalékos mutatója.

Véleményvezér

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo