Hol és mit vásárol a magyar?

Az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma értékben 3 százalékkal emelkedett 2008 decembere és 2009 szeptembere között az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz képest, míg a mennyiséget tekintve nem változtak az eladások - derül ki a Nielsen piackutató vállalat legfrissebb felméréséből.

A Nielsen 90 termékcsoportban vizsgálta az eladásokat. Az adatok szerint értékben átlag felett nőtt a legnagyobb forgalmú élelmiszerek között a húskészítmények, az ásványvíz, a kávé, az édes keksz és a gyümölcsjoghurt bolti eladása. Értékben átlag felett és mennyiségben is nőtt az ásványvíz, az édes keksz, a kutyaeledel és a margarin kiskereskedelmi eladása. Kiemelkedően nőtt a bolti forgalom energiaitalból: a termékből mennyiségben 33, értékben 22 százalékkal emelkedtek az eladások.

Az élelmiszerek beszerzési helyei tovább koncentrálódtak. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2.500 négyzetméteres bolttípus piaci részesedése 31-ről 33 százalékra emelkedett egy év alatt. A legkisebb, 50 négyzetméteres és kisebb üzletek részesedése 2 százalékponttal csökkent az eladásokban.

A 2.500 négyzetméter feletti hipermarketek részaránya stabilan 31 százalék volt a vizsgált időszakban, és ugyancsak változatlan az 51-200 és 201-400 négyzetméteres boltok 18, illetve 9 százalékos mutatója.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo