A Nielsen 90 termékcsoportban vizsgálta az eladásokat. Az adatok szerint értékben átlag felett nőtt a legnagyobb forgalmú élelmiszerek között a húskészítmények, az ásványvíz, a kávé, az édes keksz és a gyümölcsjoghurt bolti eladása. Értékben átlag felett és mennyiségben is nőtt az ásványvíz, az édes keksz, a kutyaeledel és a margarin kiskereskedelmi eladása. Kiemelkedően nőtt a bolti forgalom energiaitalból: a termékből mennyiségben 33, értékben 22 százalékkal emelkedtek az eladások.
Az élelmiszerek beszerzési helyei tovább koncentrálódtak. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2.500 négyzetméteres bolttípus piaci részesedése 31-ről 33 százalékra emelkedett egy év alatt. A legkisebb, 50 négyzetméteres és kisebb üzletek részesedése 2 százalékponttal csökkent az eladásokban.
A 2.500 négyzetméter feletti hipermarketek részaránya stabilan 31 százalék volt a vizsgált időszakban, és ugyancsak változatlan az 51-200 és 201-400 négyzetméteres boltok 18, illetve 9 százalékos mutatója.