Hol és mit vásárol a magyar?

Az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma értékben 3 százalékkal emelkedett 2008 decembere és 2009 szeptembere között az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz képest, míg a mennyiséget tekintve nem változtak az eladások - derül ki a Nielsen piackutató vállalat legfrissebb felméréséből.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Nielsen 90 termékcsoportban vizsgálta az eladásokat. Az adatok szerint értékben átlag felett nőtt a legnagyobb forgalmú élelmiszerek között a húskészítmények, az ásványvíz, a kávé, az édes keksz és a gyümölcsjoghurt bolti eladása. Értékben átlag felett és mennyiségben is nőtt az ásványvíz, az édes keksz, a kutyaeledel és a margarin kiskereskedelmi eladása. Kiemelkedően nőtt a bolti forgalom energiaitalból: a termékből mennyiségben 33, értékben 22 százalékkal emelkedtek az eladások.

Az élelmiszerek beszerzési helyei tovább koncentrálódtak. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2.500 négyzetméteres bolttípus piaci részesedése 31-ről 33 százalékra emelkedett egy év alatt. A legkisebb, 50 négyzetméteres és kisebb üzletek részesedése 2 százalékponttal csökkent az eladásokban.

A 2.500 négyzetméter feletti hipermarketek részaránya stabilan 31 százalék volt a vizsgált időszakban, és ugyancsak változatlan az 51-200 és 201-400 négyzetméteres boltok 18, illetve 9 százalékos mutatója.

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo