Hol és mit vásárol a magyar?

Az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma értékben 3 százalékkal emelkedett 2008 decembere és 2009 szeptembere között az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz képest, míg a mennyiséget tekintve nem változtak az eladások - derül ki a Nielsen piackutató vállalat legfrissebb felméréséből.

Mi és ki ránthatja ki a gödörből a magyar gazdaságot?
Elkerülhetőek még a megszorítások?
Kik állják a 14. havi nyugdíj cechét?

Online Klasszis Klub élőben Petschnig Mária Zitával!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Nielsen 90 termékcsoportban vizsgálta az eladásokat. Az adatok szerint értékben átlag felett nőtt a legnagyobb forgalmú élelmiszerek között a húskészítmények, az ásványvíz, a kávé, az édes keksz és a gyümölcsjoghurt bolti eladása. Értékben átlag felett és mennyiségben is nőtt az ásványvíz, az édes keksz, a kutyaeledel és a margarin kiskereskedelmi eladása. Kiemelkedően nőtt a bolti forgalom energiaitalból: a termékből mennyiségben 33, értékben 22 százalékkal emelkedtek az eladások.

Az élelmiszerek beszerzési helyei tovább koncentrálódtak. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2.500 négyzetméteres bolttípus piaci részesedése 31-ről 33 százalékra emelkedett egy év alatt. A legkisebb, 50 négyzetméteres és kisebb üzletek részesedése 2 százalékponttal csökkent az eladásokban.

A 2.500 négyzetméter feletti hipermarketek részaránya stabilan 31 százalék volt a vizsgált időszakban, és ugyancsak változatlan az 51-200 és 201-400 négyzetméteres boltok 18, illetve 9 százalékos mutatója.

Véleményvezér

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.
Mit okoz a fedezetlen nyugdíjemelés?

Mit okoz a fedezetlen nyugdíjemelés? 

A repülőrajt elmaradt, helyette választási pénzszórás folyik.
Trump korbácsot ragad Putyin ellen

Trump korbácsot ragad Putyin ellen 

Putyinnak most már keményebben odavágnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo