Mit nekünk válság: a csokiról nem mondunk le

Összességében 12 százalékkal emelkedett az édességek éves kiskereskedelmi forgalma, és mintegy 135 milliárd forintot tett ki 2007 októbere és 2008 szeptembere között a Nielsen piackutató cég vizsgálata szerint.

A szakértők két számjegyű növekedést regisztráltak a csokoládék piacán, értékben is, mennyiségben is az előző hasonló időszakhoz képest. Szintén mindkét szempontból növekedett, de kisebb mértékben bővült a Nielsen által vizsgált édességek közül az édes keksz, nápolyi-ostya és rágógumi piaca.

A csokoládé bolti eladása értékben megközelíti az évi 70 milliárd forintot. A Nielsen 21 százalékos emelkedést regisztrált a szeletes, 18 százalékosat a táblás csokoládénál, míg a pralinénál 16 százalékos növekedést tapasztaltak a felmérést végzők.

Említést érdemel a csokoládé piacán, hogy a kereskedelmi márkák részaránya alacsonyabb, mint az élelmiszereknél általában: a pralinénál 11 százalékot tesz ki, szeletes csokoládénál 10-et, míg a táblás csokinál 17-et.

A többi ropogtatnivaló

Szintén nőttek, 12 százalékkal az eladások édes kekszből, és az éves piac megközelíti a 25 milliárd forintot. Mennyiségben 2 százalék emelkedést regisztrált a Nielsen, egyik évről a másikra. A sima édes keksz szegmens pozíciója javult, és piaci részesedése értékben 33 százalék volt, 2007 októbere és 2008 szeptembere között.

A cukorka bolti eladásának értéke túllépte a 20 milliárd forintot. Mennyiségben viszont 2 százalékkal csökkent a forgalom a vizsgált időszakban. A rágógumi forgalma meghaladja az évi 14 milliárd forintot. A nápolyié és ostyáé együtt mintegy 8 milliárd forintot tesz ki, előbbi forgalma 8, utóbbié 17 százalékkal emelkedett egy év alatt.

Stagnált viszont az utána következő szárazkeksz, piskóta és mártott keksz. A többi szegmens részesedése értékben 10 százalék alatt marad.

Véleményvezér

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.
A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo