A nők többet ülnek a tv előtt és főleg sorozatot néznek

A magyar nők naponta átlagosan 46 perccel többet tévéztek 2017-ben, mint a férfiak. Jellemzően 123 reklámfilmmel találkoztak, ez a teljes képernyő előtt töltött idő 13 százaléka. Szeretik a folytatásos sorozatokat és a szappanoperákat, ezzel telik a tévézésre fordított idő egynegyede, derült ki a Nielsen Közönségmérés adataiból.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

 

A 18 évnél idősebbek naponta átlagosan 4 óra 59 percet töltöttek a képernyők előtt, amely a nemek tekintetében valamelyest eltérően alakult: a nők esetében 5 óra 20 perc, a férfiaknál pedig 4 óra 34 perc volt.

2017-ben összesen több mint 10 millió reklámfilmet sugároztak a Nielsen által reklámszinten mért csatornákon. A felnőtt közönségen belül a nők naponta átlagosan 123 reklámfilmmel találkoztak, míg a férfiak valamivel kevesebbet, naponta átlagosan 101 reklámfilmet néztek meg.

A nézőszám napon belüli alakulása hasonló mintázatú mind a két nem esetében: jellemzően este 20:50 körül érte el maximumát, de a nap minden percére igaz, hogy a hölgynézők ültek többségben a tévé előtt. 2017 során a tévénéző közönség összetétele is ennek megfelelően alakult: 57%-os többségben voltak a nők.

Ez különösen igaz az általános szórakoztató, életmód, zene- és gyerekcsatornák esetében, ahol a nők aránya a közönségen belül meghaladta a 60%-ot. A hír- és filmcsatornák nézői között nagyjából egyensúlyban voltak a nemek, míg a sport- és ismeretterjesztő csatornák közönségében egyértelműen a férfiak domináltak.

A felnőtt nők és férfiak műsorfogyasztásának tekintetében közös pont, hogy tévéreklámokra fordították a legtöbb időt 2017 során: tévénézésre fordított idejük 13% illetve 12%-át. Utána azonban élesen elválnak a nemek szerinti műfaji preferenciák: A nők esetében a 10 legtöbbet fogyasztott műsortípus együttesen a tévénézési idő 70%-át vitte el; ezek között vezetnek az önálló epizódokkal futó vagy folytatásos sorozatok, valamint a szappanoperák, melyek a tévénézésre fordított idő 25%-át tették ki, további 8% jutott a hírműsorokra.

Győzött az online a TV felett
A globális médiapiacon immár legyőzte az online a televíziót, méghozzá a jelek szerint véglegesen - legalábbis ha a reklámköltéseket nézzük. A trend pedig folytatódhat, öt év múlva a digitális reklámköltés a duplája lehet a tévés bevételeknek.
A vígjátékok, akciófilmek és reality show-k részesedése megközelítőleg azonos, 4,5 százalék. Mindeközben a férfiaknál a reklámok után a második legtöbbet fogyasztott műsorok az önálló epizódokkal futó sorozatok, melyek a folytatásos sorozatokkal együtt 16%-ban részesedtek a nézett időből.

A nőkkel azonos arányban néztek hírműsorokat, mely a férfiak top10-es listáján a harmadik helyet foglalta el. Az akciófilmekre 7,2% jutott, ezt követik (5%-kal) a vígjátékok. A férfiak listáján 9. helyre kapaszkodott a labdarúgás, annak ellenére, 2017-es évben nem volt labdarúgó Eb vagy Vb.

„A felnőtt tévénéző közönségről az derül ki, hogy 2017-ben a hölgyek többet és intenzívebben tévéztek a férfiakhoz képest, átlagosan 20%-kal több reklámot láttak” – mondta Vörös Csilla, a Nielsen Közönségmérés ügyvezetője. „A hírek iránt mindkét nem azonos mértékben érdeklődik, ugyanakkor a sportműsorok továbbra is a férfiak körében népszerűek, legalábbis az olimpia-, labdarúgó Eb- vagy Vb-mentes 2017-es évben.”

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo