Szokások cikkek


A meglepetés a lényeg, nem a pénz

A meglepetés a lényeg, nem a pénz 

Sokba kerülnek az ünnepek, de nem veszünk fel emiatt hitelt. Átlagosan majdnem 50 ezer forintot költünk a karácsonyi kiadásokra, amit a legtöbben havi jövedelmükből fedeznek – derül ki egy friss kutatásból. 
Még mindig a tolongást választjuk a web helyett

Még mindig a tolongást választjuk a web helyett 

Bár a legtöbben nem terveznek többet költeni karácsonyi ajándékra, mint tavaly, a bevásárlás így is megterheli a pénztárcát. A megkérdezettek többsége átlagosan 10–50 ezer forintot költ karácsonyi ajándékra, és a bevásárlóközpontban tolongani továbbra is népszerűbb, mint az online vásárlás, derült ki a Jófogás online kutatásából.
Erre figyeljen, ha a német piacra törekszik

Erre figyeljen, ha a német piacra törekszik 

Hol vannak lehetőségek az új vállalatok számára a világ negyedik legnagyobb gazdaságában? Külföldi célpiacokat bemutató sorozatában a Kosárérték Magazin a német üzleti kultúrát mutatja be. 
Figyelni kell a jelekre, az internetes keresők is jelzik a klímaváltozást

Figyelni kell a jelekre, az internetes keresők is jelzik a klímaváltozást 

Az időjárás tartós változása mérhetően kihat az online vásárlási szokásokra is. A vállalkozásoknak fel kell ismerni a jeleket, és alkalmazkodniuk kell a klímaváltozáshoz.
A fiatalok többsége még élvezi a mamahotelt

A fiatalok többsége még élvezi a mamahotelt 

A huszonéves korosztály még nem akar házasodni, a 19–25 éveseknek mindössze 5 százaléka, a 26–29 éveseknek pedig a 31 százaléka él házasságban. A fiatal nők több mint fele, 59 százaléka él párkapcsolatban, a férfiaknak csak a 46 százaléka mondta ezt – derül ki a K&H ifjúsági indexéből.
A pihenés olyan mint az alvás, nem jó kihagyni

A pihenés olyan mint az alvás, nem jó kihagyni 

Hogyan és hol nyaralunk? Mennyit költünk nyáron szabadságra? Több vagy kevesebb napot töltünk a munkahelytől távol, mint tavaly? Ezekre a kérdésekre kereste a választ a Jófogás online kérdőíve, amit egy nap alatt közel nyolcezren töltöttek ki.
A fesztiválok lenyomják a sorozatokat

A fesztiválok lenyomják a sorozatokat 

A fiatalok körében a legnépszerűbb téma a divat. A különböző elektronikai készülékek, „kütyük” a férfiak 80 százalékát hozzát lázba, de a nők 63 százaléka számára is érdekes – hívja fel a figyelmet 19–29 közötti korosztály szokásaira a K&H kutatása.
Az Y generáció is jár boltba, de szeretne több élményt

Az Y generáció is jár boltba, de szeretne több élményt 

Sokan gondolhatják a 18-35 évesekről, hogy a vásárlásnak csak az online formáját preferálják, ám ez a Cetelem Körkép eredményei szerint inkább az internetes és fizikai boltok egymás mellett élését tartják üdvözítőnek. Figyelemre méltó például, hogy az Y-ok 57 százalékának kifejezett örömet okoz, ha üzletben vásárolhat.
Élelmiszerben nagyon megy a saját márka

Élelmiszerben nagyon megy a saját márka 

Új lendületet kapott a saját márkás élelmiszerek térnyerése a globális kiskereskedelmi piacon. Az elmúlt évben a több mint 1700 milliárdos forgalom közel 29 százalékát hasítottak ki. A vegyi áruk piacán továbbra is erősebbek a gyártói márkák.
A nők többet ülnek a tv előtt és főleg sorozatot néznek

A nők többet ülnek a tv előtt és főleg sorozatot néznek 

A magyar nők naponta átlagosan 46 perccel többet tévéztek 2017-ben, mint a férfiak. Jellemzően 123 reklámfilmmel találkoztak, ez a teljes képernyő előtt töltött idő 13 százaléka. Szeretik a folytatásos sorozatokat és a szappanoperákat, ezzel telik a tévézésre fordított idő egynegyede, derült ki a Nielsen Közönségmérés adataiból.

A webes vásárlásnál is ragaszkodunk a készpénzhez 

A hagyományos kiskereskedelemhez képest továbbra is háromszoros sebességgel bővül a hazai online értékesítés, a szektor 2017-ben átlépte a 360 milliárd forintos forgalmat. A bővülés mértéke jelzi, az ágazat továbbra is dinamikusan fejlődik.

A nők az ablakpucolást, a férfiak a kukázást utálják 

Legújabb kutatásában különböző takarítási szokásainkat és a házimunkához fűződő érzelmeinket vizsgálta az ország legnagyobb online takarítószolgálata, a Rendi.hu. Mit utál takarítani a nő, és mit a férfi? Milyen házimunkára veszi rá magát a legkönnyebben a két nem?

Álljon fel munka közben! 

Ma már sokan az ülést tartják az új dohányzásnak. A mozgásszegény életmód és a többórás ülés veszélyeire egyre többször hívják fel a figyelmet, de a helyzet nem sokat változott. Sőt az európaiak az elmúlt tíz évben egy órával többet ülnek naponta, mint korábban. A sok ülés elhízáshoz és számtalan ezzel összefüggésbe hozható betegség kialakulásához vezethet. Romlik a koncentráció és a teljesítőképesség is. A helytelen testtartás pedig az életminőséget jelentősen rontó mozgásszervi megbetegedések és a munkából való tartós kiesés okozója lehet. Pedig a megoldás viszonylag egyszerű, néha fel kéne állnunk az egészségünkért.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Költségkímélés

Ezért éri meg, ha újrakötjük lakásbiztosításunkat

Ezért éri meg, ha újrakötjük lakásbiztosításunkat 

Márciusban egy hónapig ismét rendkívüli – biztosítón belüli vagy más társasághoz történő – átkötési lehetőség nyílik a lakásbiztosításoknál.

Pénzszerzés

Hirtelen eltűnt néhány millió a kincstári számlájáról? Itt a magyarázat

Hirtelen eltűnt néhány millió a kincstári számlájáról? Itt a magyarázat 

Tömegek kereshetik kétségbeesetten a pénzüket a Magyar Államkincstárnál.

Cégblog

Amerikai cég ellen vizsgálódik az MNB

Amerikai cég ellen vizsgálódik az MNB  

Megtiltották az OMR OIL LLC-nek, hogy Magyarországon jogosulatlanul bármely, az MNB engedélyéhez vagy bejelentéshez kötött tevékenységet végezzenek.

Klímablog

Fejenként 12 kiló textilhulladék keletkezik az EU-ban évente – ennek most véget vetnének

Fejenként 12 kiló textilhulladék keletkezik az EU-ban évente – ennek most véget vetnének  

Az uniós tagállamok képviselői és az Európai Parlament szerdán átmeneti megállapodást kötött az élelmiszer- és textilhulladék csökkentését szolgáló új szabályokról.

Gazdaság

Hirtelen eltűnt néhány millió a kincstári számlájáról? Itt a magyarázat

Hirtelen eltűnt néhány millió a kincstári számlájáról? Itt a magyarázat 

Tömegek kereshetik kétségbeesetten a pénzüket a Magyar Államkincstárnál.

Infokom

Mitől tartanak igazán az informatikai vezetők?

Mitől tartanak igazán az informatikai vezetők?  

Mindössze a cégek fele számít informatikai büdzséjének bővülésére az idén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo