Még mindig a tolongást választjuk a web helyett

Bár a legtöbben nem terveznek többet költeni karácsonyi ajándékra, mint tavaly, a bevásárlás így is megterheli a pénztárcát. A megkérdezettek többsége átlagosan 10–50 ezer forintot költ karácsonyi ajándékra, és a bevásárlóközpontban tolongani továbbra is népszerűbb, mint az online vásárlás, derült ki a Jófogás online kutatásából.

A felmérés szerint a felhasználók legnagyobb része, 38 százaléka, több mint hat szerettét lepi meg. Az eredményekből az is kiderült, hogy a megkérdezettek többsége (40 százaléka) igyekszik 50 ezer forint alatt letudni az ajándékvásárlást, de vannak szép számmal olyanok is (18 százalék), akik mindössze 5-10 ezer forintot tudnak (vagy akarnak) e célra fordítani.

A válaszadók negyede 50–100 ezer forint között költ, 100–200 ezer között 8, 2–300 ezer között 3, míg 3–400 ezer forint közötti összeget 4 százalék engedhet meg magának. Elenyésző számmal ugyan (2 százalék), de akad olyan is, aki 400 ezer forintnál többet szán szeretteire.

Érdekesség, hogy a kitöltők több mint fele (52 százalék) nem tervezi, hogy többet költ, mint tavaly, viszont több mint egy tizedük (13 százalék) magasabb összeggel számol, míg 35 százalékuk egyelőre nem tudott erről nyilatkozni.

A pláza továbbra is veri a webshopot, de legalább időben kezdjük a beszerzést

Úgy tűnik, hogy a tömeg, a hosszú sorok és az esetleg épp az orrunk előtt elfogyó készletek továbbra sem tartják vissza a fogyasztókat attól, hogy a karácsonyi vásárlás klasszikus formáját, vagyis a boltokat válasszák. Mindössze 32 százalék tervezi, hogy idén webshopban szerzi be a meglepetést, míg 68 százalék a bolt mellett tette le voksát.

Arra is fény derült, hogy a megkérdezettek többsége (36 százalék) időben, már december elején elkezdi a vásárlást, sőt sokan (30 százalék) már ősszel elindítják az ajándékvadászatot. 16 százalék egy-hét héttel az ünnepek előtt indul beszerző körútra, míg 19 százalék vallotta be, hogy mindent az utolsó pillanatra hagy. 

Hogy készüljünk a karácsonyi rohamra e-kereskedőként?
Atiyeh Nabilt, a szerverbérlés, üzemeltetés és hoszting szolgáltatásokat nyújtó Rackforest ügyvezetője a Kosárérték Magazinnak nyilatkozott arról, hogyan érdemes elkezdeni a kapacitásbővítést a Black Friday előtt.
Használt cikket a megkérdezettek 36 százaléka adna ajándékba, ami azért is örömteli, mert azt mutatja, hogy sok az olyan tudatos vásárló, aki a pénztárcája mellett a környezetvédelemre is gondol. 2017-ben 200 ezer tonna szén-dioxidtól óvták meg a Földünket azok, akik másodkézből vásároltak. Ez azt jelenti, hogy annyi CO2-t takarítottak meg, mintha 45 napig semmi forgalom nem lenne Budapesten!

Az sem mellékes, hogy sok esetben kis keresgéléssel, szinte vadonatúj termékeket találhatunk jelentősen olcsóbban. A kézzel készített, DIY ajándékok is kímélik a bukszát, illetve jó ötlet lehet, ha előzetesen érdeklődünk, kinek mire van szüksége. Így elkerülhetjük, hogy felesleges dologra adjunk ki pénzt.

Véleményvezér

Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét

Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét 

A magyar nyomozó hatóságokról nem fognak expresszt elnevezni.
Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása

Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása 

Ismét kifogtunk egy utolsó helyet az Európai Unióban.
Több száz pedagógust vert át a Belügyminisztérium

Több száz pedagógust vert át a Belügyminisztérium 

A pórul járt pedagógusok minden bizonnyal beperlik a Belügyminisztériumot.
Magyar Péter szerint választási csalás történt a külföldön élő magyarok szavazataival

Magyar Péter szerint választási csalás történt a külföldön élő magyarok szavazataival 

Valami bűzlik Dániában mondaná Shakespeare.
Orbán Viktor kormányzása óta nagyot zuhantak a magyar nyugdíjak GDP arányosan nézve

Orbán Viktor kormányzása óta nagyot zuhantak a magyar nyugdíjak GDP arányosan nézve 

Mennyire becsüljük meg nyugdíjasainkat?
Megbukott a lombkorona nélküli lombkoronasétányt építő polgármester

Megbukott a lombkorona nélküli lombkoronasétányt építő polgármester 

A vidéket még mindig a Fidesz uralja.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo