Vásárlás cikkek
Hajmeresztő, mire képesek a magyar vásárlók az akciókért
Általában 2-3 órát töltenek el a vevők a bevásárlóközpontokban a kuponos akciók kedvéért.
Most ebben a mutatóban is leköröztek minket a románok
A szomszédban is napvilágot láttak januári kiskereskedelmi adatok.
Nem pörög a kiskereskedelem az euróövezetben sem
Havi szinten nőtt, éves összehasonlításban csökkent a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben októberben.
Most derül ki: a Black Friday vagy az infláció az erősebb?
Tizedik alkalommal rendezik meg a Black Friday akcióját Magyarországon.
Kevesebbet vásárolnak a németek
Csökkent a kiskereskedelmi forgalom szeptemberben havi és éves összevetésben egyaránt.
Döntött a kormány, mi legyen a kötelező akciózással
A kötelező akciókat az eredeti, szeptember végi határidőről az év végéig meghosszabbítja a kormány.
Óriási dobás az IKEA-tól - ezt mostantól a magyar vásárlók is használhatják
Már Magyarországon is elérhető az IKEA Szkenneld és Vedd szolgáltatása, amely jelentősen felgyorsítja a vásárlást.
A magyarok spórolnak, a lengyelek már több pénzt hagynak a boltokban
Bár az elemzők által vártnál minimálisan kisebb mértékben nőtt a kiskereskedelmi forgalom júniusban.
Nagybevásárlás profin: éttermeknek, kisboltoknak, családoknak - egy helyen
A vevők régóta, tudatosan választják a hazai élelmiszernagykereskedő, a METRO egységeit. Mi az újdonság? Erről kérdeztük Taferner Ákost, a társaság marketing osztályvezetőjét.
Ennél már csak jobb jön? Túl lehet a mélyponton a kiskereskedelmi szektor
Az MBH Bank vezető elemzője úgy látja, az egész évet tekintve 5 százalék körüli visszaesés várható a kiskereskedelmi forgalomban.
Hogyan oldják meg a magyarok a nagyobb összegű kiadásokat?
A 25-54 év közötti lakosság közel fele tervez nagyobb összegű vásárlást a következő fél évben és jelentős többségük úgy gondolja, hogy ezeket a kiadásokat nagyon alaposan megfontolja.
Melyik áruházláncot szeretik legjobban a magyarok?
A 2020-ban kirobbant koronavírus-járvány a feje tetejére állította a világot: a járvány kezdetén kirobbant pánikhangulat kiemelt szerepbe helyezte az élelmiszerláncokat, az áruházak felé fordított rendkívüli figyelem pedig 2021-ben sem csökkent. A megváltozott élethelyzetben, a folyamatosan változó korlátozások közepette szinte társadalmi eseménnyé vált a bevásárlás, az ezzel kapcsolatos problémákat, változásokat és élményeket pedig idén is előszeretettel vitattuk meg az interneten.
2021-ben is nyögte a pandémia hatásait a magyar kiskereskedelem
Ahogyan 2020, úgy 2021 is rendkívüli év volt minden szempontból, ami egyetlen szektorral, így a magyar kiskereskedelemmel sem kivételezett. A tavaszi boltzártól a berobbanó inflációig: összeszedtük az év legfontosabb mozzanatait.
Koronavírus: ezek a budapesti plázák biztonságosak
Az elmúlt napokban két budapesti bevásárlóközpont, a Mammut és az Arena Mall is újra elnyerte a Safe Asset Group svéd szakmai szervezet biztonságos kereskedelmi létesítményeknek odaítélt Covid-megfelelőségi Tanúsítványát.
Nincs éttermezés és plázázás azoknak, akik nem oltatták be magukat? Újabb ország szigorított
Sőt, egy oltás nem is elég, csak kettő.
Mennyi pénzt költenek a magyarok a plázákban?
Egyre tudatosabbak a bevásárlóközpontok látogatói: a könnyen megközelíthető, környezetbarát, külső zöldterületekkel is rendelkező komplexumokat választják a legszívesebben – derül ki a Westend és a Marketing Resolution A bevásárlóközpontok szerepe a 21. században című reprezentatív kutatásából.
Bolt helyett online: ennyire jött be a fiataloknak a netes vásárlás
A fiatalok 86 százaléka vásárolt, valamint az utóbbi egy évben az interneten. 23 százalékuk számít rendszeres online vásárlónak – derül ki a K&H ifjúsági indexéhez készült reprezentatív kutatásból, amely választ adott arra is, hogy a nők vagy a férfiak részesítik előnyben a netes vásárlást. A K&H összefoglalója bemutatja azt is, hogyan lett a kiskereskedelem sztárja az online vásárlás.
Visszaesett a forgalom, a kkv-knak ez nagyon rosszat jelent
Egy friss kutatás szerint tartósan átalakultak a lakosság fogyasztási szokásai a koronavírus-járvány hatására. Megváltozott, hogy mire, mennyit, hol költünk, és ez nem kedvez a kis- és közepes vállalkozásoknak.
Ellenőrzések a webáruházakban – sokkal szigorúbbá vált az internetes fogyasztóvédelem
Felértékelődött a digitális fogyasztóvédelem szerepe
A húsvét az új karácsony - tapasztalatok az e-kereskedelem világából
Több évet ugrott előre a hazai e-kereskedelem fejlődése a járvány következtében, és visszafordíthatatlanul megnyerte magának a magyarországi vásárlók jó részét. Ez azonban új elvárásokat is hozott magával, amelyekhez a kereskedő cégeknek igazodniuk kell.
A járvány alatt is szépen nőtt a Spar
Közel 9 százalékos növekedést ért el a Spar Magyarország 2020-ban, ez több mint 700 milliárd forint forgalmat jelent. A koronavírus-járvánnyal terhelt évben 4 új áruházat adtak át és 14-et felújítottak, idén ennél is nagyobb fejlesztést remélnek.
116 millió bírság, 839 tonna termék – sűrű év van a Nébih mögött
Tavaly is kiemelt hangsúlyt kapott a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalnál a csalások, hamisítások, valamint a feketegazdaság elleni küzdelem - hangsúlyozta a 2020-as évet értékelve a hatóság.
Holnaptól az online vásárlásról szólnak majd a mindennapok
A boltok többsége a világhálón folytatja a következő két hétben.
A boltláncok harca - melyik a magyarok kedvenc áruháza?
A tavalyi év a feje tetejére állította a világot. Hirtelen olyan kihívások elé állított mindannyiunkat, amikre korábban senki nem számíthatott. A járvány kezdetén kirobbant pánikhangulat kiemelt szerepbe helyezte a hazai üzletláncokat, amelyek megoldásait, eredményeit és reakcióit előszeretettel vitattuk meg az interneten.
Az internetes vásárlástól lélegezhet fel a Föld?
Az online vásárlás a hagyományos kereskedelemhez képest átlag 36 százalékkal alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátással jár - hívta fel a figyelmet egy friss kutatás alapján a Prologis ipari és logisztikai ingatlanvállalat.
Figyelem: változnak a jótállási szabályok
Jelentősen átalakult a jótállásra vonatkozó szabályozás, azon belül a fogyasztóra vonatkozó szabályok. A jótállással kapcsolatban egyébként is sok félreértésen alapuló legenda terjed.
Mennyire látszódik a magyar családok fogyasztásán a járvány?
A korlátozások és a gazdasági visszaesés ellenére 2020-ban a fogyasztási kiadások összege nem csökkent: a 22 400 milliárdos családi költekezés értéke 500 milliárddal növekedhet idén.
Ki nevet a végén? Ezt érezhetik a vásárlók a kínai befolyásból
Az elmúlt 10 hónapban a plázák megjelenése óta nem látott vásárlói forradalom zajlott le, hiszen a pandémia minden eddiginél jobban megdobta az e-kereskedelem forgalmát, jelentősen meggyorsítva azt a folyamatot, amelynek keretében a kiskereskedelem az online platformra helyeződik át. De mit tanulhat ebben a helyzetben a nyugat a webshopok királyától, Kínától?
Nagy változásokat hozott az új év a jótállásban - mit jelent mindez?
Január elejétől már a megvásárolt termék árától függ a kötelező jótállás időtartama, így emiatt jobban kell figyelni a termék árára, hiszen akár forintokon is múlhat, hogy hosszabb, vagy rövidebb az az időszak, ameddig egy hiba miatt a panaszkezelésben a kereskedő a felelős – írja a blokkk.com.
Bolti körkép: hogy készültek a karácsonyra a magyarok a koronavírus árnyékában?
Koronavírus és kijárási korlátozások ide vagy oda, az ünnepi időszak mindig is a boltok csúcsidőszakjai közé tartozott. Legújabb körképünkben a hazai áruházláncokat kérdeztük.
Kevesebb hamisítványt vesznek a magyarok, ám így is van miért aggódni
A lakosságnak csak a 11 százaléka vásárolt az elmúlt egy évben hamis termékeket, azonban a magyarok egyre kisebb hányada ismeri fel azok egészségkárosító hatását, és a hamisított árucikket vásárlók felelősségre vonásáról is enyhébben vélekednek - derült ki a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület és a Tárki legfrissebb éves fogyasztói kutatásából.
Nagy változások: mire kell felkészülniük a vásárlóknak?
Jövő január elsejétől több ponton, lényegesen változtat a jogalkotó az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállás szabályain.
Elmaradt a nagy drágulás a boltokban?
2020. szeptemberben a fogyasztói árak éves növekedési üteme 3,4 százalék volt.
Elmondták, hogyan vásároljunk a járvány alatt
Az idősek menjenek a kevésbé zsúfolt órákban az üzletekbe, áruházakba, a vásárlók pedig tegyenek meg mindent azért, hogy betartsák a szabályokat a vásárlás során - többek között ezeket is tartalmazza a kereskedelmi szövetség minap megjelent ajánlása.
Milliárdokat fektet be és új boltokat nyit az Aldi
Terjeszkedik Nagy-Britanniában a német cég.
Az Aldi Magyarországon - mire lehet számítani?
Csaknem duplájára növeli a pécsi IT-központ dolgozóinak létszámát az Aldi informatikai leányvállalata és az áruházakba is 100 embert vesznek fel. A kiszállítással egybekötött online értékesítést azonban egyelőre csak vizsgálják, mert még mindig jövedelmezőbb és hatékonyabb az áruházi eladás. A német áruházlánc magyarországi cégének ügyvezetőjével beszélgettünk.
Rég drágultak ennyire gyorsan az élelmiszerek Magyarországon
Két és fél éve nem látott tempóban emelkednek az élelmiszerárak egy friss felmérés szerint. A három vizsgált hazai hipermarket mindegyikében legalább 10 százalékkal emelkedett a Privátbankár Árkosár ellenértéke; a vizsgált termékek felénél két, az alma több mint kétszeresére drágult egy év alatt.
Átformálta a szokásainkat a koronavírus - van visszatérés?
Hosszú távon minden második ember fogyasztási szokásait átalakítja az egészségügyi vészhelyzet világszerte – derül ki az EY több mint 14 ezer fős nemzetközi kutatásából. A krízist követően a vevők egy meghatározó része visszatérne a megszokott életviteléhez, azonban ők se bíznak abban, hogy ez maradéktalanul megvalósulhat. Az átformálódó igények miatt a cégeknek újra kell gondolniuk szolgáltatásaikat.
Felkészülés az új ügyfélhitelesítésre - mire kell majd figyelni?
2021. január 1-én Európa legtöbb országában, így Magyarországon is életbe lép az e-kereskedelmi csalások visszaszorítását célzó erős-ügyfélhitelesítés (Strong Customer Authentication, SCA) rendelet. A változás nemcsak a bankokkal szemben támaszt elvárásokat, hanem az elektronikus fizetések, valamint az online vásárlások felhasználói élményét is nagyban befolyásolhatja - derül ki a Visa közleményéből
Milyenek lesznek a vásárlási szokásaink a krízis hatására?
Az egészségügyi vészhelyzet a vásárlási szokásainkat is jelentősen átformálja – mutat rá az EY közel 5000 fő bevonásával készült nemzetközi kutatása.
Készpénz vagy bankkártya? Alapjaiban változott meg az életünk
Földcsuszamlásszerű változásokat hoztak a mindennapokban, így a bankolásban és a vásárlásban is a koronavírus-járványhoz köthető intézkedések, köztük például a kijárási korlátozások. Az online bevásárlások átlagos értéke 17 ezerről 20 ezer forintra nőtt, tízből heten ritkábban látogatják a bankfiókokat, és egyre gyakrabban fizetnek bankkártyával. Azonban ez még nem jelenti a készpénz végét: bár ritkábban választják, 42 százalék még ebben az időszakban is ugyanannyiszor fizet készpénzzel, mint korábban.
Melyik a jobb: az ajándék vagy a kedvezmény? Mi a különbség?
Kedvezmény vagy ajándék? Mindkét szót használjuk, de vajon biztosan tudjuk mit takar a mögötte lévő tartalom? A Marketingdöntések oldalán megtaláljuk rá a választ.
Ezzel a módszerrel megkönnyítheti az online vásárlást
A vezető német mobiltársaságok Mobile Connect néven közös szolgáltatást indítanak, amelynek segítségével e-mail-cím és jelszó megadása nélkül, a telefonszámmal lehet portálokra csatlakozni, ami megkönnyítheti az internetes vásárlást.
Az igazi élmény, amikor a virtuális valóságban fel is próbálhatjuk, amit online kiválasztunk
Évtizedek óta ígérgeti az ipar, a virtual reality (VR) vagyis a virtuális valóság az elkövetkező évtizedben úgy tűnik tényleg beszivárog a hétköznapi életünkbe, és a jóslatok szerint gyökeresen felforgathatja majd a vásárlás élményét.
Gondolkodás nélkül belevágnak, mégis sokaknak bejön
A hazai webáruházak több mint fele könyvelt el forgalomnövekedést a tavalyi évben – derül ki a ShopRenter legutóbbi kutatásából, ami a Kosárérték Magazin oldalán jelent meg. A felmérés alapján az online áruházak csupán 4%-a számolt be a forgalom csökkenéséről, ami igazán biztató jövőképet jelez.
Több pénzt költöttél a boltban, mint akartál? Valószínű, hogy bepaliztak
Vásároltál már valamiből nagyobbat azért, mert alig került többe, mint az eggyel kisebb opció? Ha igen, van egy rossz hírünk – te is áldozatául estél a „csali-effektnek”.
Az állami támogatás mellett lakáshitelre is szükség van
Bővülnek az állami támogatások, még többen vennének lakást, de a többségnek hitelre is szükségük lesz. A lakáshitel-igénylést tervezők többsége tudatosan választ, 71 százalékuk összevetné egymással a bankok ajánlatait.
Megint vett egy bankot az OTP
Az OTP Bank százszázalékos tulajdonába került a Societe Generale Csoport albán leánybankja, amely az ország ötödik legnagyobb bankja.