Vásárlás cikkek

hirdetés

Hogyan oldják meg a magyarok a nagyobb összegű kiadásokat?

Hogyan oldják meg a magyarok a nagyobb összegű kiadásokat?

A 25-54 év közötti lakosság közel fele tervez nagyobb összegű vásárlást a következő fél évben és jelentős többségük úgy gondolja, hogy ezeket a kiadásokat nagyon alaposan megfontolja.
Melyik áruházláncot szeretik legjobban a magyarok?

Melyik áruházláncot szeretik legjobban a magyarok?

A 2020-ban kirobbant koronavírus-járvány a feje tetejére állította a világot: a járvány kezdetén kirobbant pánikhangulat kiemelt szerepbe helyezte az élelmiszerláncokat, az áruházak felé fordított rendkívüli figyelem pedig 2021-ben sem csökkent. A megváltozott élethelyzetben, a folyamatosan változó korlátozások közepette szinte társadalmi eseménnyé vált a bevásárlás, az ezzel kapcsolatos problémákat, változásokat és élményeket pedig idén is előszeretettel vitattuk meg az interneten.
2021-ben is nyögte a pandémia hatásait a magyar kiskereskedelem

2021-ben is nyögte a pandémia hatásait a magyar kiskereskedelem

Ahogyan 2020, úgy 2021 is rendkívüli év volt minden szempontból, ami egyetlen szektorral, így a magyar kiskereskedelemmel sem kivételezett. A tavaszi boltzártól a berobbanó inflációig: összeszedtük az év legfontosabb mozzanatait.
Koronavírus: ezek a budapesti plázák biztonságosak

Koronavírus: ezek a budapesti plázák biztonságosak

Az elmúlt napokban két budapesti bevásárlóközpont, a Mammut és az Arena Mall is újra elnyerte a Safe Asset Group svéd szakmai szervezet biztonságos kereskedelmi létesítményeknek odaítélt Covid-megfelelőségi Tanúsítványát.
hirdetés
Mennyi pénzt költenek a magyarok a plázákban?

Mennyi pénzt költenek a magyarok a plázákban?

Egyre tudatosabbak a bevásárlóközpontok látogatói: a könnyen megközelíthető, környezetbarát, külső zöldterületekkel is rendelkező komplexumokat választják a legszívesebben – derül ki a Westend és a Marketing Resolution A bevásárlóközpontok szerepe a 21. században című reprezentatív kutatásából.
Bolt helyett online: ennyire jött be a fiataloknak a netes vásárlás

Bolt helyett online: ennyire jött be a fiataloknak a netes vásárlás

A fiatalok 86 százaléka vásárolt, valamint az utóbbi egy évben az interneten. 23 százalékuk számít rendszeres online vásárlónak – derül ki a K&H ifjúsági indexéhez készült reprezentatív kutatásból, amely választ adott arra is, hogy a nők vagy a férfiak részesítik előnyben a netes vásárlást. A K&H összefoglalója bemutatja azt is, hogyan lett a kiskereskedelem sztárja az online vásárlás.
Visszaesett a forgalom, a kkv-knak ez nagyon rosszat jelent

Visszaesett a forgalom, a kkv-knak ez nagyon rosszat jelent

Egy friss kutatás szerint tartósan átalakultak a lakosság fogyasztási szokásai a koronavírus-járvány hatására. Megváltozott, hogy mire, mennyit, hol költünk, és ez nem kedvez a kis- és közepes vállalkozásoknak.
Ellenőrzések a webáruházakban – sokkal szigorúbbá vált az internetes fogyasztóvédelem

Ellenőrzések a webáruházakban – sokkal szigorúbbá vált az internetes fogyasztóvédelem

Felértékelődött a digitális fogyasztóvédelem szerepe
A húsvét az új karácsony - tapasztalatok az e-kereskedelem világából

A húsvét az új karácsony - tapasztalatok az e-kereskedelem világából

Több évet ugrott előre a hazai e-kereskedelem fejlődése a járvány következtében, és visszafordíthatatlanul megnyerte magának a magyarországi vásárlók jó részét. Ez azonban új elvárásokat is hozott magával, amelyekhez a kereskedő cégeknek igazodniuk kell.
hirdetés

A járvány alatt is szépen nőtt a Spar

Közel 9 százalékos növekedést ért el a Spar Magyarország 2020-ban, ez több mint 700 milliárd forint forgalmat jelent. A koronavírus-járvánnyal terhelt évben 4 új áruházat adtak át és 14-et felújítottak, idén ennél is nagyobb fejlesztést remélnek.

116 millió bírság, 839 tonna termék – sűrű év van a Nébih mögött

Tavaly is kiemelt hangsúlyt kapott a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalnál a csalások, hamisítások, valamint a feketegazdaság elleni küzdelem - hangsúlyozta a 2020-as évet értékelve a hatóság.

Holnaptól az online vásárlásról szólnak majd a mindennapok

A boltok többsége a világhálón folytatja a következő két hétben.

A boltláncok harca - melyik a magyarok kedvenc áruháza?

A tavalyi év a feje tetejére állította a világot. Hirtelen olyan kihívások elé állított mindannyiunkat, amikre korábban senki nem számíthatott. A járvány kezdetén kirobbant pánikhangulat kiemelt szerepbe helyezte a hazai üzletláncokat, amelyek megoldásait, eredményeit és reakcióit előszeretettel vitattuk meg az interneten.

Az internetes vásárlástól lélegezhet fel a Föld?

Az online vásárlás a hagyományos kereskedelemhez képest átlag 36 százalékkal alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátással jár - hívta fel a figyelmet egy friss kutatás alapján a Prologis ipari és logisztikai ingatlanvállalat.

Figyelem: változnak a jótállási szabályok

Jelentősen átalakult a jótállásra vonatkozó szabályozás, azon belül a fogyasztóra vonatkozó szabályok. A jótállással kapcsolatban egyébként is sok félreértésen alapuló legenda terjed.

Mennyire látszódik a magyar családok fogyasztásán a járvány?

A korlátozások és a gazdasági visszaesés ellenére 2020-ban a fogyasztási kiadások összege nem csökkent: a 22 400 milliárdos családi költekezés értéke 500 milliárddal növekedhet idén.

Ki nevet a végén? Ezt érezhetik a vásárlók a kínai befolyásból

Az elmúlt 10 hónapban a plázák megjelenése óta nem látott vásárlói forradalom zajlott le, hiszen a pandémia minden eddiginél jobban megdobta az e-kereskedelem forgalmát, jelentősen meggyorsítva azt a folyamatot, amelynek keretében a kiskereskedelem az online platformra helyeződik át. De mit tanulhat ebben a helyzetben a nyugat a webshopok királyától, Kínától?

Nagy változásokat hozott az új év a jótállásban - mit jelent mindez?

Január elejétől már a megvásárolt termék árától függ a kötelező jótállás időtartama, így emiatt jobban kell figyelni a termék árára, hiszen akár forintokon is múlhat, hogy hosszabb, vagy rövidebb az az időszak, ameddig egy hiba miatt a panaszkezelésben a kereskedő a felelős – írja a blokkk.com.

Bolti körkép: hogy készültek a karácsonyra a magyarok a koronavírus árnyékában?

Koronavírus és kijárási korlátozások ide vagy oda, az ünnepi időszak mindig is a boltok csúcsidőszakjai közé tartozott. Legújabb körképünkben a hazai áruházláncokat kérdeztük.

Kevesebb hamisítványt vesznek a magyarok, ám így is van miért aggódni

A lakosságnak csak a 11 százaléka vásárolt az elmúlt egy évben hamis termékeket, azonban a magyarok egyre kisebb hányada ismeri fel azok egészségkárosító hatását, és a hamisított árucikket vásárlók felelősségre vonásáról is enyhébben vélekednek - derült ki a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület és a Tárki legfrissebb éves fogyasztói kutatásából.

Nagy változások: mire kell felkészülniük a vásárlóknak?

Jövő január elsejétől több ponton, lényegesen változtat a jogalkotó az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállás szabályain.

Elmaradt a nagy drágulás a boltokban?

2020. szeptemberben a fogyasztói árak éves növekedési üteme 3,4 százalék volt.  

Elmondták, hogyan vásároljunk a járvány alatt

Az idősek menjenek a kevésbé zsúfolt órákban az üzletekbe, áruházakba, a vásárlók pedig tegyenek meg mindent azért, hogy betartsák a szabályokat a vásárlás során - többek között ezeket is tartalmazza a kereskedelmi szövetség minap megjelent ajánlása.

Milliárdokat fektet be és új boltokat nyit az Aldi

Terjeszkedik Nagy-Britanniában a német cég.

Az Aldi Magyarországon - mire lehet számítani?

Csaknem duplájára növeli a pécsi IT-központ dolgozóinak létszámát az Aldi informatikai leányvállalata és az áruházakba is 100 embert vesznek fel. A kiszállítással egybekötött online értékesítést azonban egyelőre csak vizsgálják, mert még mindig jövedelmezőbb és hatékonyabb az áruházi eladás. A német áruházlánc magyarországi cégének ügyvezetőjével beszélgettünk.

Rég drágultak ennyire gyorsan az élelmiszerek Magyarországon

Két és fél éve nem látott tempóban emelkednek az élelmiszerárak egy friss felmérés szerint. A három vizsgált hazai hipermarket mindegyikében legalább 10 százalékkal emelkedett a Privátbankár Árkosár ellenértéke; a vizsgált termékek felénél két, az alma több mint kétszeresére drágult egy év alatt.

Átformálta a szokásainkat a koronavírus - van visszatérés?

Hosszú távon minden második ember fogyasztási szokásait átalakítja az egészségügyi vészhelyzet világszerte – derül ki az EY több mint 14 ezer fős nemzetközi kutatásából. A krízist követően a vevők egy meghatározó része visszatérne a megszokott életviteléhez, azonban ők se bíznak abban, hogy ez maradéktalanul megvalósulhat. Az átformálódó igények miatt a cégeknek újra kell gondolniuk szolgáltatásaikat.

Felkészülés az új ügyfélhitelesítésre - mire kell majd figyelni?

2021. január 1-én Európa legtöbb országában, így Magyarországon is életbe lép az e-kereskedelmi csalások visszaszorítását célzó erős-ügyfélhitelesítés (Strong Customer Authentication, SCA) rendelet. A változás nemcsak a bankokkal szemben támaszt elvárásokat, hanem az elektronikus fizetések, valamint az online vásárlások felhasználói élményét is nagyban befolyásolhatja - derül ki a Visa közleményéből

Milyenek lesznek a vásárlási szokásaink a krízis hatására?

Az egészségügyi vészhelyzet a vásárlási szokásainkat is jelentősen átformálja – mutat rá az EY közel 5000 fő bevonásával készült nemzetközi kutatása.

Készpénz vagy bankkártya? Alapjaiban változott meg az életünk

Földcsuszamlásszerű változásokat hoztak a mindennapokban, így a bankolásban és a vásárlásban is a koronavírus-járványhoz köthető intézkedések, köztük például a kijárási korlátozások. Az online bevásárlások átlagos értéke 17 ezerről 20 ezer forintra nőtt, tízből heten ritkábban látogatják a bankfiókokat, és egyre gyakrabban fizetnek bankkártyával. Azonban ez még nem jelenti a készpénz végét: bár ritkábban választják, 42 százalék még ebben az időszakban is ugyanannyiszor fizet készpénzzel, mint korábban.

Melyik a jobb: az ajándék vagy a kedvezmény? Mi a különbség?

Kedvezmény vagy ajándék? Mindkét szót használjuk, de vajon biztosan tudjuk mit takar a mögötte lévő tartalom? A Marketingdöntések oldalán megtaláljuk rá a választ.

Ezzel a módszerrel megkönnyítheti az online vásárlást

A vezető német mobiltársaságok Mobile Connect néven közös szolgáltatást indítanak, amelynek segítségével e-mail-cím és jelszó megadása nélkül, a telefonszámmal lehet portálokra csatlakozni, ami megkönnyítheti az internetes vásárlást.

Az igazi élmény, amikor a virtuális valóságban fel is próbálhatjuk, amit online kiválasztunk

Évtizedek óta ígérgeti az ipar, a virtual reality (VR) vagyis a virtuális valóság az elkövetkező évtizedben úgy tűnik tényleg beszivárog a hétköznapi életünkbe, és a jóslatok szerint gyökeresen felforgathatja majd a vásárlás élményét.

Gondolkodás nélkül belevágnak, mégis sokaknak bejön

A hazai webáruházak több mint fele könyvelt el forgalomnövekedést a tavalyi évben – derül ki a ShopRenter legutóbbi kutatásából, ami a Kosárérték Magazin oldalán jelent meg. A felmérés alapján az online áruházak csupán 4%-a számolt be a forgalom csökkenéséről, ami igazán biztató jövőképet jelez.

Több pénzt költöttél a boltban, mint akartál? Valószínű, hogy bepaliztak

Vásároltál már valamiből nagyobbat azért, mert alig került többe, mint az eggyel kisebb opció? Ha igen, van egy rossz hírünk – te is áldozatául estél a „csali-effektnek”.

Az állami támogatás mellett lakáshitelre is szükség van

Bővülnek az állami támogatások, még többen vennének lakást, de a többségnek hitelre is szükségük lesz. A lakáshitel-igénylést tervezők többsége tudatosan választ, 71 százalékuk összevetné egymással a bankok ajánlatait.

Megint vett egy bankot az OTP

Az OTP Bank százszázalékos tulajdonába került a Societe Generale Csoport albán leánybankja, amely az ország ötödik legnagyobb bankja.

Húsvétra gyúrnak az ellenőrök

Megindult a tavaszi szezonális élelmiszerlánc ellenőrzés. Az országos akció a húsvéti ünnepek végéig, azaz április 22-ig tart. Az ellenőrzés-sorozat középpontjában ezúttal is a szezonálisan népszerű termékek, valamint az azokat előállító- és forgalmazó helyek állnak.

Ebben jók vagyunk a régióban

Globálisan behúzta a kéziféket a gazdaság, ami leképeződött a magyar kiskereskedelmi mutatókban is, de még így is vezet a régióban a napi fogyasztási cikkek hazai piaca.

Az ötlet és a kényelem tarolt a fogyasztók körében

A prémium kategóriába tartozó, illetve kényelmi termékek előretörését hozta az idei év Az Év Terméke Díj választáson. Ezúttal 20 kategóriában hirdettek győztest és több új termék is bekerült a díjazottak közé.

Használt és benzines – erre hajt a magyar

A felnőtt lakosság mintegy egytizede tervez személygépjármű vásárlást a következő 3 évben, ezek több mint háromnegyede várhatóan használt beszerzés lesz – a GKI felmérése szerint.

Social media: adatokkal pontosan lehet célozni

Új célzási technikák és szolgáltatások állnak már a cégek rendelkezésére, hogy minden eddiginél pontosabban kalibrálhassák kampányaikat. E módszerek is ismertették az előadók a Piac & Profit Social media – Automatizálva: Smart marketing című konferenciáján.

Szinte már csak mobillal vásárolunk

28 milliárd eurót költöttek a britek 2018-ban mobil eszközeiket használva online vásárlásaik során és az elemzői várakozások szerint 2019-ben 66 százalékos növekedés várható a szektorban, már ami az Egyesült Királyság piacát illeti.

Mit kell tudni a kedvezményes munkáltatói hitelről?

Kedvezményes munkáltatói hitel adható 2019-től. Mit kell tudni róla, van-e felső határa vagy adóvonzata? Az Írisz Office reggeli egyperceséből kiderül.

Az élmény szinte fontosabb mint a vásárlás

Az online kereskedés gyors terjedésével sokan kételkednek az üzletek, a bevásárló-utcák jövőjében. Valójában pedig nem kiszorításról, hanem az on- és az offline kereskedelem új munkamegosztásáról van szó.

A kényelem nagy úr, szívesen maradunk a mama hotelben

Egyre több fiatalnak van saját lakása, de kevesebben terveznek lakásvásárlást. Tízből hat fiatal azért nem költözik el a szüleitől, mert nincs elég pénze a különéléshez, 34 százalék arra vár, hogy saját keresete legyen, 25 százalék szerint pedig sokkal kényelmesebb a szülőkkel élni – a K&H felmérése szerint.

Egyre többször rendelünk ételt is online

Új termék vásárlásakor a magyar fogyasztók egyötöde lehetőleg az egész család számára használható termékeket vásárol, míg a többfunkciós termékekre egytizedük kíváncsi. Az egyéni, személyre szabott termékek csupán a vásárlók öt százalékához találnak utat – derül ki a Nielsen piackutató és -elemző jelentéséből.
hirdetés
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
hirdetés
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

hirdetés

Költségkímélés

Rosszabb lett a helyzet, több a baleset

Rosszabb lett a helyzet, több a baleset

Több mint 3 százalékkal 14 679-re nőtt a múlt évben a személysérüléssel járó balesetek száma.

Pénzszerzés

Durva változás az uniós számlázásban

Durva változás az uniós számlázásban

Itthon is nagy változást hoz az elektronikus számlázásban az új EU-sztenderd.

Adózás

Autóalkatrész kereskedők és autószerelő műhelyek a NAV célkeresztjében

Autóalkatrész kereskedők és autószerelő műhelyek a NAV célkeresztjében

Az állami adó- és vámhatóság a 2023-as ellenőrzési terve alapján kiemelt ellenőrzési területként kezeli az autóalkatrész kereskedőket és autószerelő műhelyeket.

Cégblog

Fontos változtatást jelentett be a Tesco az árstopos termékeknél

Fontos változtatást jelentett be a Tesco az árstopos termékeknél

Megemelik az árstopos termékekre vonatkozó vásárlási limitet a húsvét előtti időszakban, és a tojás esetében el is törlik.

Gazdaság

Rejtély, elestek a laborok

Rejtély, elestek a laborok

Az egészségügyi ellátás legfontosabb pillére a jó diagnózis, aminek első lépése, hogy elmegyünk egy laborba, ahol vizelet és vérvételt követően jutnak az orvosok alapinformációkhoz egy szervezet állapotáról. Mostanában mintha haldokolna ez a szolgáltatás.

Társadalom

Rosszabb lett a helyzet, több a baleset

Rosszabb lett a helyzet, több a baleset

Több mint 3 százalékkal 14 679-re nőtt a múlt évben a személysérüléssel járó balesetek száma.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo