Most derül ki: a Black Friday vagy az infláció az erősebb?

Tizedik alkalommal rendezik meg a Black Friday akcióját Magyarországon. A jeles apropó az évek során alaposan megváltozott, a piaci szereplők pedig izgalmas tendenciákat látnak a 2023-as leárazás alakulásával. Egyes áruházak már november 10-én meghirdetik olcsóbb termékeiket, míg mások többhetes akciósorozatot kínálnak vásárlóik számára.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Hírhedt nap a hálaadást követő péntek a kereskedelem számára. A „vásárlók ünnepeként” számon tartott jeles alkalom eredeti elnevezését a ’60-as években kapta – Magyarországon pedig 2014-ben hirdettek először ilyen tematikájú leárazást. Már kilenc évvel ezelőtt is két naposra tervezték az árkedvezményt, amely hatalmas forgalmat generált: akkorát, hogy a nagyobb online piacok informatikai rendszerei sem bírták komolyabb megszakítások nélkül. A lefagyások azonban nem akadályozták meg a komoly sikert, amely évekre előre biztosította a „fekete péntek” kampányokat egyre több piaci szereplőtől.

Black Friday vs. infláció (Fotó: Pixabay)
Black Friday vs. infláció (Fotó: Pixabay)

A vásárlók már megszokhatták, hogy ekkor elérhetők a legjobb árak a szezonban. Erről az üzletek és internetes áruházak gondoskodnak, akik hónapokon keresztül egyeztetnek beszállító, gyártó és egyéb partnereikkel a legvonzóbb akciók érdekében.

Az időszak azt eredményezte, hogy akár 40-50 százalékos kedvezményeket is kínálnak, és mára alig van olyan versenytárs, aki nem használja ki a vásárlási lázat. Megfigyelhető azonban, hogy a Black Friday átalakult: az egyetlen napra fókuszált aktivitás nemcsak a vevőkör számára volt nehéz, de a résztvevő cégek informatikai, logisztikai, ügyfélszolgálati és futárszolgálati terhelése is kihívásokat eredményezett.

„Az erőforrásigények miatt a kampányok kiszélesedtek. Ez ahhoz is vezetett, hogy az akciók mértéke is megváltozott, hiszen senki nem tud 30-40 százalékos kedvezményt biztosítani a piacon, amelyen az átlagos árrés 10-12 százalék közé tehető” – mondta Sásdi Norbert, a hazai online kereskedelem egyik kiemelt szereplője, a Pepita.hu képviselője. 

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo