Ezek a termékek után kapkodtak a magyarok a Black Friday-en

A magyarok fele azt gondolja, hogy az akciós időszakokban mindenki vásárol olyan terméket is, amire nincs szüksége, ezzel szemben csupán a válaszadók hetede nyilatkozott úgy, hogy a Black Friday rendkívüli kedvezményei miatt elcsábul – derül ki a Reacty Digital és a Shoptet által készített reprezentatív felmérésből. Tízből hárman halasztanak el vásárlást a Black Friday-kor nyújtott kedvezmények reményében, és nagyjából ugyanennyien használják ki az akciókat a karácsonyi ajándékok megvásárlására. A friss kutatás adatai alapján idén a magyar felnőttek 45 százaléka tervez vásárolni a Black Friday időszakában és 43 ezer forint lehet az átlagos költés.

A magyarok döntő többsége (93 százalék) hallott már a Black Friday-ról, és tavaly tízből hárman vásároltak is az akció keretében – mutatják a Reacty Digital és a Shoptet friss, reprezentatív felmérésének adatai. Legfőképp a diákok (99 százalék) és a nyugdíjasok (96 százalék) ismerik ezeket az akciókat, aminek a keretében a válaszok alapján idén akár minden második magyar (45 százalék) vásárolhat.

Minden harmadik magyar Black Friday akcióban szerzi be a karácsonyi ajándékot (Fotó: Pixabay)
Minden harmadik magyar Black Friday akcióban szerzi be a karácsonyi ajándékot (Fotó: Pixabay)

Szeles Péter, a Reacty Digital ügyvezetője ez utóbbi adat kapcsán kiemelte, hogy az elmúlt évek tapasztalatai szerint a valós vásárlók aránya nem lesz ilyen magas.

„Az idei tervezett vásárlások nem maradnak el érdemben a korábbi évektől, ugyanakkor mivel az előző két évben ezeknek csak egy része valósult meg, azt gondoljuk, hogy várhatóan idén sem jut el mindenki a vásárlásig, aki most azt tervezi” – mondta Szeles Péter.

Idén is a ruházati cikkek lehetnek a legnépszerűbbek

A reprezentatív kutatás eredményei alapján a Black Friday akció keretében idén is ruházati cikket (35 százalék) terveznek venni a legtöbben, amit a háztartási- és vegyiáruk (30 százalék), valamint a háztartási kis- és nagygépek (26 százalék) követnek. A top3 kategória nem változott tavalyhoz képest, csak helyet cserélt a második és harmadik helyezett.

Szolgáltatás vásárlását a vásárolni tervezők fele (54 százalék) fontolgatja Black Friday akcióban. Elsősorban szállásfoglaláshoz (21 százalék) szeretnék kihasználni a várt kedvezményeket.

Véleményvezér

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo