A magyarok döntő többsége (93 százalék) hallott már a Black Friday-ról, és tavaly tízből hárman vásároltak is az akció keretében – mutatják a Reacty Digital és a Shoptet friss, reprezentatív felmérésének adatai. Legfőképp a diákok (99 százalék) és a nyugdíjasok (96 százalék) ismerik ezeket az akciókat, aminek a keretében a válaszok alapján idén akár minden második magyar (45 százalék) vásárolhat.
Szeles Péter, a Reacty Digital ügyvezetője ez utóbbi adat kapcsán kiemelte, hogy az elmúlt évek tapasztalatai szerint a valós vásárlók aránya nem lesz ilyen magas.
„Az idei tervezett vásárlások nem maradnak el érdemben a korábbi évektől, ugyanakkor mivel az előző két évben ezeknek csak egy része valósult meg, azt gondoljuk, hogy várhatóan idén sem jut el mindenki a vásárlásig, aki most azt tervezi” – mondta Szeles Péter.
Idén is a ruházati cikkek lehetnek a legnépszerűbbek
A reprezentatív kutatás eredményei alapján a Black Friday akció keretében idén is ruházati cikket (35 százalék) terveznek venni a legtöbben, amit a háztartási- és vegyiáruk (30 százalék), valamint a háztartási kis- és nagygépek (26 százalék) követnek. A top3 kategória nem változott tavalyhoz képest, csak helyet cserélt a második és harmadik helyezett.
Szolgáltatás vásárlását a vásárolni tervezők fele (54 százalék) fontolgatja Black Friday akcióban. Elsősorban szállásfoglaláshoz (21 százalék) szeretnék kihasználni a várt kedvezményeket.