Ezek a termékek után kapkodtak a magyarok a Black Friday-en

A magyarok fele azt gondolja, hogy az akciós időszakokban mindenki vásárol olyan terméket is, amire nincs szüksége, ezzel szemben csupán a válaszadók hetede nyilatkozott úgy, hogy a Black Friday rendkívüli kedvezményei miatt elcsábul – derül ki a Reacty Digital és a Shoptet által készített reprezentatív felmérésből. Tízből hárman halasztanak el vásárlást a Black Friday-kor nyújtott kedvezmények reményében, és nagyjából ugyanennyien használják ki az akciókat a karácsonyi ajándékok megvásárlására. A friss kutatás adatai alapján idén a magyar felnőttek 45 százaléka tervez vásárolni a Black Friday időszakában és 43 ezer forint lehet az átlagos költés.

A kutatás eredményei alapján a Black Friday-t ismerők kétötöde értékeli, ha nem csak egyetlen nap, hanem egy hosszabb időszak áll rendelkezésére, hogy az akciós termékek közül válogasson. Bő harmaduk (37 százalék) várja, hogy milyen akciókat hirdetnek meg erre az időszakra, azonban csak negyedük (24 százalék) tervezi meg akár hetekkel előre, hogy mit szeretne majd megvásárolni. Tízből hárman (28 százalék) halasztják el az év közbeni vásárlásokat Black Friday idejére, hogy olcsóbban juthassanak a termékhez.  Akik már előre úgy terveznek, hogy valamit vesznek ebben az időszakban, azok nagyobb arányban (46 százalék) gondolják újra a vásárlásaikat és halasztják őket későbbre a kedvezmények reményében. Vannak olyanok (14 százalék), akik számára a rendkívüli akciók olyannyira vonzóak, hogy akkor is megvesznek egy terméket, ha nincs rá szükségük. 

Az árak ellenőrzése kulcskérdésnek számít. Minden második ember ár-összehasonlító oldalon nézi meg azokat (53 százalék), illetve igyekszik a termék korábbi árait is leellenőrizni (54 százalék). Sokan veszik meg ilyenkor a karácsonyi ajándékokat: a Black Friday-t ismerők harmada (31 százalék) szinte biztosan, és ugyanennyien elgondolkoznak rajta, hogy a leértékeléseket kihasználják legalább az ajándékok egy részének beszerzésére.

Közel sem vásárolnak annyian a Black Friday, a Glamour- vagy a Joy-napok alkalmából, mint azt feltételezzük

A felnőtt magyarok jelentős részének (68 százalék) fontos, hogy megbízható helyről vásároljon az olyan akciós időszakok során, mint a Black Friday, a Glamour- vagy a Joy-napok. A 18-79 évesek közel kétötöde (38 százalék) szereti ezeket az időszakokat, és még ennél is többen (43 százalék) megnézik, hogy mely üzlet milyen kuponokat, akciókat kínál. 

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo