A kutatás eredményei alapján a Black Friday-t ismerők kétötöde értékeli, ha nem csak egyetlen nap, hanem egy hosszabb időszak áll rendelkezésére, hogy az akciós termékek közül válogasson. Bő harmaduk (37 százalék) várja, hogy milyen akciókat hirdetnek meg erre az időszakra, azonban csak negyedük (24 százalék) tervezi meg akár hetekkel előre, hogy mit szeretne majd megvásárolni. Tízből hárman (28 százalék) halasztják el az év közbeni vásárlásokat Black Friday idejére, hogy olcsóbban juthassanak a termékhez. Akik már előre úgy terveznek, hogy valamit vesznek ebben az időszakban, azok nagyobb arányban (46 százalék) gondolják újra a vásárlásaikat és halasztják őket későbbre a kedvezmények reményében. Vannak olyanok (14 százalék), akik számára a rendkívüli akciók olyannyira vonzóak, hogy akkor is megvesznek egy terméket, ha nincs rá szükségük.
Az árak ellenőrzése kulcskérdésnek számít. Minden második ember ár-összehasonlító oldalon nézi meg azokat (53 százalék), illetve igyekszik a termék korábbi árait is leellenőrizni (54 százalék). Sokan veszik meg ilyenkor a karácsonyi ajándékokat: a Black Friday-t ismerők harmada (31 százalék) szinte biztosan, és ugyanennyien elgondolkoznak rajta, hogy a leértékeléseket kihasználják legalább az ajándékok egy részének beszerzésére.
Közel sem vásárolnak annyian a Black Friday, a Glamour- vagy a Joy-napok alkalmából, mint azt feltételezzük
A felnőtt magyarok jelentős részének (68 százalék) fontos, hogy megbízható helyről vásároljon az olyan akciós időszakok során, mint a Black Friday, a Glamour- vagy a Joy-napok. A 18-79 évesek közel kétötöde (38 százalék) szereti ezeket az időszakokat, és még ennél is többen (43 százalék) megnézik, hogy mely üzlet milyen kuponokat, akciókat kínál.