Ezek a termékek után kapkodtak a magyarok a Black Friday-en

A magyarok fele azt gondolja, hogy az akciós időszakokban mindenki vásárol olyan terméket is, amire nincs szüksége, ezzel szemben csupán a válaszadók hetede nyilatkozott úgy, hogy a Black Friday rendkívüli kedvezményei miatt elcsábul – derül ki a Reacty Digital és a Shoptet által készített reprezentatív felmérésből. Tízből hárman halasztanak el vásárlást a Black Friday-kor nyújtott kedvezmények reményében, és nagyjából ugyanennyien használják ki az akciókat a karácsonyi ajándékok megvásárlására. A friss kutatás adatai alapján idén a magyar felnőttek 45 százaléka tervez vásárolni a Black Friday időszakában és 43 ezer forint lehet az átlagos költés.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

43 ezer forint lehet az átlagos költés

A Black Friday idején vásárolni tervezők közül legtöbben (15 százalék) 20-30 ezer forint értékben terveznek vásárolni, átlagosan pedig 43 ezer forintos költéssel számolnak, ami minimális emelkedés a tavalyi adatokhoz képest (41 ezer forint), de az infláció mértékét figyelembe véve reálértékben nem jelent forgalomnövekedést. A férfiak valamivel magasabb összegben gondolkodnak, akár 50 ezer forintot is elérhet az átlagos költésük, ami abból adódik, hogy többen terveznek magasabb, akár 100 ezer forintot meghaladó összeget költeni, mint a nők. A vásárolni tervezők hatoda (16 százalék) nem tudja előre, hogy milyen összegben fog vásárolni. Mindez arra utal, hogy csak halvány elképzelésük van a Black Friday idején beszerzendő árucikkekről, nem konkrét elhatározással indulnak neki az időszaknak, vagy ötletük sincs, mekkora kedvezményekkel kalkulálhatnak. 

Tízből hárman halasztanak el vásárlást a kedvezmények reményében

„A kutatásból kiderült, hogy több tényezőre is érdemes odafigyelnie a kereskedőknek a Black Friday akciók meghirdetésénél. Ha nem egyetlen napra korlátozzák az akciókat, akkor nagyobb teret és sokkal jobb vásárlási élményt tudnak biztosítani. Az is fontos továbbá, hogy az akciók egyértelműek legyenek és a vásárlók könnyen megtalálják a számukra fontosakat. A kutatás megerősítette azt a feltételezést, hogy a Black Friday-t ismerők jelentős része nehezen tudja követni, hogy az egyes üzletek, webáruházak kedvezményei mettől meddig érvényesek. Éppen ezért 42 százalékuk kimondottan hasznosnak találja, hogy feliratkozzon a kereskedők hírlevelére és így időben értesüljön a kedvezményekről” – mondta el az eredmények kapcsán Verba Gergely, a Shoptet magyarországi Country Managere.

Véleményvezér

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó 

Az eladósodás rögös út, már sok ország megtapasztalhatta.
Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke

Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke 

Hirtelen felébredt a magyar kémelhárítás, legalábbis ha ukránokról van szó.
Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek

Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek 

Szegény patriótákat már Csehországban is üldözik.
A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns

A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns 

Nem olcsó mulatság az adófizetőknek a Harcosok Klubja.
Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát

Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát 

A putyinista Orbán Viktor hatalmas kisebbségben van az uniós tagság kérdését illetően.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo