Ezek a termékek után kapkodtak a magyarok a Black Friday-en

A magyarok fele azt gondolja, hogy az akciós időszakokban mindenki vásárol olyan terméket is, amire nincs szüksége, ezzel szemben csupán a válaszadók hetede nyilatkozott úgy, hogy a Black Friday rendkívüli kedvezményei miatt elcsábul – derül ki a Reacty Digital és a Shoptet által készített reprezentatív felmérésből. Tízből hárman halasztanak el vásárlást a Black Friday-kor nyújtott kedvezmények reményében, és nagyjából ugyanennyien használják ki az akciókat a karácsonyi ajándékok megvásárlására. A friss kutatás adatai alapján idén a magyar felnőttek 45 százaléka tervez vásárolni a Black Friday időszakában és 43 ezer forint lehet az átlagos költés.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

43 ezer forint lehet az átlagos költés

A Black Friday idején vásárolni tervezők közül legtöbben (15 százalék) 20-30 ezer forint értékben terveznek vásárolni, átlagosan pedig 43 ezer forintos költéssel számolnak, ami minimális emelkedés a tavalyi adatokhoz képest (41 ezer forint), de az infláció mértékét figyelembe véve reálértékben nem jelent forgalomnövekedést. A férfiak valamivel magasabb összegben gondolkodnak, akár 50 ezer forintot is elérhet az átlagos költésük, ami abból adódik, hogy többen terveznek magasabb, akár 100 ezer forintot meghaladó összeget költeni, mint a nők. A vásárolni tervezők hatoda (16 százalék) nem tudja előre, hogy milyen összegben fog vásárolni. Mindez arra utal, hogy csak halvány elképzelésük van a Black Friday idején beszerzendő árucikkekről, nem konkrét elhatározással indulnak neki az időszaknak, vagy ötletük sincs, mekkora kedvezményekkel kalkulálhatnak. 

Tízből hárman halasztanak el vásárlást a kedvezmények reményében

„A kutatásból kiderült, hogy több tényezőre is érdemes odafigyelnie a kereskedőknek a Black Friday akciók meghirdetésénél. Ha nem egyetlen napra korlátozzák az akciókat, akkor nagyobb teret és sokkal jobb vásárlási élményt tudnak biztosítani. Az is fontos továbbá, hogy az akciók egyértelműek legyenek és a vásárlók könnyen megtalálják a számukra fontosakat. A kutatás megerősítette azt a feltételezést, hogy a Black Friday-t ismerők jelentős része nehezen tudja követni, hogy az egyes üzletek, webáruházak kedvezményei mettől meddig érvényesek. Éppen ezért 42 százalékuk kimondottan hasznosnak találja, hogy feliratkozzon a kereskedők hírlevelére és így időben értesüljön a kedvezményekről” – mondta el az eredmények kapcsán Verba Gergely, a Shoptet magyarországi Country Managere.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo