Vásárlás cikkek


Húsvétra gyúrnak az ellenőrök

Húsvétra gyúrnak az ellenőrök 

Megindult a tavaszi szezonális élelmiszerlánc ellenőrzés. Az országos akció a húsvéti ünnepek végéig, azaz április 22-ig tart. Az ellenőrzés-sorozat középpontjában ezúttal is a szezonálisan népszerű termékek, valamint az azokat előállító- és forgalmazó helyek állnak.
Ebben jók vagyunk a régióban

Ebben jók vagyunk a régióban 

Globálisan behúzta a kéziféket a gazdaság, ami leképeződött a magyar kiskereskedelmi mutatókban is, de még így is vezet a régióban a napi fogyasztási cikkek hazai piaca.
Az ötlet és a kényelem tarolt a fogyasztók körében

Az ötlet és a kényelem tarolt a fogyasztók körében 

A prémium kategóriába tartozó, illetve kényelmi termékek előretörését hozta az idei év Az Év Terméke Díj választáson. Ezúttal 20 kategóriában hirdettek győztest és több új termék is bekerült a díjazottak közé.
Használt és benzines – erre hajt a magyar

Használt és benzines – erre hajt a magyar 

A felnőtt lakosság mintegy egytizede tervez személygépjármű vásárlást a következő 3 évben, ezek több mint háromnegyede várhatóan használt beszerzés lesz – a GKI felmérése szerint.
Social media: adatokkal pontosan lehet célozni

Social media: adatokkal pontosan lehet célozni 

Új célzási technikák és szolgáltatások állnak már a cégek rendelkezésére, hogy minden eddiginél pontosabban kalibrálhassák kampányaikat. E módszerek is ismertették az előadók a Piac & Profit Social media – Automatizálva: Smart marketing című konferenciáján.
Szinte már csak mobillal vásárolunk

Szinte már csak mobillal vásárolunk 

28 milliárd eurót költöttek a britek 2018-ban mobil eszközeiket használva online vásárlásaik során és az elemzői várakozások szerint 2019-ben 66 százalékos növekedés várható a szektorban, már ami az Egyesült Királyság piacát illeti.
Mit kell tudni a kedvezményes munkáltatói hitelről?

Mit kell tudni a kedvezményes munkáltatói hitelről? 

Kedvezményes munkáltatói hitel adható 2019-től. Mit kell tudni róla, van-e felső határa vagy adóvonzata? Az Írisz Office reggeli egyperceséből kiderül.
Az élmény szinte fontosabb mint a vásárlás

Az élmény szinte fontosabb mint a vásárlás 

Az online kereskedés gyors terjedésével sokan kételkednek az üzletek, a bevásárló-utcák jövőjében. Valójában pedig nem kiszorításról, hanem az on- és az offline kereskedelem új munkamegosztásáról van szó.
A kényelem nagy úr, szívesen maradunk a mama hotelben

A kényelem nagy úr, szívesen maradunk a mama hotelben 

Egyre több fiatalnak van saját lakása, de kevesebben terveznek lakásvásárlást. Tízből hat fiatal azért nem költözik el a szüleitől, mert nincs elég pénze a különéléshez, 34 százalék arra vár, hogy saját keresete legyen, 25 százalék szerint pedig sokkal kényelmesebb a szülőkkel élni – a K&H felmérése szerint.
Egyre többször rendelünk ételt is online

Egyre többször rendelünk ételt is online 

Új termék vásárlásakor a magyar fogyasztók egyötöde lehetőleg az egész család számára használható termékeket vásárol, míg a többfunkciós termékekre egytizedük kíváncsi. Az egyéni, személyre szabott termékek csupán a vásárlók öt százalékához találnak utat – derül ki a Nielsen piackutató és -elemző jelentéséből.

Az igazi fenyőfa vagy a műfenyő a zöldebb megoldás? 

Megoszlanak a vélemények azt illetően, melyik fenyővel teszünk nagyobb szolgáltatot a természetnek. Több forrás a műfenyőt részesíti előnyben. De tíz évig kell használni a műfenyőt ahhoz, hogy környezetkímélőbb opció legyen, mint egy évtizeden át évi egy fenyőfa kivágása.

Mások értékelése alapján vásárolunk a neten 

A legtöbb hagyományos és online kereskedő a karácsonyi időszakban bonyolítja éves forgalmának jelentős részét – így nem csoda, hogy ilyenkor a minőségi kifogások száma is megugrik. Érdemes tehát jól megválasztani, hol szerezzük be az ajándékokat.

Így karácsonyozunk mi 

A karácsonyi időszak nem csak a családi összejövetelekről és a szépen feldíszített karácsonyfáról szól. Az ünnepet megelőző hetek anyagilag is megterhelik a családi költségvetést, hiszen az ajándékok mellett az ünnepi fogásokra és olykor elegáns ruhára is többet kell szánni.

Az ár és a kedvezmény mértéke számít a kuponos vásárlásnál 

Míg 8 éve átlagosan 3300 forintot költöttünk egy vásárlás alkalmával a legnagyobb bónuszos/kuponos oldalon, addig idén már közel 12 ezer forintnyi élmény vagy termék került átlagosan a kosarakba. A legtöbben a vásárlás értékét bankkártyával egyenlítették ki, az átutalás és a készpénz visszaszorulóban.

Egész Európában belehúzott a Black Friday 

A Black Friday kedvezményei Európa-szerte egyre több fogyasztót csábítanak vásárlásra. Olaszországban, Németországban és Franciaországban erőteljesen megugrott a műszaki fogyasztási cikkek értékesítése. Itthon a TV-k, kávéfőzők, mosógépek voltak a slágertermékek.

Rengeteg időt visszakaphatunk az online vásárlással 

Akár öt órát is megspórolhatunk a vásárlásnál, ha online rendelünk és házhozszállítást kérünk.

Tényleg csak az ár érdekli a magyar vásárlókat? 

Az emberek szeretik azt állítani magukról, hogy tudatosan vásárolnak és odafigyelnek arra, mi kerül a kosarukba. A tudatosság azonban mindenkinél mást jelent és sokszor úgy tűnik, a szó mögött nincs valódi tartalom - állítja egy felmérés.

A divatcikk és az utazás megy az ünnepi vásárlásnál 

Az ünnepi időszakban leggyakrabban ékszereket és órákat rendelünk webshopokból, legtöbbet viszont utazáshoz kapcsolódó kiadásokra költünk - derül ki egy friss kutatásból.

Még mindig a tolongást választjuk a web helyett 

Bár a legtöbben nem terveznek többet költeni karácsonyi ajándékra, mint tavaly, a bevásárlás így is megterheli a pénztárcát. A megkérdezettek többsége átlagosan 10–50 ezer forintot költ karácsonyi ajándékra, és a bevásárlóközpontban tolongani továbbra is népszerűbb, mint az online vásárlás, derült ki a Jófogás online kutatásából.

Minek töltenénk le, ha van streaming? 

A streaming szolgáltatások egyre népszerűbbek világszerte, az európai országokban a fogyasztók 72%-a ezeket használja ahelyett, hogy megvásárolná és letöltené a videótartalmakat. 

Nőtt a magyar fogyasztók vásárlóereje 

Magyarországon idén 6654 euróra nőtt, vagyis tavalyhoz képest több mint 7 százalékkal bővült az egy főre jutó vásárlóerő, míg az európai növekedési átlag 2,5 százalék - derül ki a GfK éves felméréséből. 

Figyelni kell a jelekre, az internetes keresők is jelzik a klímaváltozást 

Az időjárás tartós változása mérhetően kihat az online vásárlási szokásokra is. A vállalkozásoknak fel kell ismerni a jeleket, és alkalmazkodniuk kell a klímaváltozáshoz.

A tanulság: éhesen ne vásároljunk 

Elég tudatosan vásárolunk vagy pazarolunk? Gondolunk a holnapra, a jövőnkre is vagy csak jelen szükségleteink kielégítésére? Többek között ezekre a kérdésekre kereste a választ a Generali kutatása.

A hazai webshopok nem túl keresettek külföldön 

A világ fele külföldről is vásárol az Interneten, a magyar webshopok viszont nincsenek a legnépszerűbb célpontok élmezőnyében. Itt a magyarázat.

Már itthon sem kapós a dízel 

A magyarok elsősorban új, benzines autót vásárolnának, de már a hibridek is egyre népszerűbbek – derül ki az OTP Bank legfrissebb, autófinanszírozással kapcsolatos reprezentatív felmérésből. A vásárláshoz a fiatalabbak nagyobb arányban vennének fel hitelt, míg ötödük a teljes árat kölcsönből finanszírozná.

Mobilon böngészünk, de az asztalon vásárolunk 

Az online kereskedelem töretlenül halad előre: a felmérések szerint az elmúlt négy évben közel megduplázódott a forgalom. A GKI Digital adatai szerint miközben a kiskereskedelem egésze 2017-ben „csak” hozzávetőleg 6%-kal bővült egy év alatt, addig az online piac csaknem 18%-kal tudta növelni bevételeit. Adatok szerint a legtöbben mobilon válogatnak az ajánlatok között, a vásárlást azonban asztali gépről intézik.

Akárhogy számolunk, többe kerül az iskola, mint tavaly 

Mennyire kell mélyen a zsebünkbe nyúlni iskolakezdéskor? Többet vagy kevesebbet költünk, mint tavaly? Mikor vesszük meg a tanszereket, min lehet spórolni, és mi az, amin nem érdemes? A Jófogás online kutatása a többi között ezekre a kérdésekre kereste a választ.

Csak akkor veszünk hazait, ha olcsóbb 

A magyar élelmiszer megítélése minden szempontból kiváló, mégis tudatosan csupán a magyarok alig egyharmada keresi a hazai termékeket az üzletek polcain – derül ki a Médiaunió Alapítvány legfrissebb vásárlói kutatásából.

Bukunk mindenre, amit a médiában látunk 

Új termék vásárlásakor a magyar fogyasztók egyötöde lehetőleg az egész család számára használható termékeket vásárol. A kényelmi szempont, bár arányában nőtt, még mindig csupán 100-ból 7 magyar számára volt a fő indok, míg az egyéni, személyre szabott termékekre alig voltak kíváncsiak.

Francia bankban vásárolt be az OTP 

Az OTP Bank többségi tulajdont szerzett a Societe Generale francia nagybank bulgáriai és albán leányvállalatában - közölte a bank a BÉT honlapján. A bolgár bankban 99,74 százalékos részesedést szerzett, valamint megvette az SGEB egyéb bolgár leányvállalatait is. 

Az online kupon még több vásárlásra csábítana 

Annak ellenére, hogy sokan kész bevásárlólistával vágnak neki az üzleteknek, egy vonzó kupon arra ösztönözheti a fogyasztókat, hogy megvásároljanak valamit, amit egyébként nem terveztek.

A vásárlók bőre alá kell bújni 

Vásárlók helyett perszónák, termékek helyett csapatok, magányos farkas lét helyett pedig egy rendszer elemeként való létezés – ez a sikeres kereskedés alapja a jövőben. A Budapest LAB blogja ismeri a részleteket.

Mit jelent, ha egy ingatlanra elidegenítési és terhelési tilalom van bejegyezve? 

Az ingatlanra bejegyzett elidegenítési és terhelési tilalommal leggyakrabban pénzintézettel kötött kölcsönszerződéssel kapcsolatban találkozhatunk. E tilalom olyan korlátozás, amely az ingatlan tulajdonosának az ingatlannal való rendelkezési jogát korlátozza. Hogyan jöhet létre elidegenítési és terhelési tilalom, és milyen hatása van?

Készen állsz rá, hogy karbonlábnyomod látva vásárolj? 

Tükröt tart az emberek vásárlásai mint ökológiai tehertételek elé a Ben & Jerry’s jégkrémmárka. A jövőben egyre több cég fogja felajánlani az embereknek, hogy fogyasztásuk karbonlábnyomának semlegesítéseként bizonyos ökológiai projekteket támogathatnak már rögtön a vásárláskor.

Hangalapú vásárlással kísérletezik a Mastercard 

A Mastercard bemutatta a párbeszéd-alapú kereskedelem kihívásairól szóló kutatását. Sokan használnak már most is hangasszisztenst vásárláshoz.

Az Y generáció is jár boltba, de szeretne több élményt 

Sokan gondolhatják a 18-35 évesekről, hogy a vásárlásnak csak az online formáját preferálják, ám ez a Cetelem Körkép eredményei szerint inkább az internetes és fizikai boltok egymás mellett élését tartják üdvözítőnek. Figyelemre méltó például, hogy az Y-ok 57 százalékának kifejezett örömet okoz, ha üzletben vásárolhat.

A vártnál kevésbé mennek az új iPhone-ok 

Az iPhone csúcsmodelljei nem mennek úgy, amint várták, így árcsökkenés is lehetséges – legalábbis a jövendő új és a régi készülékeknél.

Korlátlanul vesz vissza bútorokat a JYSK 

Megszűnik az időkorlát a bútor-visszavételnél a JYSK-ben, azzal a feltétellel, ha a bútort még nem használta az ember, és, ha megvan az eredeti vásárlást igazoló dokumentum.

A szerbek és az oroszok már az előszobában vannak 

Az elmúlt hat hónapban az Otthon Centrumnál érdeklődő ügyfelek a legnagyobb arányban (51,0%) társasházi lakást kerestek, ezt követte a családi ház-vásárlási szándék (40,0%). A tavaly szeptemberi felméréshez képest a családi házak iránti érdeklődés 6%-kal csökkent, míg a társasházi lakások iránt ugyanennyivel nőtt.

A négynapos hétvége miatt többet költünk húsvétra 

A tavalyinál nagyobb forgalomra számítanak a kereskedők a húsvéti időszakban, az ünnephez kapcsolódó élelmiszer-vásárlások túlléphetik az 50 milliárd forintot az idén - mondta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára az M1 aktuális csatornán pénteken. 

Ha húsvét, akkor sonka, de kilő a csokinyúl is 

Több mint 6700 tonnányi sonka és egyéb főtt-füstölt hús fogy a húsvéti ünnepi időszakban, amelyek értéke meghaladja a 10 milliárd forintot – mondta Mostisch Martina, a Magyar Húsiparosok Szövetségének (Hússzövetség) ügyvezető titkára az MTI-nek a GfK adataira hivatkozva.

Élelmiszerben nagyon megy a saját márka 

Új lendületet kapott a saját márkás élelmiszerek térnyerése a globális kiskereskedelmi piacon. Az elmúlt évben a több mint 1700 milliárdos forgalom közel 29 százalékát hasítottak ki. A vegyi áruk piacán továbbra is erősebbek a gyártói márkák.

A webes vásárlásnál is ragaszkodunk a készpénzhez 

A hagyományos kiskereskedelemhez képest továbbra is háromszoros sebességgel bővül a hazai online értékesítés, a szektor 2017-ben átlépte a 360 milliárd forintos forgalmat. A bővülés mértéke jelzi, az ágazat továbbra is dinamikusan fejlődik.

Ész nélkül megvesszük, amit a neten látunk 

A társadalmi nyomás és a közösségi média platformok erősen befolyásolják költési szokásainkat – derül ki az Intrum felméréséből. A magyarok harmada többet költ a közösségi média hatására, és a szülők 35 százaléka legalább egyszer vásárolt a társadalmi nyomás hatására gyermekeinek olyan dolgot, amit nem engedhetett meg magának.

Nem megy a bolt, bérlőket keresnek a nagyáruházak 

Az Egyesült Államokban több száz áruház zárt be az elmúlt években és hasonló a trend Nagy-Britanniában is, ott válságban, ezért átalakulóban van az egész kiskereskedelem. Az angliai ok: csökkennek a jövedelmek, drágul a hitel és a fogyasztó másra költi a pénzét és egyre inkább nem üzletben, hanem az interneten vásárol.

A magyar autósok negyede cserélne elektromos járműre 

A magyar autósok negyede nyitott az elektromos autó vásárlásra; a szakértői becslések szerint az év végére már 5000 felett lehet az elektromos autók száma Magyarországon - adta hírül az Ipsos legújabb felmérésében.

Mikor vegyünk repülőjegyet? Hallgassunk a szakértőre! 

Az elmúlt két évben a repülőjegyek ára átlagosan ugyan három százalékkal csökkent, az utas aligha járt jobban. Megy olcsóbban? Igen, ha pontosan az út előtt 54 nappal foglaljuk le jegyünket,, mondja egy amerikai szakértő.

Hogyan adjunk el a fiataloknak? 

Nagyon heterogén csoportról van szó, hiszen a 38 éves máshol tart az életben, mint a 25 éves és 18 éves. Az értékesítési vezetők sem feltétlenül értik őket, mert ők már idősebbek.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport

Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport 

Magasabb fokozatba kapcsolt 2023-ban a tisztán magyar tulajdonban lévő cégcsoport.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Biztonságos és fenntartható nyomtatás a digitalizáció korában

Biztonságos és fenntartható nyomtatás a digitalizáció korában 

Amikor a világ változik, akár kis mértékben is, valaki éppen dokumentálja azt fényképezőgéppel, mozgó- vagy állóképen.
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.

Jogi kisokos

Új világ kezdődhet a taxisok, futárok foglalkoztatásában

Új világ kezdődhet a taxisok, futárok foglalkoztatásában 

A platform alapú munkavégzés az elmúlt években egyre jelentősebbé vált, legyen szó akár az ételkiszállítást, vagy a taxis szolgáltatást nyújtó applikációkról.

Cégblog

Kamu csomagokra figyelmeztet a posta

Kamu csomagokra figyelmeztet a posta  

A Magyar Posta elhatárolódik a "kamu csomagok" tartalmi ellenőrzésének felelősségétől. 

Klímablog

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben  

Míg 2022-ben nem egészen ezer, addig tavaly már több mint négyezer balkon napelemet telepítettek Bécsben.

Gazdaság

Mi elé néz a magyar agrárium?

Mi elé néz a magyar agrárium?  

Stabilizálódott a magyar élelmiszer-gazdaság szereplőinek korábbinál kedvezőbb helyzetértékelése.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo