Az üzlet fizikai valósága lehetőséget ad a fogyasztónak, hogy vásárlási kötelezettség nélkül kipróbáljon, megnézzen egy terméket, tájékozódjon arról a szakértő személyzettől. Egy vagy több márka imázsát is jól tudják közvetíteni a boltok.
A korszerű üzlet-kialakítások éppen ezekre a szempontokra összpontosítanak: tájékoztatás, ösztönzés a vásárlásra, a termék közvetlen megismertetés. Gyakran ehhez kellemes, kényelmes környezet, esetleg valamilyen ingyenes szolgáltatás is járul.
Mindez csak mintegy mellékesen ösztönzi a betérőt, hogy vásároljon is. Tulajdonképpen egyébként nem is az a legfontosabb,
Példák erre az Apple óriási bemutató–termei: azokat mintegy találkozóhelynek szánják a termékei iránt érdeklődőknek, ahol mindent megnézhetnek, tapasztalatokat cserélhetnek – s persze, ha óhajtják, vásárolhatnak is...
A bevásárló utcák a jövőben elsősorban a kellemes időtöltést, a vásárlásra való ösztönzést szolgálják majd. Az online kereskedelem persze tovább terjed – így a „shopping-élményeket” kínáló területek közül azok, amelyek nem a legjobb helyeken vannak, alighanem kiszorulnak majd.
(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)