Az élmény szinte fontosabb mint a vásárlás

Az online kereskedés gyors terjedésével sokan kételkednek az üzletek, a bevásárló-utcák jövőjében. Valójában pedig nem kiszorításról, hanem az on- és az offline kereskedelem új munkamegosztásáról van szó.

Az üzlet fizikai valósága lehetőséget ad a fogyasztónak, hogy vásárlási kötelezettség nélkül kipróbáljon, megnézzen egy terméket, tájékozódjon arról a szakértő személyzettől. Egy vagy több márka imázsát is jól tudják közvetíteni a boltok.

Kép: Pixabay

A korszerű üzlet-kialakítások éppen ezekre a szempontokra összpontosítanak: tájékoztatás, ösztönzés a vásárlásra, a termék közvetlen megismertetés. Gyakran ehhez kellemes, kényelmes környezet, esetleg valamilyen ingyenes szolgáltatás is járul.

Mindez csak mintegy mellékesen ösztönzi a betérőt, hogy vásároljon is. Tulajdonképpen egyébként nem is az a legfontosabb,

Egyre többször rendelünk ételt is online
Új termék vásárlásakor a magyar fogyasztók egyötöde lehetőleg az egész család számára használható termékeket vásárol, míg a többfunkciós termékekre egytizedük kíváncsi. Az egyéni, személyre szabott termékek csupán a vásárlók öt százalékához találnak utat – derül ki a Nielsen piackutató és -elemző jelentéséből.
azonnal megveszik-e a terméket, vagy hogy az érdeklődő azután otthon, további gondolkodás és bolti tapasztalatai alapján rendeli azt meg.

Példák erre az Apple óriási bemutató–termei: azokat mintegy találkozóhelynek szánják a termékei iránt érdeklődőknek, ahol mindent megnézhetnek, tapasztalatokat cserélhetnek – s persze, ha óhajtják, vásárolhatnak is...

A bevásárló utcák a jövőben elsősorban a kellemes időtöltést, a vásárlásra való ösztönzést szolgálják majd. Az online kereskedelem persze tovább terjed – így a „shopping-élményeket” kínáló területek közül azok, amelyek nem a legjobb helyeken vannak, alighanem kiszorulnak majd.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

Véleményvezér

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo