Az élmény szinte fontosabb mint a vásárlás

Az online kereskedés gyors terjedésével sokan kételkednek az üzletek, a bevásárló-utcák jövőjében. Valójában pedig nem kiszorításról, hanem az on- és az offline kereskedelem új munkamegosztásáról van szó.

Az üzlet fizikai valósága lehetőséget ad a fogyasztónak, hogy vásárlási kötelezettség nélkül kipróbáljon, megnézzen egy terméket, tájékozódjon arról a szakértő személyzettől. Egy vagy több márka imázsát is jól tudják közvetíteni a boltok.

Kép: Pixabay

A korszerű üzlet-kialakítások éppen ezekre a szempontokra összpontosítanak: tájékoztatás, ösztönzés a vásárlásra, a termék közvetlen megismertetés. Gyakran ehhez kellemes, kényelmes környezet, esetleg valamilyen ingyenes szolgáltatás is járul.

Mindez csak mintegy mellékesen ösztönzi a betérőt, hogy vásároljon is. Tulajdonképpen egyébként nem is az a legfontosabb,

Egyre többször rendelünk ételt is online
Új termék vásárlásakor a magyar fogyasztók egyötöde lehetőleg az egész család számára használható termékeket vásárol, míg a többfunkciós termékekre egytizedük kíváncsi. Az egyéni, személyre szabott termékek csupán a vásárlók öt százalékához találnak utat – derül ki a Nielsen piackutató és -elemző jelentéséből.
azonnal megveszik-e a terméket, vagy hogy az érdeklődő azután otthon, további gondolkodás és bolti tapasztalatai alapján rendeli azt meg.

Példák erre az Apple óriási bemutató–termei: azokat mintegy találkozóhelynek szánják a termékei iránt érdeklődőknek, ahol mindent megnézhetnek, tapasztalatokat cserélhetnek – s persze, ha óhajtják, vásárolhatnak is...

A bevásárló utcák a jövőben elsősorban a kellemes időtöltést, a vásárlásra való ösztönzést szolgálják majd. Az online kereskedelem persze tovább terjed – így a „shopping-élményeket” kínáló területek közül azok, amelyek nem a legjobb helyeken vannak, alighanem kiszorulnak majd.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.
Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket

Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket 

A cseh miniszterelnöki szék várományosa váratlanul kemény oroszellenes gondolattal állt elő.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo