Az élmény szinte fontosabb mint a vásárlás

Az online kereskedés gyors terjedésével sokan kételkednek az üzletek, a bevásárló-utcák jövőjében. Valójában pedig nem kiszorításról, hanem az on- és az offline kereskedelem új munkamegosztásáról van szó.

Az üzlet fizikai valósága lehetőséget ad a fogyasztónak, hogy vásárlási kötelezettség nélkül kipróbáljon, megnézzen egy terméket, tájékozódjon arról a szakértő személyzettől. Egy vagy több márka imázsát is jól tudják közvetíteni a boltok.

Kép: Pixabay

A korszerű üzlet-kialakítások éppen ezekre a szempontokra összpontosítanak: tájékoztatás, ösztönzés a vásárlásra, a termék közvetlen megismertetés. Gyakran ehhez kellemes, kényelmes környezet, esetleg valamilyen ingyenes szolgáltatás is járul.

Mindez csak mintegy mellékesen ösztönzi a betérőt, hogy vásároljon is. Tulajdonképpen egyébként nem is az a legfontosabb,

Egyre többször rendelünk ételt is online
Új termék vásárlásakor a magyar fogyasztók egyötöde lehetőleg az egész család számára használható termékeket vásárol, míg a többfunkciós termékekre egytizedük kíváncsi. Az egyéni, személyre szabott termékek csupán a vásárlók öt százalékához találnak utat – derül ki a Nielsen piackutató és -elemző jelentéséből.
azonnal megveszik-e a terméket, vagy hogy az érdeklődő azután otthon, további gondolkodás és bolti tapasztalatai alapján rendeli azt meg.

Példák erre az Apple óriási bemutató–termei: azokat mintegy találkozóhelynek szánják a termékei iránt érdeklődőknek, ahol mindent megnézhetnek, tapasztalatokat cserélhetnek – s persze, ha óhajtják, vásárolhatnak is...

A bevásárló utcák a jövőben elsősorban a kellemes időtöltést, a vásárlásra való ösztönzést szolgálják majd. Az online kereskedelem persze tovább terjed – így a „shopping-élményeket” kínáló területek közül azok, amelyek nem a legjobb helyeken vannak, alighanem kiszorulnak majd.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo