Egyre többször rendelünk ételt is online

2018. december 23. vasárnap - 18:09 / piacesprofit.hu
  •    

Új termék vásárlásakor a magyar fogyasztók egyötöde lehetőleg az egész család számára használható termékeket vásárol, míg a többfunkciós termékekre egytizedük kíváncsi. Az egyéni, személyre szabott termékek csupán a vásárlók öt százalékához találnak utat – derül ki a Nielsen piackutató és -elemző jelentéséből.

Ugyanakkor a fogyasztók világszerte, így hazánkban is egyre nyomatékosabban követelik a praktikus és a kényelmi megoldásokat. A hazai fogyasztók közel harmada, az európai átlag egynegyede keres, de egyelőre nem talál az életét könnyebbé tevő termékeket.

online vásárol ember kártyával

Kép: Pexels

Azonos mértékben (24-24 százalék) nyilatkoztak úgy, hogy kevés az egyszerűen használható árucikk, lehetne több a kisebb háztartások igényeihez igazított termék (európai átlag 16 százalék, magyar átlag 17 százalék), és a kontinens egytizede, hazánkkal egyetemben, különleges igényeket kielégítő termékeket szeretne látni a boltok polcain.

A technológia és az internet hétköznapokba beágyazottsága kimagasló szerephez jut a vásárlási döntéseknél. Hazánkban 2020-ra a háztartások háromnegyede csatlakozik majd a világhálóra, és az egy főre jutó mobiltelefonok száma 1,19-ról 1,21-re emelkedik. Ez további kapukat nyit meg az online vásárlás előtt.

A Nielsen 2018-as felmérése rámutat arra, hogy a magyarok leginkább divatárut, különféle utazásokat, számítástechnikai eszközöket

Végre nem leszünk másodrendű állampolgárok
Az online vásárlás mára mindennapi életünk része lett. Tavaly az európaiak 57%-a vásárolt a neten, harmaduk egy másik európai uniós ország kereskedőjétől szerette volna beszerezni a kívánt terméket. Ez azonban nem mindig sikerült, a magyarok gyakran szembesültek azzal, hogy nem fogadják el a rendelést. Mostantól ez másképp lesz.

és könyvet vásárolnak online, ugyanakkor erőteljesen jön fel az étel-házhozszállítás – utóbbit százból harminc magyar fogyasztó kipróbálta már.

A praktikum iránti egyre növekvő kereslet olyan, a hétköznapokat megkönnyítő termékek és szolgáltatások garmadája előtt nyitotta meg a kaput, mint például a kész- vagy „on-the-go” ételek, irodai vagy otthoni kiszállítási lehetőségek és az „on demand” szolgáltatások. Globálisan a válaszadók harmada (33 százalék), itthon egynegyede jár étterembe vagy rendel ételt (Magyarországon 15 százalékuk legalább hetente egy alkalommal). A gyorséttermek elvihető vagy helyben fogyasztható kínálata, a street food térhódítása is mind szembeöltőbb. A Nielsen felmérése szerint a magyar válaszadók több mint fele járt gyorsétteremben az elmúlt hat hónapban.

Jóllehet, régiónként eltérő a praktikum iránti igény szintje, a Nielsen hat főbb tényezőt azonosított be, amelyek világszerte jelen vannak, amikor az életünket megkönnyítő termékek iránti keresletről beszélünk. Ezek pedig a következők: urbanizáció, zsugorodó háztartásméret, zsúfolt városi közlekedés, változó nemi szerepek, generációs igények és a technológia hétköznapokba beágyazottsága.

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor