élmény cikkek
![A fogyasztó azonnal ejti a márkát, ha elégedetlen](https://piacesprofit.hu/i/c/3/e/6/a/c/b/2/4/5/0/7/5/a/f/c/0/8/d/1/a-fogyaszto-azonnal-ejti-a-markat-ha-elegedetlen_md.jpg)
A fogyasztó azonnal ejti a márkát, ha elégedetlen
Az emberek többsége elégedetlen és kiábrándult a cégek által nyújtott vásárlói élmények miatt, derül ki az Oracle legújabb kutatásából.
![Az igazi élmény, amikor a virtuális valóságban fel is próbálhatjuk, amit online kiválasztunk](https://piacesprofit.hu/i/c/e/1/0/8/f/9/2/a/2/6/1/5/c/2/8/5/6/f/a/az-igazi-elmeny-amikor-a-virtualis-valosagban-fel-is-probalhatjuk-amit-online-kivalasztunk_md.jpg)
Az igazi élmény, amikor a virtuális valóságban fel is próbálhatjuk, amit online kiválasztunk
Évtizedek óta ígérgeti az ipar, a virtual reality (VR) vagyis a virtuális valóság az elkövetkező évtizedben úgy tűnik tényleg beszivárog a hétköznapi életünkbe, és a jóslatok szerint gyökeresen felforgathatja majd a vásárlás élményét.
![Fontos a fizetés, de nem pótolja a munkahelyi élményt](https://piacesprofit.hu/i/9/b/b/5/7/2/9/3/6/f/7/f/a/2/a/5/c/c/9/e/fontos-a-fizetes-de-nem-potolja-a-munkahelyi-elmenyt_md.jpg)
Fontos a fizetés, de nem pótolja a munkahelyi élményt
Nem csak a felvételi eljárás során, a munkatársi életút egészén át, sőt, az esetleges kilépéskor is érdemes törekedni a jó benyomásokra. Ebben segíthet a munkatársi életút, melynek feltérképezésével a vállalatok jobb munkahelyi élményt nyújthatnak a munkavállalóknak.
![Fizetek neki, és még jópofizzak is vele?](https://piacesprofit.hu/i/2/f/0/6/2/6/4/3/6/4/1/c/7/9/d/9/b/a/8/8/fizetek-neki-es-meg-jopofizzak-is-vele_md.jpg)
Fizetek neki, és még jópofizzak is vele?
A munkaerőhiány miatt a munkavállalók válogatnak a munkahelyek között. Ha elege van a főnökből vagy a munkahelyi körülményekből, elmegy máshova. Hogyan lehet megtartani hát a munkaerőt? Mindenképpen többel, mint pusztán fizetésemeléssel. Mert a lojalitás és a felmondás is ösztönös, zsigeri szinten működik.
![Ne a terméket add el a vevőnek, hanem kínálj megoldást a problémájára](https://piacesprofit.hu/i/9/8/5/4/6/b/f/6/0/c/e/7/a/d/c/8/4/8/4/d/ne-a-termeket-add-el-a-vevonek-hanem-kinalj-megoldast-a-problemajara_md.jpg)
Ne a terméket add el a vevőnek, hanem kínálj megoldást a problémájára
Túl nagy a marketingzaj, vásárlóként és üzleti döntéshozóként is túl illékony és rövid a figyelmünk, túlságosan kötődünk a mobiltelefonunkhoz, értékesítőkként pedig hajlamosak vagyunk a termék nagyszerűségéről hozsannázni, holott az ügyfél cipőjébe kellene belehelyeznünk magunkat, az ő igényeire ráhangolódni. Erről is szó esett neves szakértők előadásaiban a Piac & Profit Értékesítési trendek – 2019 című konferenciáján.
![Az élmény szinte fontosabb mint a vásárlás](https://piacesprofit.hu/i/c/2/6/0/4/6/d/f/a/6/3/8/7/f/6/1/1/4/1/d/az-elmeny-szinte-fontosabb-mint-a-vasarlas_md.jpg)
Az élmény szinte fontosabb mint a vásárlás
Az online kereskedés gyors terjedésével sokan kételkednek az üzletek, a bevásárló-utcák jövőjében. Valójában pedig nem kiszorításról, hanem az on- és az offline kereskedelem új munkamegosztásáról van szó.
![A tengerentúlon is sikeres a magyar módszer](https://piacesprofit.hu/i/c/8/7/6/8/1/2/6/b/d/c/7/1/3/6/0/a/f/5/c/a-tengerentulon-is-sikeres-a-magyar-modszer_md.jpg)
A tengerentúlon is sikeres a magyar módszer
Az USA, Románia, Spanyolország, Németország és Mexikó friss csatlakozásával már 11 országban tanítják azzal az élményalapú módszerrel programozni a gyerekeket, amelyet a magyar programozóiskolában, a Logiscoolban fejlesztettek ki. A módszer lényege, hogy a tananyag pontosan igazodik a tanulók életkorához, tudásszintjéhez és érdeklődési köréhez.
![Az elégedett ügyfél is elcsábítható](https://piacesprofit.hu/i/b/2/c/7/3/9/6/b/0/f/8/d/a/9/0/e/3/7/f/0/az-elegedett-ugyfel-is-elcsabithato_md.jpg)
Az elégedett ügyfél is elcsábítható
Elkötelezett munkavállaló nélkül nincs remek ügyfélélmény. Az elégedett kliens pedig hajlandó mélyebbre nyúlni a zsebében. Erről is szó esett a Piac & Profit Cégmarketing - 2018 című konferenciáján.
![Ma már nem elég jó szolgáltatást nyújtani](https://piacesprofit.hu/i/c/a/9/2/4/6/b/a/3/9/8/b/7/a/6/1/7/e/f/a/ma-mar-nem-eleg-jo-szolgaltatast-nyujtani_md.jpg)
Ma már nem elég jó szolgáltatást nyújtani
Már nemcsak a fogyasztók változó szükségleteinek és igényeinek kielégítése, hamem a „fogyasztói élmény” áll a középpontban, amikor termékek, szolgáltatások tervezéséről van szó, írja a Budapest Lab.
![A vásárlók bőre alá kell bújni](https://piacesprofit.hu/i/3/8/7/6/3/3/7/d/e/d/4/b/c/b/8/a/6/a/3/d/a-vasarlok-bore-ala-kell-bujni_md.jpg)
A vásárlók bőre alá kell bújni
Vásárlók helyett perszónák, termékek helyett csapatok, magányos farkas lét helyett pedig egy rendszer elemeként való létezés – ez a sikeres kereskedés alapja a jövőben. A Budapest LAB blogja ismeri a részleteket.
Élménnyel építenek üzleti sikert
Aki járt már a Piac & Profit 21. századi ügyfélélménnyel foglalkozó konferenciáin, tudja, hogyan rázza fel közönségét a Duelbox élmény alapú kommunikációs platform. Nem kell hozzá más, csak internet és okostelefon, és a rendezvény hallgatói azonnal aktív résztvevőkké válhatnak: kérdezhetnek, szavazhatnak, vagy akár egy élő közös játékba is bekapcsolódhatnak. Az önerőből itthon már sikeres magyar startup a Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő 200 millió forintos befektetésével nemzetközi terjeszkedésbe kezdhet. Az első Duelbox alapú marketingkampány döntős lett a PR-szakma Oscar-díjának tartott versenyen.
A luxus mellé különleges élmény is jár
A luxusmárkák is látják, a vásárlókat leginkább különleges élményekkel lehet magukhoz kötni. A luxus fogyasztónak viszont ebből is extra kell. A kiváltságos közönséghez való tartozást mutatta már az az alapvető marketing üzenet is, hogy ez vagy az a márka udvari beszállító – tehát annak vásárlói szinte olyanok, mint a király.
Önbizalomnövelés élményekkel
Megélt élményeink identitásunk részévé válnak, tulajdonképpen élményeink összessége vagyunk. A tudatosan megválasztott élmények fejleszthetik a személyiségünket: javuló énkép, növekvő önbizalom, táguló határok, félelem leküzdése, csak néhány a kedvező hatások közül.
Egy napig kerestem munkát, aztán csináltam magamnak
Luxus, diy, élmény – három olyan szó, amiről minden trendeket ismerő vállalkozó érzi, jó lenne üzletet építeni rá mostanában. Pláne, ha nem kell választani közülük, ahogy a Mittersisters workshopjai esetében.
Erre költünk még mindig, boldogan
Tényleg fontosabbá váltak az élmények, mint a dolgok birtoklása? Nos, valójában úgy tűnik, a kettő összefonódott, és a fogyasztók élményt akarnak akkor is, ha épp csak egy fagylaltot vásárolnak. Nem egyszerű marketingcsavarról van szó. Az élmények tényleg boldogabbá tesznek bennünket.