Ebben jók vagyunk a régióban

Globálisan behúzta a kéziféket a gazdaság, ami leképeződött a magyar kiskereskedelmi mutatókban is, de még így is vezet a régióban a napi fogyasztási cikkek hazai piaca.

Az értékbeli eladás 5,5 százalékkal nőtt az előző év utolsó negyedévéhez képest, Európában ez az érték 2,3% volt. A hazai élelmiszereket, háztartási vegyi árukat és kozmetikumok piacát érintő árszínvonal-növekedés a vizsgált időszakban 1,0 százalékon állt, míg Európában ez az érték 2,7% volt.

Kép:Pixabay

A hazai élelmiszerpiac összességében értékben 4,9 százalékkal bővült. A vegyi áruk piaca viszont erős lendületben maradt és 7,9 százalékos növekedési ütemet tudhatott magáénak.

A tavalyi utolsó negyedéves és főként a decemberi eladások nagyon magas bázist jelentettek, emiatt is lassult az idei negyedik negyedévre a kiskereskedelmünk lendülete. Ezen túl a év közepén rekordszinten, 80 ponton tetőző fogyasztói bizalom is lecsökkent az év végére, 75 pontra.” – mondta Kovács Gergely, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. „Éves szinten viszont még így is túl tudta szárnyalni a 2017-es növekedést a piac: meghaladva az 5,9%-os értékbeli növekedést, tavaly 7,2%-kal bővült éves szinten, ami messze felülmúlja az európai átlagot.

Az európai kontinens huszonegy vizsgált országa közül húsznál bővülést regisztrált a Nielsen.

A legnagyobb arányú növekedést, a korábbi negyedévi adatokhoz hasonlóan, az utolsó negyedévben ismét Törökországban mérték (+24,2,0%), őt követi Magyarország (+5,5%) és Lengyelország (+4,3%). 
A 2018-as évben a lassuló globális gazdasági környezet és a várható kereskedelmi háborúk
Tanácstalanok a kereskedők az új szabályozás miatt
Annak ellenére, hogy hónapok teltek el az utalványokra vonatkozó új rendelkezések életbe lépése óta, a bizonytalanság még most is nagy a kereskedők körében. A változások miatt szükséges lehet az eddigi promóciós struktúra módosítása.
működtek közre az eurózóna csupán +1,9%-os bővülésében a 2017-es +2,4%-kal szemben. Emellett a német és olasz piacok gazdasági növekedése is lefékezett, különösen a gyártás és az export tekintetében. Az Eurostat szerint az infláció is lassabban emelkedett, +1,6%-on állt éves szinten. A Nielsen adatai emellett több nagyobb országban a fogyasztói bizalom csökkenését mutatják, ami javarészt a bizonytalan politikai klímának tulajdonítható.

2018-ban az európai FMCG-piac átlagos növekedési üteme +3,1%-on állt, ami azonos a 2017-es mértékkel. Ugyanakkor az utolsó negyedévi változás negatívba fordulva -0,4%-on állt. Ez a legalacsonyabb érték 2017 első negyedéve óta. Emögött, többek közt, a nagyobb országok, mint pl. az Egyesült Királyság alacsonyabb vásárlási hajlandósága húzódik. A nyugat-európai diszkontok növekedése +2%-ra lassult, ez így jelenleg megegyezik a szuper- és hipermarketek bővülésének mértékével, állapította meg a Nielsen.

 

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo