Használt és benzines – erre hajt a magyar

A felnőtt lakosság mintegy egytizede tervez személygépjármű vásárlást a következő 3 évben, ezek több mint háromnegyede várhatóan használt beszerzés lesz – a GKI felmérése szerint.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A GKI kutatásának eredménye azt mutatja, hogy noha jelenleg is nagyobb az érdeklődés a benzines autók iránt, de egyre többen vásárolnának dízel hajtású autókat. És még nagyobb a bizalom a dízel autók tulajdonosai között, akiknek 87%-a nem tervez cserét a dízelekkel kapcsolatos polémia ellenére sem.

A lakossági felmérés adatai alapján a háztartások 9%-a tervezi a következő 3 évben gépkocsi vásárlását, vagyis országszerte 373 ezer családnál téma jelenleg az autóvétel. Amennyiben a tervek valósággá válnak, évente 125 ezer adásvételre számíthatunk a piacon, aminek döntő többsége, 77%-a várhatóan használt gépjárműve vonatkozik majd, míg új autóhoz a vásárlást tervezők közel negyede, 23%-a jut majd.

Nem meglepő, hogy a 350 ezer Ft-nál nagyobb havi nettó háztartási jövedelemmel rendelkezők körében a legmagasabb a beszerzést tervezők aránya, de a dízeles gépjármű-tulajdonosok körében is az átlagánál többen jelezték a vételi szándékot.

Elsősorban a vidéki városban lakók szeretnének autót vásárolni – közülük 29% újat –, és leginkább a 30-

Autóink miatt nőtt a légszennyezés, 2030-ra katasztrófa lehet ebből
Három évig stagnált, majd a 2017-es emelkedés után 2018-ban ismét nőtt a globális üvegházgáz-kibocsátás. Meglepő módon ezért nem a gyáripar, hanem a közlekedés meglódulása okolható. Hiába terjednek az elektromos autók, egyre többen vásárolnak benzines járműveket és egyre nagyobb távokat tesznek meg velük. Európában csökkent a kibocsátás, de itt is kisebb mértékben, mint az előző években.
39 év közöttiek. A demográfiai jellemzőket tovább boncolgatva kiderül, hogy az önálló vagy alkalmazott értelmiségiek, köztük leginkább a felsőfokú végzettséggel rendelkező, magasan képzett top menedzserek, középvezetők vagy több beosztottal bíró vezetők, és a gazdagabb inaktívok vannak magasabb arányban a leendő autóvásárlók között.

A beszerzési tervekben a benzines autók dominálnak 71%-kal, azonban a dízel autókkal kapcsolatos vásárlási hajlandóság is pozitív irányba változott: a dízel és az egyéb hajtás aránya magasabb a jövőbeni beszerzési tervekben, mint a jelen állományban. Dízel gépjárművet a beszerzést tervező háztartások közel 24%-a tervez vásárolni. Jönnek fel az alternatív hajtásúak is, az autóvásárlást tervezők 5%-a gondolkodik hibrid és elektromos autóban, jobbára használtautó beszerzés útján.

Más a helyzet a vállalati beszerzések, és azon belüli is a tehergépjármű vásárlás terén. Míg a lakosság többsége a benzin üzemű járműveket részesíti előnyben, addig a vállalati szektor esetében jelentős a dízel dominanciája. A legtöbb építőipari vállalat például elképzelni sem tudja a jövőt ezen hajtású járművek használata nélkül. Szintén népszerű a dízel a nagy flottakezelők körében, többnyire a 150-250 fős vállalkozásoknál. Ugyanakkor a szektor szereplői – főként a 150 fő alatti cégek – a hibrid és az elektromos technológiák irányában is nyitottak.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo