Használt és benzines – erre hajt a magyar

A felnőtt lakosság mintegy egytizede tervez személygépjármű vásárlást a következő 3 évben, ezek több mint háromnegyede várhatóan használt beszerzés lesz – a GKI felmérése szerint.

A GKI kutatásának eredménye azt mutatja, hogy noha jelenleg is nagyobb az érdeklődés a benzines autók iránt, de egyre többen vásárolnának dízel hajtású autókat. És még nagyobb a bizalom a dízel autók tulajdonosai között, akiknek 87%-a nem tervez cserét a dízelekkel kapcsolatos polémia ellenére sem.

A lakossági felmérés adatai alapján a háztartások 9%-a tervezi a következő 3 évben gépkocsi vásárlását, vagyis országszerte 373 ezer családnál téma jelenleg az autóvétel. Amennyiben a tervek valósággá válnak, évente 125 ezer adásvételre számíthatunk a piacon, aminek döntő többsége, 77%-a várhatóan használt gépjárműve vonatkozik majd, míg új autóhoz a vásárlást tervezők közel negyede, 23%-a jut majd.

Nem meglepő, hogy a 350 ezer Ft-nál nagyobb havi nettó háztartási jövedelemmel rendelkezők körében a legmagasabb a beszerzést tervezők aránya, de a dízeles gépjármű-tulajdonosok körében is az átlagánál többen jelezték a vételi szándékot.

Elsősorban a vidéki városban lakók szeretnének autót vásárolni – közülük 29% újat –, és leginkább a 30-

Autóink miatt nőtt a légszennyezés, 2030-ra katasztrófa lehet ebből
Három évig stagnált, majd a 2017-es emelkedés után 2018-ban ismét nőtt a globális üvegházgáz-kibocsátás. Meglepő módon ezért nem a gyáripar, hanem a közlekedés meglódulása okolható. Hiába terjednek az elektromos autók, egyre többen vásárolnak benzines járműveket és egyre nagyobb távokat tesznek meg velük. Európában csökkent a kibocsátás, de itt is kisebb mértékben, mint az előző években.
39 év közöttiek. A demográfiai jellemzőket tovább boncolgatva kiderül, hogy az önálló vagy alkalmazott értelmiségiek, köztük leginkább a felsőfokú végzettséggel rendelkező, magasan képzett top menedzserek, középvezetők vagy több beosztottal bíró vezetők, és a gazdagabb inaktívok vannak magasabb arányban a leendő autóvásárlók között.

A beszerzési tervekben a benzines autók dominálnak 71%-kal, azonban a dízel autókkal kapcsolatos vásárlási hajlandóság is pozitív irányba változott: a dízel és az egyéb hajtás aránya magasabb a jövőbeni beszerzési tervekben, mint a jelen állományban. Dízel gépjárművet a beszerzést tervező háztartások közel 24%-a tervez vásárolni. Jönnek fel az alternatív hajtásúak is, az autóvásárlást tervezők 5%-a gondolkodik hibrid és elektromos autóban, jobbára használtautó beszerzés útján.

Más a helyzet a vállalati beszerzések, és azon belüli is a tehergépjármű vásárlás terén. Míg a lakosság többsége a benzin üzemű járműveket részesíti előnyben, addig a vállalati szektor esetében jelentős a dízel dominanciája. A legtöbb építőipari vállalat például elképzelni sem tudja a jövőt ezen hajtású járművek használata nélkül. Szintén népszerű a dízel a nagy flottakezelők körében, többnyire a 150-250 fős vállalkozásoknál. Ugyanakkor a szektor szereplői – főként a 150 fő alatti cégek – a hibrid és az elektromos technológiák irányában is nyitottak.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo