Autózás cikkek
Ha olyan helyen lakik, ahol gyalázatosak az utak, itt a defekttűrő gumi
Többé nem kell aggódni a defekt miatt: itt a Bridgestone új négyévszakos defekttűrő gumiabroncsa.
Rosszul vezet autót a magyar, de legalább romlik a helyzet
Egyre gyakrabban sérülnek a magyar autók.
Itt a meglepi, a 600 forintos benzinár már kiüti a magyarokat a volán mögül
Ásványolaj szövetség: 17,7 százalékkal csökkent az üzemanyagfogyasztás az első három negyedévben.
Ellepték az elektromos autók az utakat, már külföldre is merünk vele utazni
Egy év alatt közel 50 százalékkal nőtt az elektromos autók száma.
A drága üzemanyag jócskán visszafogta az autózási kedvet
Magyar Ásványolaj Szövetség: 19,7 százalékkal csökkent az üzemanyagfogyasztás az első fél évben.
Milyen változásokat hoz 2023 az autózásban?
Egy friss felmérés szerint sokan a közösségi közlekedésre is nyitottak az utazási helyzettől függően.
Két év alatt megháromszorozódott a villanyautók száma Magyarországon
Kína után négy európai ország – Norvégia, Svédország, Németország és az Egyesült Királyság készült fel leginkább az elektromos autók elterjedésére.
Ezek a járművek lehetnek a zöld autózás új sztárjai
Világszerte egyre több ország tervezi a belső égésű motorral rendelkező autók fokozatos kivezetését a piacról a következő 10-20 évben, és tavaly júliusban az Európai Bizottság is azt javasolta, hogy 2035-ig tiltsák be a belső égésű motorok minden formáját. A cél összhangban van a Párizsi Klímaegyezményen alapuló legújabb vállalással, miszerint 1990-hez képest 2030-ra legalább 55 százalékos nettó csökkentést kell elérni az unióban az üvegházhatású gázok kibocsátásában.
Óriási razziát tartottak a rendőrök, meg is lett az eredménye
Az országos akcióban a rendőrök több mint 22 ezer járművezetőt ellenőriztek.
Veszélyes karácsony: nagy útra készülnek a magyarok, de erről sokan elfeledkeznek
A magyar autótulajdonosok nagyjából ötöde tervez 150 km-nél hosszabb autóutat az ünnepekkor, ugyanakkor köztük mindösszesen 22 százalék az, aki rutinszervíz keretében ellenőrzi az autó műszaki állapotát, az akkumulátort, a fékeket vagy éppen a hűtőfolyadék hőfokát.
Teljesen felesleges indulás előtt a motort melegíteni télen?
Régen fontos volt, azonban a modern autóknál már gyakorlatilag értelmetlen.
Kisebb autóforgalom, emelkedő kgfb-díjak - mi történt?
A Magyar Nemzeti Bank legújabb kgfb-indexe szerint tavaly a személyautók átlagdíja 9 százalékkal, 44 523 forintra nőtt. Ugyanakkor az emelés mögött nem állt a korábban megszokott ok, hiszen a járvány miatt lecsökkent forgalom, kevesebb baleset volt.
Van egy terület, ahol Magyarország 2020-ban az élvonalba lépett
A 2020-ban bekövetkezett gazdasági, kulturális és politikai megrázkódtatásokat követően jelentősen megváltoztak az autonóm járművekkel kapcsolatos feladatok és várakozások.
Szigorítottak a taxizás szabályain
Tizenhárom közlekedési törvényt módosított mai döntésével az Országgyűlés. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium által kezdeményezett változtatások egyebek mellett lehetővé teszik a büntetett előéletű taxisok kiszűrését a piac tisztítása, az utasok védelme érdekében.
A motorizáció jövője - merre fejlődnek az autók?
Az első autó megjelenését 1886-ra datáljuk, ekkor kapott ugyanis szabadalmi védettséget első benzinmotoros autójára Karl Benz német mérnök. Az azóta eltelt időben az autó egyre inkább hétköznapi eszközzé vált, már pedig gyakorlatilag létfontosságú a háztartások jó részében. A folyamat azonban korántsem ért véget, de az biztos, hogy az évek múltával egyre inkább átalakul.
Családdal már a saját autót keressük
Csaknem egy évtizedig hallhattuk, olvashattuk: a jövő a kölcsönzött, vagy megosztottan használt autóké, a fiatalok nem vesznek már saját kocsit. Ezzel szemben az Egyesült Államokban sorra zárnak be kölcsönzők, autómegosztók és az elmúlt 10 évben nőtt a magánautók száma – még a zsúfolt forgalmú nagyvárosokban is, ahová behatoltak az Uber és társai.
Csak gyors és radikális megoldás segíthet a klímaválságban
A 20. sz. elején vagy 200.000 lovat tartottak New Yorkban, azok szállítottak embert és árut. Naponta több tonnányi ürülékük szennyezte a nagyvárost, amelyet elleptek a patkányok és a bűz. A gyors megoldást nem rendszabályok, hanem az autó megjelenése hozta. Hasonlóan csak radikális technológiai újítás oldhatja meg a klímaválságot.
És az nem tilos, ha a navigációt piszkáljuk 130-as tempónál?
A vezetés közben való telefonálás – legalábbis országúton – kevésbé veszélyes, mint ha ha a navigációt állítjuk be, eszünk, iszunk, vagy beszélgetünk, állapították meg amerikai kutatások.
A fél életünk parkolóhely-vadászattal telik
A fővárosi autóvezetők ötöde hetente fél óránál is több időt tölt el parkolóhely kereséssel, amellyel a jelentős stressz és időveszteség mellett a környezetet is terhelik. Napjainkban már számos lehetőség van az egyszerű, hatékony és árban is kedvezőbb parkolásra.
Meg tudjuk-e fizetni a biztonságunkat?
Az EU tervei szerint 2022-től minden új autóba, 2024-től pedig már a használtakba is egy sor biztonsági berendezést kell beépíteni. A szigorúbb környezetvédelmi előírások miatt amúgy dráguló kis- és közepes autók így még drágábbak lehetnek majd.
Minden, ami repül – kérdés, kinek telik rá
Jó száz éve ígéri a repülő autókat a sci-fi irodalom, de kísérleteknél tovább nem jutottak. Napjainkra a technológiai alap már készen áll, sőt: az Uber 2023-ra ígéri repülő taxijait Amerikában, amelyeket a Bell helikopter-gyártóval fejleszt.
Használt és benzines – erre hajt a magyar
A felnőtt lakosság mintegy egytizede tervez személygépjármű vásárlást a következő 3 évben, ezek több mint háromnegyede várhatóan használt beszerzés lesz – a GKI felmérése szerint.
Folytatódik a dízelek mélyrepülése
Az utóbbi években a dízel autók aránya Európa-szerte csökkent, és a hazai trendek is hasonlóan alakulnak. Adatok szerint 2012-ben az érdeklődők mintegy kétharmada gázolajos autóra szűrt, tavaly viszont már csupán harmaduk volt rájuk kíváncsi.
Egyedül nem megy: társulnak a vetélytársak
BMW és Mercedes, a két nagy vetélytárs együtt kíván működni, különben nem bírnák az önvezető – és az elektromos autók fejlesztésének milliárdos költségeit. Közös platformon készülhet majd a BMW 1-es és a Mercedes A-típusa is.
Gigabírságok várnak az autógyártókra
Az EU 2021-re szigorú határértékeket vezetett be az autók károsanyag-kibocsátására. Sok gyártót óriási bírságok fenyegetnek, mert nem fogják tudni tartani a megszabott értékeket.
Mikrohullámmal csökkentenék a károsanyag-kibocsátást
A robbanómotor megmentését jelentheti egy német találmány: a mikrohullámok által kiváltott gyújtás 30 százalékkal csökkenti a fogyasztást, jelentősen a károsanyag-kibocsátást.
Elbúcsúzhatunk a kék-sárga kárbejelentőtől
Januártól indul az E-kárbejelentő. Egyszerűen, gyorsan és szakszerűen elintézhető lesz a kárbejelentés a Magyar Biztosítók Szövetségének új alkalmazásával – írja a mabisz.hu.
Tovább szeletelik a Fiatot
Míg korábban a Chrysler/Jeep megvételével még nőtt a Fiat konszern, azóta tovább bontják, szervezik át Olaszország legnagyobb iparvállalatát, a világ sorrendben hetedik autógyártóját.
Ne csak a szörfdeszkát, az autót is nézzük át szabadság előtt
A téli és a nyári vezetési körülmények, illetve útviszonyok egészen eltérőek, és ha ezekhez nem alkalmazkodunk, az akár balesethez is vezethet. A LeasePlan flottakezelő cég szakértői bemutatják azt az öt területet, amely mindenképpen figyelmet igényel a biztonságos nyári autózás előkészítésében.
Kinövik az autók az utcát
Sok autós úgy érzi: mintha szűkülnének a parkolóhelyek, sőt, némely utca is... Pedig azok mérete nem változik – kocsijaink viszont egyre szélesebbek és hosszabbak.
Már csak a németek bíznak a dízelben
A nagy német konszernek bíznak a dízel jövőjében, míg az EU ipari biztosa szerint a robbanómotorok korszaka lejáróban van, és 15 év múlva általában véget ér.
Hogyan autózhatunk olcsóbban a hidegben?
A rendkívüli hidegben a legtöbben szívesebben utaznak autóval, mint tömegközlekedéssel, csakhogy ilyenkor a gépjárművek fogyasztása is megnő. Összeszedtünk néhány jótanácsot, hogy ebben az időszakban is olcsóbban használhassuk autónkat.
Kit véd majd az önvezető autó?
Az egyelőre meglévő technológiai akadályok mellett jogi és morális problémákkal is megkel még küzdeni, mielőtt vezető nélküli autók róják majd az utakat. Az automaták esetében egyelőre gond, hogy túlságosan szabályosan közlekednek, de kérdés az is, kit védjenek, ha mégis baleset történik.
Volvo V40: A nemes fém
Az új Volvo V40 külsőleg szép, belső tere igényes, kiválóan vezethető, és szuperbiztonságos. Sőt, jelenleg ez a legbiztonságosabb autó a piacon. Mindennek azonban alaposan megkérik az árát.
Oszd meg és utazz!
Miközben nálunk hamarosan beindul a BuBi, Németországban egyre népszerűbb a nagyvárosi közösségi kerékpárkölcsönző rendszerekhez hasonlóan működő autómegosztás. Az úgynevezett „carsharing” használóinak száma tavaly csaknem megduplázódott a Zöld8 összeállítása szerint.