Minden, ami repül – kérdés, kinek telik rá

Jó száz éve ígéri a repülő autókat a sci-fi irodalom, de kísérleteknél tovább nem jutottak. Napjainkra a technológiai alap már készen áll, sőt: az Uber 2023-ra ígéri repülő taxijait Amerikában, amelyeket a Bell helikopter-gyártóval fejleszt.

Az elmúlt évtizedek kísérleteinél hagyományos autókarosszériákra erősítettek légcsavart. Napjainkban függőleges irányban felszálló, tehát helikopterjellegű „légi személyjárművekkel” kísérleteznek. Az Airbus Vahana néven készít elő ilyet, a Toyota egy leánycége, a Cartivato, Sky Drive néven kívánja forgalmazni, míg a Google Kitty Hawk-ja vízről tud majd felszállni. Aeromobil 4.0 néven készül repülő autó Szlovákiában, de dolgoznak ilyen járművön Szlovéniában is.

Az Uber helitaxija
Kép: wired

A legtávolabb eddig az Uber látszik eljutni, amely még 2017-ben szerződött a Bell helikopter-gyártóval légi taxik kifejlesztésére – mégpedig önvezérlőkre, pilóta nélkül. Indokolás: a légi balesetek 90 százalékát emberi hiba okozza, így az önjárók biztosak lesznek – ugyanakkor csak személyzet nélkül lehetnek gazdaságosak. A Bell egyébként a tavalyi elektronikai világkiállításon, a CES-e, már bemutatta Nexus nevű légi taxiját, amelyet 6 forgószárny emel a magasba. Öt személy fér el benne, a vezetővel együtt, de alkalmassá tehető automata repülésre is.

A fejlesztés egyik fő gondja az akkumulátor. A kerozin adott súlyból 14-szer annyi energiát ad, mint

Rövidesen indul az Uber helitaxija
A repülő autó régi álom, de az amerikai Bell helikoptergyár és az Uber azt ígéri: a 2020-as expón, Dubajban, már kipróbálhatjuk a repülő taxikat.
amennyi az akkukból származik. Az utóbbiak méreteit, súlyát évente átlag 5 százalékkal sikerül csökkenteni, így konzervatív becslések szerint is a század közepére rendelkezésre állhatnak a „repülő autókat” meghajtó telepek.

Nyílt kérdés még persze, hogyan fogadják majd azokat az emberek. Tekintettel arra, hogy a nemrég megjelent önjáró autókat is sok bizalmatlanság kíséri, és vannak, akik lelövik a drónokat...

Változhat mindenesetre a helyzet, ha megjelennek az új járművek, amelyek lehetővé teszik, hogy az ember akár egy viszonylag távoli településről rövid idő alatt eljusson munkahelyére, majd haza – ami egész vidékek élet- és településformáját változtathatja meg. Az álom viszont, hogy a ház előtt áll a repülő autó, a leggazdagabb emberek álma marad, olyan költségekkel jár. A nagy többségnek be kell majd érnie a „közösségi közlekedéssel” a levegőben.

(Forrás: Medium)

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo