Minden, ami repül – kérdés, kinek telik rá

Jó száz éve ígéri a repülő autókat a sci-fi irodalom, de kísérleteknél tovább nem jutottak. Napjainkra a technológiai alap már készen áll, sőt: az Uber 2023-ra ígéri repülő taxijait Amerikában, amelyeket a Bell helikopter-gyártóval fejleszt.

Az elmúlt évtizedek kísérleteinél hagyományos autókarosszériákra erősítettek légcsavart. Napjainkban függőleges irányban felszálló, tehát helikopterjellegű „légi személyjárművekkel” kísérleteznek. Az Airbus Vahana néven készít elő ilyet, a Toyota egy leánycége, a Cartivato, Sky Drive néven kívánja forgalmazni, míg a Google Kitty Hawk-ja vízről tud majd felszállni. Aeromobil 4.0 néven készül repülő autó Szlovákiában, de dolgoznak ilyen járművön Szlovéniában is.

Az Uber helitaxija
Kép: wired

A legtávolabb eddig az Uber látszik eljutni, amely még 2017-ben szerződött a Bell helikopter-gyártóval légi taxik kifejlesztésére – mégpedig önvezérlőkre, pilóta nélkül. Indokolás: a légi balesetek 90 százalékát emberi hiba okozza, így az önjárók biztosak lesznek – ugyanakkor csak személyzet nélkül lehetnek gazdaságosak. A Bell egyébként a tavalyi elektronikai világkiállításon, a CES-e, már bemutatta Nexus nevű légi taxiját, amelyet 6 forgószárny emel a magasba. Öt személy fér el benne, a vezetővel együtt, de alkalmassá tehető automata repülésre is.

A fejlesztés egyik fő gondja az akkumulátor. A kerozin adott súlyból 14-szer annyi energiát ad, mint

Rövidesen indul az Uber helitaxija
A repülő autó régi álom, de az amerikai Bell helikoptergyár és az Uber azt ígéri: a 2020-as expón, Dubajban, már kipróbálhatjuk a repülő taxikat.
amennyi az akkukból származik. Az utóbbiak méreteit, súlyát évente átlag 5 százalékkal sikerül csökkenteni, így konzervatív becslések szerint is a század közepére rendelkezésre állhatnak a „repülő autókat” meghajtó telepek.

Nyílt kérdés még persze, hogyan fogadják majd azokat az emberek. Tekintettel arra, hogy a nemrég megjelent önjáró autókat is sok bizalmatlanság kíséri, és vannak, akik lelövik a drónokat...

Változhat mindenesetre a helyzet, ha megjelennek az új járművek, amelyek lehetővé teszik, hogy az ember akár egy viszonylag távoli településről rövid idő alatt eljusson munkahelyére, majd haza – ami egész vidékek élet- és településformáját változtathatja meg. Az álom viszont, hogy a ház előtt áll a repülő autó, a leggazdagabb emberek álma marad, olyan költségekkel jár. A nagy többségnek be kell majd érnie a „közösségi közlekedéssel” a levegőben.

(Forrás: Medium)

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo