Minden, ami repül – kérdés, kinek telik rá

Jó száz éve ígéri a repülő autókat a sci-fi irodalom, de kísérleteknél tovább nem jutottak. Napjainkra a technológiai alap már készen áll, sőt: az Uber 2023-ra ígéri repülő taxijait Amerikában, amelyeket a Bell helikopter-gyártóval fejleszt.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az elmúlt évtizedek kísérleteinél hagyományos autókarosszériákra erősítettek légcsavart. Napjainkban függőleges irányban felszálló, tehát helikopterjellegű „légi személyjárművekkel” kísérleteznek. Az Airbus Vahana néven készít elő ilyet, a Toyota egy leánycége, a Cartivato, Sky Drive néven kívánja forgalmazni, míg a Google Kitty Hawk-ja vízről tud majd felszállni. Aeromobil 4.0 néven készül repülő autó Szlovákiában, de dolgoznak ilyen járművön Szlovéniában is.

Az Uber helitaxija
Kép: wired

A legtávolabb eddig az Uber látszik eljutni, amely még 2017-ben szerződött a Bell helikopter-gyártóval légi taxik kifejlesztésére – mégpedig önvezérlőkre, pilóta nélkül. Indokolás: a légi balesetek 90 százalékát emberi hiba okozza, így az önjárók biztosak lesznek – ugyanakkor csak személyzet nélkül lehetnek gazdaságosak. A Bell egyébként a tavalyi elektronikai világkiállításon, a CES-e, már bemutatta Nexus nevű légi taxiját, amelyet 6 forgószárny emel a magasba. Öt személy fér el benne, a vezetővel együtt, de alkalmassá tehető automata repülésre is.

A fejlesztés egyik fő gondja az akkumulátor. A kerozin adott súlyból 14-szer annyi energiát ad, mint

Rövidesen indul az Uber helitaxija
A repülő autó régi álom, de az amerikai Bell helikoptergyár és az Uber azt ígéri: a 2020-as expón, Dubajban, már kipróbálhatjuk a repülő taxikat.
amennyi az akkukból származik. Az utóbbiak méreteit, súlyát évente átlag 5 százalékkal sikerül csökkenteni, így konzervatív becslések szerint is a század közepére rendelkezésre állhatnak a „repülő autókat” meghajtó telepek.

Nyílt kérdés még persze, hogyan fogadják majd azokat az emberek. Tekintettel arra, hogy a nemrég megjelent önjáró autókat is sok bizalmatlanság kíséri, és vannak, akik lelövik a drónokat...

Változhat mindenesetre a helyzet, ha megjelennek az új járművek, amelyek lehetővé teszik, hogy az ember akár egy viszonylag távoli településről rövid idő alatt eljusson munkahelyére, majd haza – ami egész vidékek élet- és településformáját változtathatja meg. Az álom viszont, hogy a ház előtt áll a repülő autó, a leggazdagabb emberek álma marad, olyan költségekkel jár. A nagy többségnek be kell majd érnie a „közösségi közlekedéssel” a levegőben.

(Forrás: Medium)

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo