Jármű cikkek
Befektetne? Öreg KGST autót vegyen!
Egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek az 1990 előtti évjáratú kelet-európai autók.
Soha nem látott folyamat zajlik a belföldi használtautó-piacon
Minden eddiginél magasabban alakult a belföldi használtautó-adásvételek száma.
Simán manipulálják a futásteljesítményt a magyar használtautó-piacon
Bár a használtautó-piac a legtöbb országban stabilizálódott és visszatért a járvány előtti szintre, az átláthatóság továbbra is komoly problémát jelent.
Lehet mezítláb vezetni? A leggyakoribb hibák, amiket nyáron elkövetünk a volánnál
Autózás kánikulában: túl erős légkondi, mezítláb taposott pedálok, nem megfelelő abroncsnyomás.
Mivel jár, ha a cégek mindig új autókat szereznek be?
Az operatív lízing, más néven tartós bérlet egyre népszerűbb autófinanszírozási forma a vállalatok körében.
Bekeményítettek: szigorúbb szabályok vonatkoznak a nehézgépjárművekre
Az Európai Unió Tanácsa elfogadta a nehézgépjárművekre vonatkozó szén-dioxid-kibocsátási előírásokról szóló rendeletet.
Már nem használt Audit, BMW-t vagy Mercedest hoznak be külföldről a magyar piacra
Áprilisban közel 9 ezer import használt személyautó kapott hazai rendszámot.
Szembetűnő változás a magyarok kedvenc autómárkái között
Februárban a DataHouse adatai szerint 77 800 személygépkocsi cserélt gazdát, 28 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
Van, amihez ragaszkodunk az autóvásárlás során
Ma már szinte mindenki internetes keresésbe kezd, ha új autót vásárolna, de a többség mégis márkakereskedésnél írja alá a szerződését.
Ne most akarja intézni autójával kapcsolatos ügyeit
Megújítja a Belügyminisztérium az országos jármű-nyilvántartási rendszert.
Forradalmi változások jöhetnek az autóiparban
A világ autóipari vezetői a szektor nyereségének növekedését várják a következő években – derül ki a KPMG Global Automotive Executive Survey éves felmérésből, amelyet idén már 22. alkalommal készített el a KPMG. Bár a szakemberek zöme szerint az iparág képes kezelni a következő nagy technológiai átalakulást, a megkérdezettek több mint fele aggódik az ellátási láncok és a munkaerőhiány miatt.
Minden, ami repül – kérdés, kinek telik rá
Jó száz éve ígéri a repülő autókat a sci-fi irodalom, de kísérleteknél tovább nem jutottak. Napjainkra a technológiai alap már készen áll, sőt: az Uber 2023-ra ígéri repülő taxijait Amerikában, amelyeket a Bell helikopter-gyártóval fejleszt.
Autóink miatt nőtt a légszennyezés, 2030-ra katasztrófa lehet ebből
Három évig stagnált, majd a 2017-es emelkedés után 2018-ban ismét nőtt a globális üvegházgáz-kibocsátás. Meglepő módon ezért nem a gyáripar, hanem a közlekedés meglódulása okolható. Hiába terjednek az elektromos autók, egyre többen vásárolnak benzines járműveket és egyre nagyobb távokat tesznek meg velük. Európában csökkent a kibocsátás, de itt is kisebb mértékben, mint az előző években.
Önvezető járművek segíthetnek az elöregedő vidéken
Az idősödő vidéki lakosság új lendületet adhat az automata járművek bevezetésének – többek között ez az egyik megállapítása a Roland Berger, „Vidék újracsatlakoztatva - Az automata közlekedés a megoldás a vidéki mobilitásra” című tanulmányának.
Ingyenes a tömegközlekedés és a bicikli ebben a városban
Ha Brüsszelben két napig megüti a határértéket a légszennyezettség, ingyenessé válik a tömegközlekedés és a biciklimegosztás, amíg újra ki nem tisztul a levegő, határozta el a városvezetés.
Már 2018-ban fizetőssé válhat az elektromos autók feltöltése
A Tesla fedezi az új gyorstöltők létesítését, s akkor osztja meg a profitot a benzinkút hazai tulajdonosával, amikor megtérül a beruházás. De milyen gyorsan terjednek majd a töltők országszerte? Mennyit kell majd fizetni az áramtankolásért? Balogh Tibor, az OMV hazai vezére árulta el nekünk a részleteket.
Mi a közük a gyerekmunkásoknak az elektromos autók akkujához?
A 2020-as évek kulcsfontosságú nyersanyaga lesz a kobalt, melyet az elektromos autók akkumulátorainak gyártásához használnak. Csakhogy az éves volumen nagy részét a Kongói Demokratikus Köztársaságból szerzik, ahol állandó jelenség a korrupció, a fegyveres zavargások és a gyerekmunkások foglalkoztatása.
Beszállítók: ha nem jól teljesítünk, elviszik a gyártást
Sok feltételnek kell megfelelni ahhoz, hogy egy cég beszállító lehessen az autóiparban, melyet a német gyártók dominálnak hazánkban. A gyárak megveszik az alkatrész dizájnját, így ha a termelés nem kielégítő, el is vihetik kitalálójától az eszköz gyártását.
Óvatos előrendelések: nincs még ára a Tesla elektromos kamionjának
A Tesla szerint az elektromos kamionoké a jövő a logisztikában. A Wal-Mart áruházlánc és a J.B. Hunt szállítmányozási vállalat több példányt is rendeltek a Tesla új elektromos teherautójából. A többi nagy márkanév azonban a kivárás taktikájához folyamodott: csak egy-egy példányt szereznek be, hogy meglássák, beválnak-e.
Az Apple és a Google már az autóiparban is hasít?
A Szilícium-völgyben nyílt titok, hogy az Apple autógyártóvá akar válni. Elon Musk, a Tesla alapítója szerint az Apple negyedmillió dolláros éves fizetéssel próbálja elcsalni tőle az embereit. A Project Titanra állítólag 600 alkalmazottat állítottak rá.