Már nem használt Audit, BMW-t vagy Mercedest hoznak be külföldről a magyar piacra

Áprilisban a DataHouse adatai szerint 8 917 import használt személyautó kapott hazai rendszámot, ami az egy évvel ezelőtti értékhez (8 173) képest több mint 9 százalékos növekedést jelent. Az év eddigi részének számaiból ugyanakkor az látszik, hogy az import mértéke továbbra is leragadt a havi 9 ezres darabszám közelében.

„Az alapprobléma továbbra is az, hogy az elmúlt években jelentősen megdrágultak a nyugati piacokon a használt autók - magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – Noha a hazai jövedelmek reálértéke ismét felfelé ível, a kereslet növekedése az autópiacon ezt csak bizonyos késéssel fogja követni. Így tartjuk azt a korábbi előrejelzésünket, hogy érdemi, trendszerű elmozdulás legkorábban a második félévben következhet be, és éves szinten a behozott autók mennyisége 5-6 százaléknál nagyobb mértékben nem fog felfelé mozdulni.”

A használtautó-import alakulására negatív hatást gyakorol az euró árfolyama is, amely az elmúlt hónapokban ismét a 390 forint/euró szint fölött ragadt.

Nehezen talál magára a használtautó-import
Nehezen talál magára a használtautó-import
Fotó: Depositphotos

Az import árelőnye mára jelentősen visszaesett, és a használt autó iránti kereslet egy részét a belföldi használtautó-piacra terelte, amely jelenleg havi 76 ezer személyautó feletti forgalmával hónapról hónapra dönti meg korábbi rekordértékeit.

Az évek során jelentősen változott a behozott használt autók márkák szerinti összetétele is. Vesztettek korábbi súlyukból a német presztízsmárkák (Audi, BMW, Mercedes), amelyek egyike sem kerül mára a legnépszerűbb márkák listájának első három helyére. Emellett csökkent a koncentráció is, tíz éve még az első hat legnépszerűbb márka tette ki a teljes behozatal 59 százalékát. Mára ez az arányuk 49 százalékra esett vissza.

A behozott használt autók között az év első négy hónapjában is Volkswagen szerepel az élen 12,7 százalékos részesedéssel, melyet az Opel követ (8,9 százalék), hajszálnyival előzve a Fordot (8,8 százalék). Az Audi 6,8, a BMW 5,8, míg a Mercedes 5,6 százaléknyi részt hasított ki a forgalomból.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo