„Az alapprobléma továbbra is az, hogy az elmúlt években jelentősen megdrágultak a nyugati piacokon a használt autók - magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – Noha a hazai jövedelmek reálértéke ismét felfelé ível, a kereslet növekedése az autópiacon ezt csak bizonyos késéssel fogja követni. Így tartjuk azt a korábbi előrejelzésünket, hogy érdemi, trendszerű elmozdulás legkorábban a második félévben következhet be, és éves szinten a behozott autók mennyisége 5-6 százaléknál nagyobb mértékben nem fog felfelé mozdulni.”
A használtautó-import alakulására negatív hatást gyakorol az euró árfolyama is, amely az elmúlt hónapokban ismét a 390 forint/euró szint fölött ragadt.
Az import árelőnye mára jelentősen visszaesett, és a használt autó iránti kereslet egy részét a belföldi használtautó-piacra terelte, amely jelenleg havi 76 ezer személyautó feletti forgalmával hónapról hónapra dönti meg korábbi rekordértékeit.
Az évek során jelentősen változott a behozott használt autók márkák szerinti összetétele is. Vesztettek korábbi súlyukból a német presztízsmárkák (Audi, BMW, Mercedes), amelyek egyike sem kerül mára a legnépszerűbb márkák listájának első három helyére. Emellett csökkent a koncentráció is, tíz éve még az első hat legnépszerűbb márka tette ki a teljes behozatal 59 százalékát. Mára ez az arányuk 49 százalékra esett vissza.
A behozott használt autók között az év első négy hónapjában is Volkswagen szerepel az élen 12,7 százalékos részesedéssel, melyet az Opel követ (8,9 százalék), hajszálnyival előzve a Fordot (8,8 százalék). Az Audi 6,8, a BMW 5,8, míg a Mercedes 5,6 százaléknyi részt hasított ki a forgalomból.