Simán manipulálják a futásteljesítményt a magyar használtautó-piacon

Bár a használtautó-piac a legtöbb országban stabilizálódott és visszatért a járvány előtti szintre, az átláthatóság továbbra is komoly problémát jelent. Évente több ezer vásárló jut olyan járműhöz, amelynek rejtett hibái vannak vagy hamis a futásteljesítménye. A vevők gyakran nem is sejtik, hogy a rossz állapotú autóért a valós értékénél lényegesen többet fizetnek.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A carVertical járműadat-szolgáltató cég éves piaci átláthatósági tanulmányában azt vizsgálta, mely országokban a legkockázatosabb használt autót venni. A 25 vizsgált ország közül Magyarország idén is a 17. helyen végzett, míg a szomszédos Horvátország a 15., Románia a 22., Szlovákia a 16., Szerbia pedig a 19. lett.

A manipulált futásteljesítményű autók aránya továbbra is gondot okoz Magyarországon

A carVertical által 2023 októbere és 2024 szeptembere között végzett felmérés szerint Magyarországon az autók 5,4 százalékának manipulálták a futásteljesítményét – az átlagos eltérés 85213 kilométer volt. Ilyen mértékű változtatás könnyen megduplázhatja egy néhány éves autó futásteljesítményét. Egy autó értékét közvetlenül befolyásolja a futásteljesítménye, a vevő lényegesen többet fizethet az autóért, mint amennyit az valójában ér. Ez a probléma továbbra is komoly aggodalomra ad okot a magyarországi használtautó-piacon.

Magyarországon a használtautó-piac átláthatósága továbbra is elmarad az átlagtól
Magyarországon a használtautó-piac átláthatósága továbbra is elmarad az átlagtól
Fotó: Depositphotos

Bár a manipulált futásteljesítményű autók aránya csökkent a 2023-ban mért 6,1 százalékhoz képest, Magyarország idén is ugyanazt a helyezést érte el a rangsorban. Ennek oka feltehetően a magasabb átlagos manipulált futásteljesítmény, hiszen tavaly a magyarországi autók kilométerórája átlagosan 74 786 kilométerrel volt visszatekerve.

A sérült autókra vonatkozó statisztikai adatok is figyelemre méltók: Magyarországon a carVertical platformon ellenőrzött gépjárművek több mint fele (54,9 százalék) szenvedett balesetet, az átlagos kárérték pedig 1 151 000 forint volt.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo