Simán manipulálják a futásteljesítményt a magyar használtautó-piacon

Bár a használtautó-piac a legtöbb országban stabilizálódott és visszatért a járvány előtti szintre, az átláthatóság továbbra is komoly problémát jelent. Évente több ezer vásárló jut olyan járműhöz, amelynek rejtett hibái vannak vagy hamis a futásteljesítménye. A vevők gyakran nem is sejtik, hogy a rossz állapotú autóért a valós értékénél lényegesen többet fizetnek.

A carVertical járműadat-szolgáltató cég éves piaci átláthatósági tanulmányában azt vizsgálta, mely országokban a legkockázatosabb használt autót venni. A 25 vizsgált ország közül Magyarország idén is a 17. helyen végzett, míg a szomszédos Horvátország a 15., Románia a 22., Szlovákia a 16., Szerbia pedig a 19. lett.

A manipulált futásteljesítményű autók aránya továbbra is gondot okoz Magyarországon

A carVertical által 2023 októbere és 2024 szeptembere között végzett felmérés szerint Magyarországon az autók 5,4 százalékának manipulálták a futásteljesítményét – az átlagos eltérés 85213 kilométer volt. Ilyen mértékű változtatás könnyen megduplázhatja egy néhány éves autó futásteljesítményét. Egy autó értékét közvetlenül befolyásolja a futásteljesítménye, a vevő lényegesen többet fizethet az autóért, mint amennyit az valójában ér. Ez a probléma továbbra is komoly aggodalomra ad okot a magyarországi használtautó-piacon.

Magyarországon a használtautó-piac átláthatósága továbbra is elmarad az átlagtól
Magyarországon a használtautó-piac átláthatósága továbbra is elmarad az átlagtól
Fotó: Depositphotos

Bár a manipulált futásteljesítményű autók aránya csökkent a 2023-ban mért 6,1 százalékhoz képest, Magyarország idén is ugyanazt a helyezést érte el a rangsorban. Ennek oka feltehetően a magasabb átlagos manipulált futásteljesítmény, hiszen tavaly a magyarországi autók kilométerórája átlagosan 74 786 kilométerrel volt visszatekerve.

A sérült autókra vonatkozó statisztikai adatok is figyelemre méltók: Magyarországon a carVertical platformon ellenőrzött gépjárművek több mint fele (54,9 százalék) szenvedett balesetet, az átlagos kárérték pedig 1 151 000 forint volt.

Véleményvezér

Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo