Simán manipulálják a futásteljesítményt a magyar használtautó-piacon

Bár a használtautó-piac a legtöbb országban stabilizálódott és visszatért a járvány előtti szintre, az átláthatóság továbbra is komoly problémát jelent. Évente több ezer vásárló jut olyan járműhöz, amelynek rejtett hibái vannak vagy hamis a futásteljesítménye. A vevők gyakran nem is sejtik, hogy a rossz állapotú autóért a valós értékénél lényegesen többet fizetnek.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A carVertical járműadat-szolgáltató cég éves piaci átláthatósági tanulmányában azt vizsgálta, mely országokban a legkockázatosabb használt autót venni. A 25 vizsgált ország közül Magyarország idén is a 17. helyen végzett, míg a szomszédos Horvátország a 15., Románia a 22., Szlovákia a 16., Szerbia pedig a 19. lett.

A manipulált futásteljesítményű autók aránya továbbra is gondot okoz Magyarországon

A carVertical által 2023 októbere és 2024 szeptembere között végzett felmérés szerint Magyarországon az autók 5,4 százalékának manipulálták a futásteljesítményét – az átlagos eltérés 85213 kilométer volt. Ilyen mértékű változtatás könnyen megduplázhatja egy néhány éves autó futásteljesítményét. Egy autó értékét közvetlenül befolyásolja a futásteljesítménye, a vevő lényegesen többet fizethet az autóért, mint amennyit az valójában ér. Ez a probléma továbbra is komoly aggodalomra ad okot a magyarországi használtautó-piacon.

Magyarországon a használtautó-piac átláthatósága továbbra is elmarad az átlagtól
Magyarországon a használtautó-piac átláthatósága továbbra is elmarad az átlagtól
Fotó: Depositphotos

Bár a manipulált futásteljesítményű autók aránya csökkent a 2023-ban mért 6,1 százalékhoz képest, Magyarország idén is ugyanazt a helyezést érte el a rangsorban. Ennek oka feltehetően a magasabb átlagos manipulált futásteljesítmény, hiszen tavaly a magyarországi autók kilométerórája átlagosan 74 786 kilométerrel volt visszatekerve.

A sérült autókra vonatkozó statisztikai adatok is figyelemre méltók: Magyarországon a carVertical platformon ellenőrzött gépjárművek több mint fele (54,9 százalék) szenvedett balesetet, az átlagos kárérték pedig 1 151 000 forint volt.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo