Az importautó-vásárlók vannak a legnagyobb kockázatnak kitéve, hogy olyan járművet vesznek, amelynek manipulálták a futásteljesítményét, vagy amely korábban sérült volt. Matas Buzelis, a carVertical autóipari szakértője és kommunikációs vezetője szerint a nemzetközi kereskedelemben mozgó autók esetében akár négyszer nagyobb a kilométeróra-csalás valószínűsége. Magyarországon az összes használt autó 45 százaléka más országból származik, ami jelentős arány. A vásárlóknak különösen óvatosnak kell lenniük, ha importált járművet választanak.
A Magyarországon vásárolt járművek átlagéletkora 11,1 év, ami elöregedő járműállományra utal, és növeli a rejtett hibák, valamint a manipulált futásteljesítmények valószínűségét. Tavaly a vásárlók valamivel fiatalabb – átlagosan 10,5 éves – autókat kerestek.
Az Egyesült Királyság továbbra is őrzi vezető pozícióját a piacon
A korábbi évekhez hasonlóan idén is az Egyesült Királyság használtautó-piaca volt a legátláthatóbb az összes vizsgált ország közül. Az autók mindössze 2,1 százalékának volt manipulált a futásteljesítménye, és a járművek 17,8 százaléka volt sérült. A kontinentális Európától eltérően az Egyesült Királyságban túlnyomórészt jobbkormányos autókat használnak, amelyek teljes élettartamuk során az országban közlekednek, és az ellenőrzött járműveknek csupán 2 százaléka volt importált. A legátláthatóbb országok között az első öt helyen szerepel még Olaszország, Svájc, Németország és Svédország is.