Rafinált módszerek: van olyan autó Magyarországon, amelynek 17 tulajdonosa volt

A sofőrök többsége körültekintően vásárol, és kerüli a manipulált kilométerórájú vagy sérült járműveket, ám az autók más titkokat is rejthetnek. Egyes modellek például lényegesen többször váltanak tulajdonost, vagy gyakrabban éri őket baleset. A járműadatokkal foglalkozó carVertical cég megvizsgálta a magyar használtautó-piacon a 2024 első felében észlelt legszélsőségesebb eseteket.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Határokon átívelő utazás: túlzás-e, ha egy autót hét különböző országban regisztráltak?

Az új autók egy jelentős része elhagyja az országot, amint legördül a gyártósorról. A használt járműveket is gyakran exportálják, így életük során több tulajdonoshoz kerülnek.

A carVertical által Magyarországon vizsgált autók között szerepel egy 2019-es Audi A7, amelyet figyelemre méltó módon hét különböző országban regisztráltak. Ezt követi egy 2013-as Audi A6 és egy 2015-ös Audi S3, melyeket hat országban tartottak nyilván.

Nem mindegy, mit mutat
Nem mindegy, mit mutat
Fotó: Depositphotos

A tulajdonosok általában néhány év elteltével váltanak autót, de ez nem minden modellnél van így. Az idei rekordot egy 2007-es Audi A5 tartja, amelynek tizenhét tulajdonosa volt. Egy 2001-es Audi TT és egy 2011-es Volkswagen Golf szintén gyakran cserélt gazdát: az előbbi 16, az utóbbi 15 alkalommal.

„Ha egy autónak feltűnően sok tulajdonosa volt, érdemes utánajárni, mi áll a háttérben. Az emberek többsége 4-6 évente cserél autót, de ha egy gépkocsi évente vagy akár néhány havonta új tulajdonoshoz kerül, az komoly problémákra utalhat. Az importautók vásárlói különösen nagy kockázatnak vannak kitéve, hiszen ezeknél a járműveknél sokszor nehezebb visszakövetni, hány tulajdonosváltáson estek át. A járműtörténeti jelentéseket kínáló szolgáltatások növekvő népszerűségének köszönhetően azonban ezek az információk már azonnal hozzáférhetők” – mondja Matas Buzelis, a carVertical kommunikációs vezetője.

Véleményvezér

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.
Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo