Rafinált módszerek: van olyan autó Magyarországon, amelynek 17 tulajdonosa volt

A sofőrök többsége körültekintően vásárol, és kerüli a manipulált kilométerórájú vagy sérült járműveket, ám az autók más titkokat is rejthetnek. Egyes modellek például lényegesen többször váltanak tulajdonost, vagy gyakrabban éri őket baleset. A járműadatokkal foglalkozó carVertical cég megvizsgálta a magyar használtautó-piacon a 2024 első felében észlelt legszélsőségesebb eseteket.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Határokon átívelő utazás: túlzás-e, ha egy autót hét különböző országban regisztráltak?

Az új autók egy jelentős része elhagyja az országot, amint legördül a gyártósorról. A használt járműveket is gyakran exportálják, így életük során több tulajdonoshoz kerülnek.

A carVertical által Magyarországon vizsgált autók között szerepel egy 2019-es Audi A7, amelyet figyelemre méltó módon hét különböző országban regisztráltak. Ezt követi egy 2013-as Audi A6 és egy 2015-ös Audi S3, melyeket hat országban tartottak nyilván.

Nem mindegy, mit mutat
Nem mindegy, mit mutat
Fotó: Depositphotos

A tulajdonosok általában néhány év elteltével váltanak autót, de ez nem minden modellnél van így. Az idei rekordot egy 2007-es Audi A5 tartja, amelynek tizenhét tulajdonosa volt. Egy 2001-es Audi TT és egy 2011-es Volkswagen Golf szintén gyakran cserélt gazdát: az előbbi 16, az utóbbi 15 alkalommal.

„Ha egy autónak feltűnően sok tulajdonosa volt, érdemes utánajárni, mi áll a háttérben. Az emberek többsége 4-6 évente cserél autót, de ha egy gépkocsi évente vagy akár néhány havonta új tulajdonoshoz kerül, az komoly problémákra utalhat. Az importautók vásárlói különösen nagy kockázatnak vannak kitéve, hiszen ezeknél a járműveknél sokszor nehezebb visszakövetni, hány tulajdonosváltáson estek át. A járműtörténeti jelentéseket kínáló szolgáltatások növekvő népszerűségének köszönhetően azonban ezek az információk már azonnal hozzáférhetők” – mondja Matas Buzelis, a carVertical kommunikációs vezetője.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo