A carVertical jelentések idővonal-szekciója tartalmazza például az autó regisztrációs adatait, tulajdonosváltozásait és korábbi műszaki vizsgáit, ami különösen hasznos lehet azok számára, akik új modellt keresnek.
A legmagasabb összesített kárérték meghaladta a 36 millió forintot
Bár előbb-utóbb minden autóval történhet baleset, egyes modelleket többször éri kár, mint másokat. Magyarországon egy 2015-ös Fiat 500L-ről derült ki, hogy 11 feljegyzett balesete volt. Ezt követte egy 2017-es Mercedes-Benz E-osztály és egy 2018-as Ford Focus, melyekről 8, illetve 7 kárfeljegyzés készült.
A károk súlyosságától függően a biztosítótársaságok különbözőképpen állapítják meg a javítási költségeket. A magasabb kategóriájú modellek esetében általában többe kerül a helyreállítás. Ha egy autó többször is balesetet szenvedett, és a károk összesen több millió vagy akár több tízmillió forintra rúgnak, érdemes szakértővel alaposan átvizsgáltatni a járművet. A járműtörténeti jelentés rámutat, mely alkatrészek sérültek meg, így a szerelő ezekre a területekre összpontosíthat.
Magyarországon a legnagyobb – 36,6 millió forintos – összesített kárértéket egy 2015-ös Lexus RC-nél regisztrálták. Ez az összeg egyes országokban akár egy lakás árával is felér. Szorosan mögötte következett egy 2020-as Tesla Model X 35,1 millió forintos, valamint egy 2012-es BMW 6-os sorozat 33,5 millió forintos kárértékkel.
A futásteljesítményt akár több százezer kilométerrel is csökkenthetik
A magyarországi apróhirdetésekben számtalan olyan autót találni, amely több százezer kilométert futott, de egyik sem éri utol azt a 2002-es BMW 5-ös széria modellt, amelynek a kilométerórája egészen elképesztő értéket – 901 327 kilométert – mutat. Az ilyen magas futásteljesítményű járművek végül elérik azt a pontot, ahol a hatjegyű kilométerszámláló a nulláról indul újra.