Hogy jobban érzékeltessük: ez a BMW 5-ös évente átlagosan több mint 45 000 kilométert tett meg 2002 óta – ez lenyűgöző távolság, ami jól mutatja, mennyi időt töltött az autó az utakon. Ezt követi egy 2009-es Audi A6 650 650 kilométerrel, és egy 2007-es Audi A6 601 290 kilométerrel.
Magas futásteljesítményű autót azonban nehéz jó áron eladni, ezért a tisztességtelen eladók gyakran visszapörgetik a kilométerórát, hogy mesterségesen növeljék az autó árát.
Magyarországon a carVertical által ellenőrzött járművek közül a legnagyobb kilométeróra-csökkentést egy 2008-as Audi A6-nál találták – az óra állását elképesztő mértékben – 421 635 kilométerrel – hamisították meg. Nem sokkal marad el ettől egy 2008-as Peugeot Boxer, amelynél 399 992 kilométert csaltak, illetve egy 2002-es Audi A4, amelynek számlálóját 376 000 kilométerrel tekerték vissza.
„Rengeteg probléma adódhat abból, ha olyan autót veszünk, amelynek kilométeróráját több százezer kilométerrel manipulálták. Nyilvánvaló, hogy egy ilyen modell már nem megbízható, és gyakran meghibásodhat. Emellett a biztonsági kockázat sem elhanyagolható: egy ilyen magas futásteljesítményű autó nemcsak a vezetőre és az utasokra, hanem a többi közlekedőre is veszélyt jelenthet” – mondja Buzelis.