Van, amihez ragaszkodunk az autóvásárlás során

Ma már szinte mindenki internetes keresésbe kezd, ha új autót vásárolna, de a többség mégis márkakereskedésnél írja alá a szerződését – derül ki az EY legfrissebb, 20 ország 15 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. A szalonok segíthetnek az elektromos járművek elterjedésében is, mivel képesek eloszlatni a technológiával kapcsolatos tévhiteket.

A válaszadók döntő többsége (87 százalék) először az interneten gyűjt információt arról, hogy milyen autót vegyen. Ennek ellenére a márkakereskedések szerepe továbbra is megkerülhetetlen. Tízből hatan (61 százalék) biztosan szalonban vásárolnának.

Egyre nagyobb az internet szerepe az autóvásárlásban (Fotó: Pixabay)
Egyre nagyobb az internet szerepe az autóvásárlásban (Fotó: Pixabay)

A megkérdezettek alig 25 százaléka tudja elképzelni, hogy online szerzi majd be a kiválasztott járművet.

„Bár az emberek többsége még sokáig ragaszkodni fog ahhoz, hogy vásárlás előtt kipróbálja az új autóját, ezen a piacon is egyre nagyobb teret kap az online értékesítés. Alig három év alatt 7 százalékponttal nőtt azok aránya, akik már a végső döntést is hajlandóak lennének az interneten meghozni” – hangsúlyozta Rózsa Tamás, az EY-Parthenon autóipari szakértője.

Rózsa Tamás hozzátette, hogy a gyártóknak és a márkakereskedéseknek épp ezért most különösen nehéz a helyzete az értékesítés során, hiszen igazán sikeresek csak akkor lehetnek, ha a vásárlási út minden pontján hatékonyan el tudják érni a potenciális vevőket. Ez viszont a digitalizáció előretörése miatt egy különösen hosszú és kanyargós pálya, ezért érdemes külső szakértőt is bevonni a folyamatba.

A felmérés arra is kitér, hogy a márkakereskedéseknek kiemelt szerepük lehet az elektromos járművek elterjedésében is. Azok a vevők ugyanis, akik fenntartásokkal állnak a villanyautókhoz, kifejezetten preferálják a szalonokat, és már a vásárlás kezdeti szakaszában is rájuk támaszkodnak. Ezek az ügyfelek az áltagnál magasabb arányban szeretnék személyesen kipróbálni (75 százalék) a gépkocsit a megrendelés előtt, mint az átlag (67 százalék).

Véleményvezér

Egy ország jólétének alapja, hogy van-e egy erős jómódú középosztálya

Egy ország jólétének alapja, hogy van-e egy erős jómódú középosztálya 

Hiányoznak az alapfeltételei egy jóléti Magyarországnak.
Hadházy Ákos olyan gyerekintézményt talált, ahol luxusban fürdenek a kicsik

Hadházy Ákos olyan gyerekintézményt talált, ahol luxusban fürdenek a kicsik 

Az állam kiegyensúlyozó szerepe felborult.
Több ezer szíriai menekült indult haza Törökországból

Több ezer szíriai menekült indult haza Törökországból 

A szírek hazavágynak.
Újabb bicskanyitogató esetre lelt Hadházy Ákos

Újabb bicskanyitogató esetre lelt Hadházy Ákos 

A nagy fideszes trükk.
Megdöbbentő fotók egy gyermekotthonból

Megdöbbentő fotók egy gyermekotthonból 

A képek mindennél beszédesebbek.
Mélypontra ért a magyar belpolitika, avagy büdös-e Menczer Tamás szája?

Mélypontra ért a magyar belpolitika, avagy büdös-e Menczer Tamás szája? 

Még egy lépcsőt lejjebb lépett a magyar belpolitika.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo