Ezt a magyar piac is megérzi: 20 százalékkal nőtt a használt autók ára Németországban

Idén januárban a DataHouse adatai szerint 9 243 import használt személyautó kapott hazai rendszámot, ami az egy évvel ezelőtti értékhez (8 149) képest több mint 13 százalékos növekedést jelent. Ezzel együtt továbbra is jelentős a távolság a korábbi évek 10-11 ezres havi behozatali átlagától.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

„Utoljára 2022 júliusában regisztráltak 10 ezernél több behozott használt személyautót hazánkban, amelynek elsődleges oka az, hogy nagyon megdrágult a használtautó-import. A Német Autóklub (ADAC) friss adatai szerint két év alatt közel 20 százalékkal nőtt a használt autók átlagára Németországban, azon a piacon, amely a magyar használtautó-import elsődleges forrásának számít. Mindez az infláció miatt romló hazai jövedelmi viszonyokkal párosulva komolyan visszafogta az import iránti keresletet" – magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. 

2022-ben még havi átlagban 10 500, egy évvel korábban pedig 11 ezer importált személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, ám ez is eltörpül a covid-időszak előtti években tapasztalt értéktől: a csúcsidőszakban, 2018-ban havonta átlagosan több mint 13 200 használt személyautót honosítottak idehaza.

Az év első hónapjaiban érdemi fordulat nem várható, de arra azért komoly esély mutatkozik, hogy idén néhány százalékkal már ismét felfelé mozdul a behozott autók mennyisége. A keresletet növelheti, hogy az infláció visszaszorulásával a reálbérek ismét növekedésnek indulnak, így – amennyiben az euróárfolyam is kedvező szinten mozog majd –, többen választanak majd ismét a külföldi használt autók kínálatából. Arra azonban még hosszú évekre lesz szükség, hogy az import mértéke újra megközelítse az előző évtized végén tapasztalt szintet.

A behozott használt autók közötti márkasorrend több változást is mutat az előző évhez képest: a legnépszerűbb márka továbbra is a Volkswagen 13,3 százalékos részesedéssel, a második helyre azonban a Ford (9,2 százalék) futott be, megelőzve az Opelt (8,3 százalék). A negyedik helyet az Audi (6,9 százalék) tartja, az ötödik helyen azonban most az a BMW (5,9 százalék) áll, amely tavaly januárban még csak a nyolcadik volt.

A használtautó-import egyébként a teljes hazai használtautó-kereskedelemnek csupán egy kis szelete. Miközben tavaly 106 ezer külföldről származó autó kapott hazai rendszámot, a belföldi átírások száma ennek közel nyolcszorosa, 825 ezer volt.

Véleményvezér

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo