Itt van, mely autóknál tekerik vissza a leggyakrabban a kilométerórát

Bár egyre többen tisztában vannak a kilométeróra-hamisítás veszélyeivel, a magyar használtautó-piac továbbra is a csalók játszótere. Évente autósok ezrei válnak becstelen eladók áldozatává, amikor értékén felül vásárolnak manipulált futásteljesítményű autót, és csak utólag szembesülnek a váratlan szervizköltségekkel. A carVertical ötödik éves elemzése rávilágít, hogy hazánkban mely autómodelleket érinti leggyakrabban az óraállás-manipuláció.

Több mint 140 ezer hamisított kilométer nyomában

2024-ben az Audi A6 lett Magyarországon a leggyakrabban manipulált kilométeróra-állású autó: a carVertical platformján ellenőrzött modellek 10,8 százalékánál derült fény futásteljesítmény-csalásra. A népszerű prémium járművek kilométer-számlálóját átlagosan 82 000 kilométerrel tekerték vissza, ami egyben tükrözi a modell iránti nagy keresletet a használtautó-piacon.

Az Audi A6 a leggyakrabban manipulált kilométeróra-állású autó
Az Audi A6 a leggyakrabban manipulált kilométeróra-állású autó
Fotó: Depositphotos

Az Audi A6-ot az Audi A5 (8,1 százalék) és az Audi A4 (7,9 százalék) modellek követik. Az A5-ösök számlálóját átlagosan 48 000 kilométerrel pörgették vissza, míg az A4-es esetében ez az érték 96 000 kilométer volt. Az említett prémium modellek gyakori célpontjai a futásteljesítmény-manipulációnak, mivel magas a viszonteladási áruk és népszerűek a magyar vásárlók körében.

Tekintve, hogy ezek az autók más európai országokban is közkedveltek, jelentős részük feltehetően Magyarországra importált jármű, amelyek futásteljesítményét meghamisították, hogy növeljék az eladási értéküket.

„Az óraállás-manipuláció bizonyítása komoly kihívást jelent, így a csalók érinthetetlennek érzik magukat. Elkerülhető lenne, hogy futásteljesítmény-manipulált autót vásároljunk, ha mindig ellenőriznénk a jármű előéletét. Sokszor még a jelenlegi tulajdonos sincs tisztában azzal, hogy az autó kilométer-számlálóját már azelőtt visszaállították, mielőtt ő megvette, így kellemetlen meglepetésként érheti, amikor egy potenciális vevő felhívja erre a figyelmét” – magyarázza Matas Buzelis, a carVertical kommunikációs vezetője és autópiaci szakértője.

Véleményvezér

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride 

A műbalhék országa lettünk.
A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen

A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen 

Olyan jöhet Magyarországra, aki támogatja Izrael bombázását, olyan nem, aki ellenzi a palesztínok gyilkolását.
Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe

Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe 

Szolnok közbiztonsága elesett.
Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo