Egyes modelleknek akár a futásteljesítményük fele is eltűnik
A kutatás szerint a legtöbb kilométertől a Mercedes-Benz E-osztály (143 ezer km), a BMW 5-ös sorozat (129 ezer km), az Audi A4 (95 ezer km), a Ford Focus (95 000 km) és a Toyota Auris (94 000 km) modelleket „szabadították meg”.
Ha ezeknél a modelleknél például 100 ezer kilométer szerepel a kilométer-számlálón, a valós futásteljesítményük akár ennek kétszerese vagy háromszorosa is lehet.
„Egy járműelőzmény-jelentés megmutatja, hogy mikor történt óraállás-manipuláció, és hány kilométerrel módosították az értéket. A vásárlók ez alapján pontosabban felmérhetik az autó valós állapotát és értékét” – magyarázza Matas Buzelis, a carVertical kommunikációs vezetője és autópiaci szakértője.
Nincs autó, amelyet ne fenyegetne futásteljesítmény-manipuláció
A kutatás alapján a Škoda Superb (2,4 százalék), a Toyota Auris (3 százalék) és a Ford Focus (3 százalék) viszonylag biztonságos modelleknek bizonyultak, mivel ezeknél kisebb arányban fordul elő valótlan kilométeróra-állás. Ennek ellenére a vásárlóknak akkor is körültekintőknek kell lenniük, ha ilyen autót vesznek.
A tanulmány szerint több mint négyszer akkora a valószínűsége annak, hogy egy Audi A6-os futásteljesítménye manipulált, mint egy Škoda Superé. Nincs azonban olyan autó, amely teljes biztonsággal elkerülhetné az óraállás-manipulációt. A visszapörgetések mind az újabb, mind a régebbi modelleket érintik, ezért rendkívül fontos, hogy a vásárlók alaposan ellenőrizzék a megvásárolni kívánt járművet.