Mivel jár, ha a cégek mindig új autókat szereznek be?

Az operatív lízing, más néven tartós bérlet egyre népszerűbb autófinanszírozási forma a vállalatok körében, mivel egyszerű és költséghatékony: az autó a flottakezelő tulajdonában marad, így a lízingbe vevő áfamentesen jut hozzá, emellett a magán és üzleti célra is használt céges járművek esetében a bérleti díj áfájának legalább 50 százaléka is visszaigényelhető. Az utóbbi években számos olyan megoldást dolgoztak ki a lízingszolgáltatók, amelyekkel más konstrukcióknál fenntarthatóbb lehet a tartós bérlet. Ezekről nyújt áttekintést a legnagyobb hazai flottakezelő, az ALD Automotive | LeasePlan összeállítása.

Egy autó több élete

A lízingelt flottaautók élete nem csak addig tart, ameddig a gépjármű az első tulajdonosánál van. A tartós bérlet futamideje a legtöbb esetben 3-5 évet ölel fel, az ALD Automotive | LeasePlan adatai szerint is jellemzően 4 évesen érkeznek vissza a céghez az autók.

„Az elmúlt években gyakran érte a flottakezelőket az a kritika, hogy nem fenntartható szolgáltatást nyújtanak, hiszen 4 évente újautó vásárlásra ösztönzik a cégeket. Hazánk legnagyobb flottaszolgáltatójaként az elmúlt évek során kulcsfontosságúnak tartottuk, hogy valóban fenntartható megoldások kialakításával rácáfoljunk erre a kritikára” – mondja Pesti Tímea, az ALD Automotive | LeasePlan vezérigazgatója.

A cég a fiatal, keveset futott, futamidő lejárta előtt visszakerülő autókat gyakran átteszi rövidtávú lízingflottájába, ahonnan már 1 hónapra is bérelhető autó az operatív lízing összes előnyével. Ezzel gyakorlatilag egy új életciklust biztosít az adott autónak. Mindez azért is előnyös a cégeknek, mert a rugalmas flottából így akár elektromos autót, kisbuszt vagy dobozos autót is bérelhetnek, attól függően, hogy éppen mire van szükségük, így nem szükséges egy-egy rövidebb időszakra új autót beszerezni.

A zöldebb megoldás
A zöldebb megoldás
Fotó: Pixabay

Hosszabb távú bérlet

Kényszer szülte, de fenntarthatósági szempontból vonzó megoldás, ha a cégek tovább használják az autókat, mint az eredetileg szerződött futamidő:

A COVID-járvány alatt vált népszerűvé a lízingszerződések hosszabbítása, amikor nem mertek belevágni a cégek új, hosszú távú elköteleződésekbe, később pedig a szállítási nehézségek miatt került előtérbe ez a lehetőség. Az új autók drágulása miatt azóta is sokan halogatják a beszerzéseket, így továbbra is népszerű mindez az ügyfelek körében" – mondja Pesti Tímea.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo