A motorizáció jövője - merre fejlődnek az autók?

Az első autó megjelenését 1886-ra datáljuk, ekkor kapott ugyanis szabadalmi védettséget első benzinmotoros autójára Karl Benz német mérnök. Az azóta eltelt időben az autó egyre inkább hétköznapi eszközzé vált, már pedig gyakorlatilag létfontosságú a háztartások jó részében. A folyamat azonban korántsem ért véget, de az biztos, hogy az évek múltával egyre inkább átalakul.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Míg évtizedekkel ezelőtt a funkcionalitásé volt a főszerep, mostanra a design és a kényelem is nagyon fontos. Elég csak arra gondolni, hogy az autógyártók milyen járműcsodákkal rukkolnak elő újra és újra, illetve mennyi eszköz szerezhető be, hogy az autók használata egyre komfortosabb lehessen. Elég csak végignézni az Autodoc.hu kínálatát, hogy lássuk: millió eszközzel biztosíthatjuk magunknak, hogy az autónk minden igényünket kielégítse.

Folyamatosan nő az autók száma

Nyilván valamelyest a kényelem is hozzájárul ahhoz, hogy egyre több az autó. A KSH adatai szerint 2016-ban már 338 volt az 1000 főre jutó autók száma, míg 1990-ben csak 187. A gond csak az, hogy a motorizációval párhuzamosan a környezetszennyezés problémája is egyre súlyosabbá válik, amire mindenképpen megoldás kell.

Az autóipar erre az igényre reagálva fordul egyre inkább az elektromos járművek felé, ami mindenképpen sokkal környezetbarátabb megoldás, mint a benzines autók. Egyelőre az átlag számára drágának érződik egy ilyen jármű, de sok helyen támogatják a kormányok az elektromos változatok vásárlását, így lassan szélesebb körben is elérhetővé válnak. A töltőállomások is folyamatosan épülnek, ami szintén hozzájárul a terjedéshez.

Fejlődés károkozás nélkül

Ha az elektromos autók túlsúlyba kerülnek, a motorizáció folytatódhat, továbbra is munkát adva sok embernek szerte a világon. Mivel a technika napjainkban pláne rohamléptekkel fejlődik, ez a megoldás is egyre tökéletesebb lesz, így annak is jó lehetőség lesz egy villanyautó, aki jelenleg nem igazán tudná alkalmazni a mindennapokban.

Ami jelenleg még problémát okozhat, azt holnapra megoldják a mérnökök, így az elektromos gépjárművek idővel akár teljesen felválthatják a benzineseket – a Föld legnagyobb örömére.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo