A motorizáció jövője - merre fejlődnek az autók?

Az első autó megjelenését 1886-ra datáljuk, ekkor kapott ugyanis szabadalmi védettséget első benzinmotoros autójára Karl Benz német mérnök. Az azóta eltelt időben az autó egyre inkább hétköznapi eszközzé vált, már pedig gyakorlatilag létfontosságú a háztartások jó részében. A folyamat azonban korántsem ért véget, de az biztos, hogy az évek múltával egyre inkább átalakul.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Míg évtizedekkel ezelőtt a funkcionalitásé volt a főszerep, mostanra a design és a kényelem is nagyon fontos. Elég csak arra gondolni, hogy az autógyártók milyen járműcsodákkal rukkolnak elő újra és újra, illetve mennyi eszköz szerezhető be, hogy az autók használata egyre komfortosabb lehessen. Elég csak végignézni az Autodoc.hu kínálatát, hogy lássuk: millió eszközzel biztosíthatjuk magunknak, hogy az autónk minden igényünket kielégítse.

Folyamatosan nő az autók száma

Nyilván valamelyest a kényelem is hozzájárul ahhoz, hogy egyre több az autó. A KSH adatai szerint 2016-ban már 338 volt az 1000 főre jutó autók száma, míg 1990-ben csak 187. A gond csak az, hogy a motorizációval párhuzamosan a környezetszennyezés problémája is egyre súlyosabbá válik, amire mindenképpen megoldás kell.

Az autóipar erre az igényre reagálva fordul egyre inkább az elektromos járművek felé, ami mindenképpen sokkal környezetbarátabb megoldás, mint a benzines autók. Egyelőre az átlag számára drágának érződik egy ilyen jármű, de sok helyen támogatják a kormányok az elektromos változatok vásárlását, így lassan szélesebb körben is elérhetővé válnak. A töltőállomások is folyamatosan épülnek, ami szintén hozzájárul a terjedéshez.

Fejlődés károkozás nélkül

Ha az elektromos autók túlsúlyba kerülnek, a motorizáció folytatódhat, továbbra is munkát adva sok embernek szerte a világon. Mivel a technika napjainkban pláne rohamléptekkel fejlődik, ez a megoldás is egyre tökéletesebb lesz, így annak is jó lehetőség lesz egy villanyautó, aki jelenleg nem igazán tudná alkalmazni a mindennapokban.

Ami jelenleg még problémát okozhat, azt holnapra megoldják a mérnökök, így az elektromos gépjárművek idővel akár teljesen felválthatják a benzineseket – a Föld legnagyobb örömére.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo