Egyedül nem megy: társulnak a vetélytársak

BMW és Mercedes, a két nagy vetélytárs együtt kíván működni, különben nem bírnák az önvezető – és az elektromos autók fejlesztésének milliárdos költségeit. Közös platformon készülhet majd a BMW 1-es és a Mercedes A-típusa is.

A két luxusautó-gyártó több évtizede tartó versengését most az együttműködésre való törekvés váltja fel. Csökkennek az eladások, a cégek részvényeinek árfolyama évek óta alacsonyan jár és meg akarják osztani az óriási fejlesztési költségeket.

Kép: Pixabay

Elsősorban az önvezető kocsiknál: szó van közös gyártásról alkatrészeknél, hajtóműveknél, sőt, még szabadalmak cseréjéről is. Tárgya lehet a kooperációnak a villanyautók akkumulátora: a kínai CATL cég a BMW megbízásából nagy akku-üzemet épít Türingiában. Emellett lehetségesnek tűnik kisautók közös gyártása is, így

a BMW 1-es típusa és a Mercedes A kocsija egy platformra épülne, ami magában milliárdos megtakarításokat jelentene.
Az ide vezető út mindenesetre még hosszú, közös kocsik 2025 előtt nem kerülhetnek ki – ha egyáltalán, hiszen mindkét
Belebukott a mohóságba a zseniális cégmentő
Carlos Ghosn a Renault és a Nissan, majd a Mitsubishi páratlan, sikeres együttműködésének megszervezője volt. A világhírű menedzser azonban anyagiakban túl mohónak bizonyult, így most tokiói börtönben várja perét – miközben a franciák ártatlannak vélik.
cégénél féltik önállóságukat a fejlesztők. Ugyanakkor a kartell-törvény is gátat szabhat egyes törekvéseknek.

Az elektromos autóknál a BMW az Intel céggel és annak leányvállalatával, a Mobileye-jal működik együtt. München közelében több, mint ezer mérnök dolgozik az „iNext”, a 2021-re szánt villany SUV fejlesztésén, amely már – legalábbis futópályán – vezető nélkül tud közlekedni. A jónak bizonyult rendszerhez a FiatChrysler is csatlakozott. A Mercedes erős partnere e területen a Bosch: azok támogatásával készül az új S-osztály, amelynek kocsijai ugyancsak tudnak majd önműködően haladni.

Párhuzamosan ugyancsak kooperál a világ első számú autógyártója, a Volkswagen konszern és a negyedik, a Ford, szintén a robot- és az elektromos kocsik területén. Náluk az együttműködés még sokkal nagyobb megtakarításokat jelenthet: bár a BMW és a Mercedes többet keres egy autón, a piacvezetők mellett eltörpülnek: a VW 12 márkájának kocsijaiból kétszer annyit adnak el, mint a BMW és Mercedes összesen.

(Forrás: Handelsblatt)

Véleményvezér

Teljes csőd az eddigi magyar energiapolitika

Teljes csőd az eddigi magyar energiapolitika 

A hintapolitika miatt belassult Orbán-kormány nem nagyon tud gyorsan reagálni a váratlan fejleményekre.
Leteszek két és félmillió forintot és soron kívül már meg is operálnak az egyik állami kórházban

Leteszek két és félmillió forintot és soron kívül már meg is operálnak az egyik állami kórházban 

Ez már döfi, a szó átvitt és valódi értelmében.
Politikai kockázatokat látnak az elemzők a Mol körül, ez a durva leminősítés oka

Politikai kockázatokat látnak az elemzők a Mol körül, ez a durva leminősítés oka 

2021 és 2023 között a teljes behozatal 58 százalékáról 77 százalékra nőtt az Oroszországból származó magyar kőolajimport.
Hadházy Ákos félmillió forintos fantomszámlát talált, amit egy Uzsoki Kórházban végzett kezelés után adtak

Hadházy Ákos félmillió forintos fantomszámlát talált, amit egy Uzsoki Kórházban végzett kezelés után adtak 

A félmilliós számla egy 83 fős nógrádi kis faluból érkezett.
Bese Gergő a boldogságos Szűzanyával halad Jézus felé

Bese Gergő a boldogságos Szűzanyával halad Jézus felé 

Bese Gergő elmondása szerint nehéz napokon van túl.
Furfangos ötlettel állt elő Magyar Péter

Furfangos ötlettel állt elő Magyar Péter 

Izgalmas adatvédelmi harcnak nézünk elébe.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo