Egyedül nem megy: társulnak a vetélytársak

BMW és Mercedes, a két nagy vetélytárs együtt kíván működni, különben nem bírnák az önvezető – és az elektromos autók fejlesztésének milliárdos költségeit. Közös platformon készülhet majd a BMW 1-es és a Mercedes A-típusa is.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A két luxusautó-gyártó több évtizede tartó versengését most az együttműködésre való törekvés váltja fel. Csökkennek az eladások, a cégek részvényeinek árfolyama évek óta alacsonyan jár és meg akarják osztani az óriási fejlesztési költségeket.

Kép: Pixabay

Elsősorban az önvezető kocsiknál: szó van közös gyártásról alkatrészeknél, hajtóműveknél, sőt, még szabadalmak cseréjéről is. Tárgya lehet a kooperációnak a villanyautók akkumulátora: a kínai CATL cég a BMW megbízásából nagy akku-üzemet épít Türingiában. Emellett lehetségesnek tűnik kisautók közös gyártása is, így

a BMW 1-es típusa és a Mercedes A kocsija egy platformra épülne, ami magában milliárdos megtakarításokat jelentene.
Az ide vezető út mindenesetre még hosszú, közös kocsik 2025 előtt nem kerülhetnek ki – ha egyáltalán, hiszen mindkét
Belebukott a mohóságba a zseniális cégmentő
Carlos Ghosn a Renault és a Nissan, majd a Mitsubishi páratlan, sikeres együttműködésének megszervezője volt. A világhírű menedzser azonban anyagiakban túl mohónak bizonyult, így most tokiói börtönben várja perét – miközben a franciák ártatlannak vélik.
cégénél féltik önállóságukat a fejlesztők. Ugyanakkor a kartell-törvény is gátat szabhat egyes törekvéseknek.

Az elektromos autóknál a BMW az Intel céggel és annak leányvállalatával, a Mobileye-jal működik együtt. München közelében több, mint ezer mérnök dolgozik az „iNext”, a 2021-re szánt villany SUV fejlesztésén, amely már – legalábbis futópályán – vezető nélkül tud közlekedni. A jónak bizonyult rendszerhez a FiatChrysler is csatlakozott. A Mercedes erős partnere e területen a Bosch: azok támogatásával készül az új S-osztály, amelynek kocsijai ugyancsak tudnak majd önműködően haladni.

Párhuzamosan ugyancsak kooperál a világ első számú autógyártója, a Volkswagen konszern és a negyedik, a Ford, szintén a robot- és az elektromos kocsik területén. Náluk az együttműködés még sokkal nagyobb megtakarításokat jelenthet: bár a BMW és a Mercedes többet keres egy autón, a piacvezetők mellett eltörpülnek: a VW 12 márkájának kocsijaiból kétszer annyit adnak el, mint a BMW és Mercedes összesen.

(Forrás: Handelsblatt)

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo