Egyedül nem megy: társulnak a vetélytársak

BMW és Mercedes, a két nagy vetélytárs együtt kíván működni, különben nem bírnák az önvezető – és az elektromos autók fejlesztésének milliárdos költségeit. Közös platformon készülhet majd a BMW 1-es és a Mercedes A-típusa is.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A két luxusautó-gyártó több évtizede tartó versengését most az együttműködésre való törekvés váltja fel. Csökkennek az eladások, a cégek részvényeinek árfolyama évek óta alacsonyan jár és meg akarják osztani az óriási fejlesztési költségeket.

Kép: Pixabay

Elsősorban az önvezető kocsiknál: szó van közös gyártásról alkatrészeknél, hajtóműveknél, sőt, még szabadalmak cseréjéről is. Tárgya lehet a kooperációnak a villanyautók akkumulátora: a kínai CATL cég a BMW megbízásából nagy akku-üzemet épít Türingiában. Emellett lehetségesnek tűnik kisautók közös gyártása is, így

a BMW 1-es típusa és a Mercedes A kocsija egy platformra épülne, ami magában milliárdos megtakarításokat jelentene.
Az ide vezető út mindenesetre még hosszú, közös kocsik 2025 előtt nem kerülhetnek ki – ha egyáltalán, hiszen mindkét
Belebukott a mohóságba a zseniális cégmentő
Carlos Ghosn a Renault és a Nissan, majd a Mitsubishi páratlan, sikeres együttműködésének megszervezője volt. A világhírű menedzser azonban anyagiakban túl mohónak bizonyult, így most tokiói börtönben várja perét – miközben a franciák ártatlannak vélik.
cégénél féltik önállóságukat a fejlesztők. Ugyanakkor a kartell-törvény is gátat szabhat egyes törekvéseknek.

Az elektromos autóknál a BMW az Intel céggel és annak leányvállalatával, a Mobileye-jal működik együtt. München közelében több, mint ezer mérnök dolgozik az „iNext”, a 2021-re szánt villany SUV fejlesztésén, amely már – legalábbis futópályán – vezető nélkül tud közlekedni. A jónak bizonyult rendszerhez a FiatChrysler is csatlakozott. A Mercedes erős partnere e területen a Bosch: azok támogatásával készül az új S-osztály, amelynek kocsijai ugyancsak tudnak majd önműködően haladni.

Párhuzamosan ugyancsak kooperál a világ első számú autógyártója, a Volkswagen konszern és a negyedik, a Ford, szintén a robot- és az elektromos kocsik területén. Náluk az együttműködés még sokkal nagyobb megtakarításokat jelenthet: bár a BMW és a Mercedes többet keres egy autón, a piacvezetők mellett eltörpülnek: a VW 12 márkájának kocsijaiból kétszer annyit adnak el, mint a BMW és Mercedes összesen.

(Forrás: Handelsblatt)

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo