Oszd meg és utazz!

Miközben nálunk hamarosan beindul a BuBi, Németországban egyre népszerűbb a nagyvárosi közösségi kerékpárkölcsönző rendszerekhez hasonlóan működő autómegosztás. Az úgynevezett „carsharing” használóinak száma tavaly csaknem megduplázódott a Zöld8 összeállítása szerint.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A regisztrált felhasználók száma 2012-ben 453 ezer volt, ami 200 ezres növekedés az egy évvel korábbihoz képest. Az autóflotta is jelentősen nőtt, a cégek összesen 11 250 kocsit üzemeltetnek - írták német lapok az autómegosztó vállalkozások szövetségének statisztikáját ismertetve.

Percalapú díjfizetés

Az idén indul a BuBi
Új közlekedési módot honosít meg a Budapesti Közlekedési Központ a fővárosban. Az Európában már sikeres közbringa-rendszerek mintájára 2013-tól Budapest számos pontján ülhetnek közkerékpárra a közlekedők, hiszen elindul a Budapest Bicikli, azaz a BuBi.
Az önkiszolgáló rendszer lényege, hogy a gépkocsik nem egy autókölcsönzőben, hanem a város számos pontján rendelkezésre állnak és nem slusszkulccsal, hanem tagsági kártyával működnek, használatukért pedig percalapú díjat szednek, amelyben az üzemanyagtól a biztosításig minden költség benne van.

A felhasználó beszáll és elintézi mindazt, amihez kell a kocsi, majd amikor már nincsen szükség rá, otthagyja a kijelölt parkolóhelyeken. A rugalmasabb, úgynevezett szabadon lebegő (free floating) hálózatokban nincsenek kijelölt parkolók, hanem bárhol ott lehet hagyni az autót, ahol a közlekedési szabályok szerint szabad parkolni. Ez a szolgáltatástípus fejlődik a leggyorsabban, a felhasználók száma tavaly csaknem 400 százalékkal nőtt, 38 ezerről 183 ezerre emelkedett.

Változnak a fogyasztói szokások

Fotó: SXC

A szolgáltatás elsősorban fiatalok körében népszerű, az üzemeltetők pedig jellemzően autógyártó társaságok és hagyományos autókölcsönző cégek közös vállalkozásai. Az üzleti modell piackutatási eredményekre épül, amelyek szerint változik az autózásra vonatkozó fogyasztói hozzáállás.

A vizsgálatok szerint az autó egyre kevésbé számít státusszimbólumnak, de az autóhasználati lehetőség biztosítása fontos. Különösen a fiatalok körében csökken a saját kocsi jelentősége, a következő években így egyre többen lesznek, akik vásárlás helyett inkább csak bérelnének autót.

Az előrejelzések alapján az évtized közepén elérheti az egymilliót az autómegosztó rendszerek felhasználóinak száma. A szolgáltatásokat egyelőre legkevesebb félmillió lakosú városokban üzemeltetik, az autók pedig általában városi kisautók. A legtöbb hálózat - összesen hat - Berlinben működik. A környezettudatos fogyasztói magatartás erősödésére reagálva a német fővárosban tavaly egy olyan autómegosztó szolgáltatás is indult, amely kizárólag elektromos meghajtású kocsikat kínál.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo