Carsharing cikkek
A vállalkozásoknak is fenntartható megoldás lehet a villanyautós carsharing
A közúti közlekedés zöldebbé válásában nagy szerep juthat az elektromos autókból álló céges flottáknak, ezek beszerzése és fenntartása azonban jelentős beruházást kíván. Költséghatékony és zöld megoldás viszont a villanyautós carsharing: a GreenGo kizárólag elektromos járművekből álló flottája a cégek számára is elérhető. Kiszámítható költségekkel, perc- vagy napidíj alapú elszámolással cég-, valamint kulcsos autóként is használható, de béren kívüli juttatásként és dolgozói kedvezményprogram keretein belül egyaránt elérhető a szolgáltatás.
Megosztott kocsinak ingyen lenne a parkolás
Németországban törvényt hoznak a közösségi autómegosztó szolgáltatások támogatásáról, a szövetségi kormány tervezete alapján a szolgáltatók autói ingyenesen parkolhatnának, de meg kell felelniük bizonyos környezetvédelmi normáknak.
Az Uber-alapító tanácsai a sikeres vállalkozáshoz
Az amszterdami Startup Fest Europe-on tartott beszédéből kihagyott minden utalást az Uber elleni taxistiltakozásokról és a P2P-közlekedés jogi nehézségeiről. Inkább motivációs beszédet adott arról, hogyan legyen az ember jó vállalkozó. Mindezt az Uberrel és önéletrajzi vonatkozásokkal színesítve. Azt is megtudtuk, hogy mi az amerikai kiejtése az Uber szónak: ú-bőr.
Jön a közös kocsi a saját autó helyett
Az autómegosztó – úgynevezett carsharing vagy drivesharing – szolgáltatások rohamos terjedése 10-15 éven belül teljesen megváltoztatja a globális és hazai autóhasználatot. A szemléletbeli váltás az autógyártók és a lízingcégek számára is lehetőségeket tartogat pozícióik megerősítésére.
Az Ubertől a bevándorlókig tart a megosztás gazdasága
A magányos ISIS-terrorista, a biztonságos életkörülményeket kereső migráns, a lakását bérbe adó vagy a kocsiját megosztó polgár ugyanazon spektrum más-más pontjain húzódnak meg. A P2P új techarzenálja forradalmasítja a gazdaságot, a társadalmat és a magánéletünket.
Tarol vagy letarol az Uber?
Látványos és érzelmektől fűtött demonstrációval tiltakoznak az Uber közösségi autómegosztó terjedése ellen a budapesti taxisok. A taxirendelet hatálya alatt működő fuvarozók az applikáció betiltását követelik. Testközelből láthatjuk, a közösségi gazdaság térnyerése éppúgy veszteseket is "termel", mint minden átalakulás.
Telekocsiban nem csak olcsóbb, biztonságosabb is
Az utasok jelenlétében körültekintőbbek a sofőrök és biztonságosabb a személyautóval való utazás. A telekocsizó autósok körültekintőbb vezetési szokásokat alakítanak ki, jobban betartják a sebességhatárt, és az utasértékelési rendszer miatt is felelősségteljesebben vezetnek.
Csak nálunk van carsharing a régióban
Egyelőre csak Budapesten működik carsharingrendszer a kelet-közép-európai országok közül, de Magyarországtól keletre sem biztató a helyzet – derül ki Magyarország piacvezető carsharing-szolgáltatója, az Avalon CarSharing régiós körképéből. A visegrádi négyek közül Lengyelországban várhatóan jövőre jelenik meg az első közösségi autós rendszer, a környező országok közül pedig jelenleg csak Bécsben állnak rendelkezésre közösségi autók.
Nem mindenkinek érdemes kocsit venni
Havi 150 ezer forintnál is többe kerülhet egy új, alsó-középkategóriás autó fenntartása annak, aki parkolóhelyet bérel, casco biztosítással rendelkezik, és éves szinten 10 ezer kilométernyit autózik.
Autóflotta egy kisvállalkozásnak?
Kisvállalkozóként nem is gondolhatunk arra, hogy egy egész autó flotta segítse a munkát - jó, ha egy autó rendelkezésre áll. Legalábbis így volt ez eddig, most azonban a megosztás gazdasága lehetővé teszi, hogy szükség esetén kis városi, de ha kell, akár egy kisteherautó álljon az üzlet rendelkezésére.
A telekocsisok igényesebbek
Bár a dráguló üzemanyagárak folyamatosan a közbeszéd részét képzik, amikor útra kelünk, nem szoktuk az autózás teljes költségét figyelembe venni, nem gondolunk a szervizköltségekre, a gépjárműadóra, vagy akár a kötelező biztosítás anyagi vonzatára.
Rákaptak a cégek az autómegosztásra
A cégek már a hazai közösségi autózás első évében felismerték a CarSharingben rejlő költség- és időhatékonysági lehetőségeket, de az utóbbi időszakban érezhetően nőtt a közösségi autózásra fogékony magánfelhasználók száma is.
Havonta ötvenezer állást teremt az Uber
Eddig is kemény ellenállás fogadta a taxizást teljesen új alapokra helyező Ubert, a frissen bejelentett adatok pedig várhatóan még jobban kiélezik a vitát a startup körül, hiszen a cég vezetője szerint világszinten, naponta ötvenezer állást teremtenek.
Oszd meg és utazz!
Miközben nálunk hamarosan beindul a BuBi, Németországban egyre népszerűbb a nagyvárosi közösségi kerékpárkölcsönző rendszerekhez hasonlóan működő autómegosztás. Az úgynevezett „carsharing” használóinak száma tavaly csaknem megduplázódott a Zöld8 összeállítása szerint.