A cég vezérigazgatója, Travis Kalanick szerint partnerek százaival, ezreivel állnak folyamatos kapcsolatban és az Uber jelenleg havonta 50 ezer új állást hoz létre világszerte. Annyira meglepően magas számról van szó, hogy a Mashable az előadás után külön írásos megerősítést kért a CEO-tól, aki a levélben sem mondott mást: „a jelenlegi fejlődési tempó mellett az Uber platform havonta 50 ezer új sofőr pozíciót generál – ez a szám májusban még 20 ezer volt” - adta hírül a TechCrunch cikke nyomán együttműködő partnerünk, a Bitport.hu.
A személyfuvarozást merőben új alapokra helyező rendszerben az utasok az operátorok kihagyásával, egy alkalmazás segítségével rendelnek maguknak fuvart Ehhez az appban meg kell adni a pozíciót, ami után a rendszer máris küldi a legközelebbi szabad autót. Az Uber vállaltan drága, viszont nagy figyelmet fordít arra, hogy az autói tiszták és jó minőségűek legyenek. Az ár már megrendeléskor egyértelmű, a fizetés pedig szintén az alkalmazás segítségével, az összeg bankkártyáról való levonásával történik, amiből az Uber 20 százalékban részesül. (Igény is van a szolgáltatásra: az úgynevezett „carsharing” használóinak száma tavaly csaknem megduplázódott.)
A felvázolt stratégiából is egyértelmű, hogy ahova az Uber beteszi a lábát, ott azonnal kemény ellenállásba ütközik a cég, mivel az ott dolgozó taxisok érdekeit több szempontból is sérelem éri. Mivel elméletileg bárki, aki rendelkezik megfelelő gépjárművel sofőrré válhat, a nemrégiben életbe lépett budapesti szabályozással is ütközhet az Uber magyarországi bevezetése. A globális szinten havi 50 ezres új sofőr brutális növekedésre utal, bár a cég képviselői megjegyzik, hogy ez nem feltétlenül jelenti a taxisok háttérbe szorítását, mivel közülük sokan egyszerűen az Ubernél, vagy valamelyik hozzá hasonló szolgáltatónál folytatják a sofőrködést.