A telekocsisok igényesebbek

Bár a dráguló üzemanyagárak folyamatosan a közbeszéd részét képzik, amikor útra kelünk, nem szoktuk az autózás teljes költségét figyelembe venni, nem gondolunk a szervizköltségekre, a gépjárműadóra, vagy akár a kötelező biztosítás anyagi vonzatára.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egy átlagos személygépkocsi éves fenntartási költsége itthon meghaladja a 842 ezer forintot. Ez havi 70 ezer forint, ami a magyar átlagfizetés 46 százaléka, így nem csoda, hogy sokan keresik azokat az alternatívákat, amelyekkel csökkenthetőek az autó fenntartási költségei.

Egy átlagos, középkategóriás, ötszemélyes autó üzemanyagköltsége 24 forint kilométerenként, de a teljes fenntartási költség valójában egy átlagos autó esetében is meghaladja az 52 forintot (kilométerenként). Például, Budapest– Debrecen távon az autózás teljes költsége 12 220 forint. Ha autós autohopperként elviszünk két utast, akkor körülbelül 6500 forintot spórolhatunk.

Van olyan autohopper, aki havonta négyszer teszi meg a Budapest–Debrecen távot oda-vissza autójával. Ha minden alkalommal elvisz két autohopper utast, 97 760 forint helyett csak 45 760 forintot fog utazásra fordítani egy hónapban. Az éves megtakarítás hasonló aktivitású autósoknál így akár meghaladhatja a félmillió forintot is.

Az autohopper autósok háromnegyede havonta, 15 százaléka hetente, 10 százaléka heti több alkalommal szállít autohopper utasokat. Minden rendszeresen autózó tapasztalta, hogy mennyire unalmas lehet ugyanazt a távot újból és újból egyedül megtenni. Ezzel szemben a telekocsizás során az útitársak egyfajta „kommunikációs tréningen” is részt vesznek, mivel közben alkalmuk nyílik beszélgetni egymással, megosztani gondolataikat és élményeiket. A közösség is változatos: van paplanernyős, divattervező, bronzműves szobrász, műfordító, informatikus, focista, és van olyan is, aki megmászta már a Himaláját. Az autohopperek átlagéletkora 35 év, a kedvenc autójuk pedig a Volkswagen. (Nem véletlen, hogy egyre szívesebben közösködnek a magyarok.)

Autós autohopperek tapasztalata, hogy aki „idegeneket” szállít, igényesebbé válik az autója, illetve annak állapota iránt. Sz. Ferenc autohopper autós számára különösen fontos, hogy ha valaki beszáll mellé, az autó tiszta és kitűnő műszaki állapotban legyen. Nemcsak az autójára figyel oda jobban, hanem vezetési stílusára és a vezetés biztonságára is. A telekocsizás társadalmilag is hasznos, mivel használatával csökken a forgalomban közlekedő autók száma, csökken a levegőszennyezés és a forgalmi dugókban töltött idő is.

Autós autohopperek tapasztalata, hogy aki „idegeneket” szállít, igényesebbé válik az autója, illetve annak állapota iránt. Sz. Ferenc autohopper autós számára különösen fontos, hogy ha valaki beszáll mellé, az autó tiszta és kitűnő műszaki állapotban legyen. Nemcsak az autójára figyel oda jobban, hanem vezetési stílusára és a vezetés biztonságára is. A telekocsizás társadalmilag is hasznos, mivel használatával csökken a forgalomban közlekedő autók száma, csökken a levegőszennyezés és a forgalmi dugókban töltött idő is.

Oszd meg és utazz!
Miközben beindult a BuBi, Németországban egyre népszerűbb a nagyvárosi közösségi kerékpárkölcsönző rendszerekhez hasonlóan működő autómegosztás. Az úgynevezett „carsharing” használóinak száma tavaly csaknem megduplázódott a Zöld8 összeállítása szerint.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo