Fenntarthatóság cikkek
Van egy szabályozás, amely egyre több vállalatot érint, mégsem foglalkoznak vele
A hazai vállalatok többségénél nem prioritás az ESG.
A fenntarthatósági követelményekre kell koncentrálniuk a vállalkozóknak
Már erőteljes az érintett cégek ESG felkészülése.
Hatalmas a magyarok lelkesedése az üvegvisszaváltás iránt – állítja a MOHU
MOHU: elérte a százmilliót a visszaváltott italcsomagolások száma.
Készülhetnek a vállalatok: két területen is szigorúbb szabályok jönnek
Megjelent a fenntarthatósággal kapcsolatos vállalati átvilágításról szóló európai uniós irányelv.
Nő a szakadék a vállalatok között
A KPMG legfrissebb kutatása szerint a vállalatok megközelítőleg egyharmada érzi úgy, hogy készen áll az ESG-vel kapcsolatban közzétett adataira irányuló független tanúsításra
Élményt kell nyújtani a vásárlóknak a versenyképesség megtartásához – nyit a Primark
Interjú Maciej Podwojskivel, a a Primark közép-kelet-európai vezetőjével.
Javában zajlik a fenntarthatóság-fordulat az építőiparban
A folyamatot több, a közelmúltban hatályba lépett jogszabály, köztük az ESG-kerettörvény is felgyorsítja.
Ne dobd ki az öreg laptopod, felturbózható
Számítógép gyereknapra költséghatékonyan? Így hasznosíthatod újra régi laptopodat a gyerek számára.
A pénzügyesek kezében a világ megmentése?
Fejtörést okoz, hogy miként emeljék a döntéshozói szintre a fenntarthatósági jelentéskészítéshez kapcsolódó feladatokat.
Sok cég örülhet, enyhébb átvilágítási szabályrendszert készülnek elfogadni
Az Európai Tanács elfogadta a Vállalatok Fenntarthatósági Átvilágításáról szóló Irányelvet.
Az MBH Bank stratégiai célja, hogy partner legyen a fenntartható pénzügyekben
Az MBH a fenntarthatóság szempontjából szeretne a hazai bankpiac élmezőnyébe tartozni. Ez is kiderül a Puskás András vezérigazgató-helyettessel készült interjúból.
Véget vetnek a kamu állításoknak - új időszámítás jön a boltokban
Az Európai Unió új szabályozást vezet be, amely valódibbá és hitelesebbé teszi a termékek zöld címkézését, továbbá megbízhatóbb alapokat biztosít a zöld átállásnak.
Az ALDI összes boltjában startra készek az üvegvisszaváltó berendezések
Az ALDI minden üzleténél készen állnak az üvegvisszaváltó berendezések.
Hiányzik a pénz a környezetterhelés csökkentésére a cégeknél
Egyre több hazai cég látja a környezeti fenntarthatóság fontosságát, terveznek is beruházásokat, de egyelőre visszafogták megvalósításukat.
A technológiai vezetőkből lesznek a jövő vezérigazgatói
A fenntarthatósági szempontok érvényesítése a vállalati működésben többé nem választás kérdése.
Nem látják a lehetőséget a fenntarthatóságban a cégek
A hazai cégek minden korábbinál nagyobb figyelemmel fordulnak a fenntarthatóság felé és egyre inkább érzik magukat is érintettnek.
Új törvénnyel barátkozhatnak a cégek
Benyújtotta a kormány a fenntartható vállalati működést ösztönző törvénymódosítási javaslatot.
Hatalmas feladat előtt állnak a vállalatok
Csak minden negyedik vállalat tartja magát felkészültnek egy független ESG tanúsításra.
Véget vetne az EU a vállalatok fenntarthatatlan működésének
Komoly lemaradásban vannak a tőzsdén jegyzet magyar vállalatok a fenntarthatóság területén.
Készülhetnek a vállalatok! Új világot hoz az ESG
A jövőben már olyan auditált (!) nem pénzügyi beszámolókat kell készíteni, ami nemzetközi szabványok alapján gyűjtött ESG-releváns adatokra támaszkodik.
Élénkítenék a cégek zöld hitelezését
Az Eximbank 300 millió eurós, hosszú lejáratú hitelt vett fel az ING Banktól a hazai vállalkozások fenntarthatósági fejlesztéseit célzó hitelprogramjainak finanszírozására.
Idén is lehet jelölni a Fenntartható jövőért díjra
A jelölések és a pályázat benyújtásának határideje július vége.
A vállalatoknak is a szembesülés éve volt a tavalyi
A hazai közepes és nagyvállalatok vezetése nyitottan és érzékenyen viszonyul a fenntarthatóság problémaköréhez, a szavakat azonban kevés tett követi.
Kevés cég törődik a nők esélyegyenlőségével
A helyzet a hazai közepes és nagyvállalatok esetében nem romlott az előző félévhez képest.
Még nagy a szakadék a tettek és a szándék között, ha a fenntarthatóságról van szó
A gazdasági nehézségek ellenére a hazai közepes és nagyvállalatok fontosnak tartják a fenntarthatóság ügyét.
A körforgásos gazdaságot tanítani és tanulni kell
Régóta hallunk a fenntarthatóságról, de a valódi megoldások fejlesztéséhez átfogóbb megközelítésre van szükség.
Három betű, amire minden magyar cégnek érdemes figyelni
Az adatvédelmi (GDPR) és a bejelentő-védelmi (whistleblowing) szabályok után újabb uniós direktíva érkezik, amely előbb vagy utóbb valószínűleg minden az Európai Unióban aktív cég működésére hatással lesz. 2023-tól új ESG kötelezettségek jönnek, melyek minden nagyvállalatot érinteni fognak, így érdemes lehet már most elkezdeni a felkészülést.
Fenntarthatósági pályázat kkv-knak - kihirdették a győzteseket
A Generali Biztosító 9 millió forint összdíjazású, kis- és középvállalkozások támogatására kiírt fenntarthatósági pályázatára az idén már 127 vállalkozás jelentkezett.
Matolcsy György meglepő elmélete szerint már nem a tőke és a nyereség áll a középpontban, hanem a közérdek
Bemutatták az "Új fenntartható közgazdaságtan - globális vitairat" című kötetet.
Fenntarthatósági pályázat indul kkv-knak
2022-ben is várja a Generali kis- és középvállalkozások jelentkezését munkavállalói jólét, környezetvédelem, illetve a mikroközösségek iránti felelősségvállalás témakörökben.
Csúcson a cégfelvásárlások - ezekért a vállalatokért kapkodnak
Rekordot döntött tavaly a vállalatok felelős működését (ESG) elősegítő felvásárlások száma az eurózónában – derül ki az EY 507 euróövezeti vezérigazgató részvételével készült nemzetközi kutatásából. A vezetők szerint az ESG-vállalásaik érvényesítése olyan értékes tényező, ami még az árbevétel növelésénél is fontosabb.
A tisztességes viselkedés is sok pénzt hozhat
Egyre több befektető próbál felelős módon invesztálni, ezért előtérbe kerültek az úgynevezett ESG-befektetések. A trendek hatnak a vállalatokra is: egyre több cég igyekszik felelős és fenntartható módon működni. Ez a szemlélet ma sokkal mélyrehatóbb, mint amilyen egy évtizede a társadalmi felelősségvállalás, a CSR vállalati működésbe való beemelése volt.
2 tényező, amit a kezdő cégek már nem hagyhatnak figyelmen kívül
A most induló vagy nemrégen alapított vállalkozások fejlődésében már hatalmas szerepet játszik a fenntarthatóság és a digitalizáció, legalább egy fenntarthatósági szempontot is figyelembe vesznek működésük során.
Mit tesznek a nagy cégek a klímakatasztrófa ellen?
Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem harmadának – 31 százalékának – van saját fenntarthatósági stratégiája, egy évvel korábban ez mindössze a 15 százalékukra volt igaz. A vállalatok főként a környezettudatos működést, a dolgozókkal való méltányos bánásmódot és az etikus üzleti viselkedést helyezik előtérbe.
Bankszámla a fenntartható jövőért
Egyre nagyobb szerepet játszik mindennapi életünkben a környezetünk megóvása. Ezt támogatva a Takarékbank egy minden elemében fenntartható számlacsomagot ajánl lakossági ügyfeleinek, amelyhez már újrahasznosított bankkártya is igényelhető. Minden egyes újrahasznosított kártya csökkenti a globális szén-dioxid-kibocsátást, és a számlához köthető vásárlásokkal bármilyen plusz költség nélkül még a méhek megmentését is lehet támogatni. A hitelintézet az elektronikus számlacsomag alacsony költségeivel, bizonyos esetekben ingyenességgel, arra ösztönzi ügyfeleit, hogy a hagyományos fióki ügyintézés helyett válasszák az elektronikus bankolást, ezáltal időt és pénzt is spórolva csökkentsék az ökológiai lábnyomukat.
Nem tetszik a magyar vásárlóknak, ha túl messziről jön egy termék
Egyre jobban figyelünk a környezettudatosságra.
Komoly elvárás nehezedik az európai vállalkozások vezetőire
Az európai cégek nagy része nem mérte még fel, hogy a digitális megoldások hogyan segíthetik a fenntarthatóságot. A vezetőknek csak egyharmada tekinti a technológiát a fenntarthatóbb üzleti gyakorlatok elősegítőjének, annak ellenére, hogy az ESG-célokhoz kapcsolódó elvárások egyre nagyobbak.
Nagy újítás jön a Lidlnél
A Lidl Magyarország fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból készült háztartási árucikkek második kollekcióját is elérhetővé teszi, melyek előállítása során összesen 21,4 tonna nyers műanyagot spórolt meg.
Új szempont jött be a magyarok munkaválasztásánál
Miközben a munkahelyválasztásról hagyományosan olyan szempontok szerint gondolkodunk, mint az elérhető jövedelem, a szakmai fejlődési és előrelépési lehetőségek, a társadalmi hasznosság és a munkakörnyezet, addig a potenciális munkavállalók számára az is egyre fontosabb, hogy a munkaadójuk mennyire működik fenntarthatóan.
Hogyan mérhető és hasonlítható össze a vállalatok fenntarthatósági teljesítménye?
A KPMG felmérése szerint a világ 250 legnagyobb vállalkozása közül 10-ből 9 vállalat készít már beszámolót az ESG (Enviromental/Környezeti, Social/Társadalmi, Governance/Vállalatirányítási) szempontoknak való megfelelésről. A klímaváltozási célok elérésének módja mellett a jelentéstételi gyakorlat is nagymértékben fejlesztendő. A beszámolókészítéshez ugyanis nem létezik még egy egységes standard, a vállalatok különböző módszertanokat alkalmaznak, ami lehetetlenné teszi az összehasonlítást regionálisan, szektoron belül és kívül és sokszor a vállalatok szintjén egyaránt.
Komoly gazdasági lehetőség rejlik az okos és fenntartható közlekedésben
Az Európai Unió új pénzügyi ciklusában továbbra is jelentős súlya lesz a közlekedésfejlesztési támogatásoknak, és főként a fenntartható közlekedésre való átállás elősegítésének.
Fontos cégének a fenntarthatóság? Még jelentkezhet erre a pályázatra
Meghosszabbított határidővel, március 5-ig várják a vállalkozások jelentkezését a Bridge to Benefits Mesterkurzusra.
Mit hajlandó megtenni egy átlag magyar a fenntarthatóság jegyében?
Az utóbbi években a fenntarthatóság sokkal inkább előtérbe került, mint valaha. Szelektív hulladékgyűjtés, zerowaste, újrahasznosítás, környezetbarát megoldások, karbonsemlegesség, ökológiai lábnyom. Fogalmak, amikkel nap mint nap találkozunk és létünk részéve váltak, de mennyire élünk e szempontok szerint?
Magyarok és a környezettudatosság: valami elindult a fejekben
A magyar háztartások több mint fele jóval fontosabbnak tartja a környezetet kímélő megoldások alkalmazását az energiafelhasználásban, a vízfogyasztásban és a hulladék kezelésében, mint hat évvel ezelőtt. Az IKEA legfrissebb felmérésében a megkérdezettek 94 százaléka nyilatkozta úgy, hogy kiemelten vagy fokozottan érdeklődik a megtakarítást eredményező lehetőségek iránt, és mindössze 6 százalék-a válaszolta azt, hogy ezek a szempontok nem igazán lényegesek.
Van valami, amiben sokat fejlődtek a magyarok a koronavírus alatt
A Planet Fanatics’ Network online kutatás keretében mérte fel a magyar lakosság érzékenységének változását a társadalmi és környezeti problémákra vonatkozóan a világjárvány időszakában. Amellett, hogy az érzékenység mérhetően nőtt, a válaszadók 95 százaléka elvárja a vállalatoktól, hogy a járvány után komolyabban foglalkozzanak a társadalmi és környezeti felelősségvállalással.
Vállalati fenntarthatóság: a járvány csak olaj volt a tűzre
A COVID-19 járvány hatására még jelentősebb fenntarthatósági lépéseket vár a társadalom a nagyvállalatok részéről. Ezzel párhuzamosan a klímasemlegesség irányába mozdul el az Európai Unió, amelynek részeként különleges karbon-határvámot vezetne be, és a kisebb vállalatokra is kiterjesztené a nem-pénzügyi jelentéstétel kötelezettségét. Ezek a tendenciák arra ösztönzik a nagyvállalatokat, hogy átértékeljék saját fenntarthatósági szemléletüket.
Kitolták a fenntarthatósági pályázatok jelentkezési határidejét
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) által korábban kiírt két fenntarthatósági pályázatra az eredeti, március végi határidők helyett 2020. április 15-ig várják a pályaműveket - jelentette be Boros Anita, a tárca építésgazdaságért, infrastrukturális környezetért és fenntarthatóságért felelős államtitkára.
Érdemes a közösségbe fektetni
Négy kategóriában ismerte el az Effekteam a vállalatok hatékony környezeti és társadalmi befektetési programjait. A díjat a Coca-Cola, az Invitech, az E.ON, és a Tesco kapta.