Új rekordot értek el a vállalatvezetők

A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása látványosan javult: az attitűd alindex 72 pontra emelkedett. A legnagyobb előrelépés a karbonsemlegességi célok ismeretében és a gazdasági haszon felismerésében történt.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Új rekordot ért el a vállalatvezetők fenntarthatósághoz való hozzáállását mérő attitűd alindex, amely a legfrissebb felmérés szerint 5 ponttal emelkedett, így 72 ponton áll – ez a K&H fenntarthatósági index indulása (2022) óta mért legmagasabb érték.

Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése
Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése
Fotó: Depositphotos

„A kedvező elmozdulás nem csupán szimbolikus: a vállalatok egyre tudatosabban követik a nemzetközi elvárásokat és fenntarthatósági célokat. A cégek egyre inkább értik a fenntarthatóság gazdasági jelentőségét, és elismerik, hogy a hosszú távú üzleti siker elképzelhetetlen környezeti és társadalmi felelősségvállalás nélkül” – kommentálta a felmérést Suba Levente, a K&H fenntarthatósági vezetője.

A legnagyobb pozitív elmozdulások: a fiatalok számára fontos a fenntarthatóság

A 2025 első félévi adatok alapján a vállalatvezetők körében markánsan nőtt a fenntarthatósági célokkal kapcsolatos tudatosság. Az uniós karbonkibocsátás-csökkentési célokat ma már tízből nyolc döntéshozó pontosan ismeri, ez az eddigi legmagasabb arány. Jelentősen nőtt azok száma is, akik úgy érzik, hogy saját cégükre is vonatkoznak a karbonsemlegességgel kapcsolatos elvárások: ez az arány fél év alatt több mint 10 százalékponttal emelkedett 39 százalékról 53-ra. A legnagyobb ugrást azonban a fiatal munkavállalóik kapcsán érzékelték a cégvezetők: négyötödük véleménye szerint a fiatalok ma már szívesebben mennek olyan helyre dolgozni, ahol figyelmet fordítanak a fenntarthatóságra. Az előző felmérésben a vállalatvezetők kevesebb, mint a fele vélekedett így.

Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo