Szinte minden válaszadó – 97 százalékuk – úgy látja, hogy a fenntarthatóság nemcsak erkölcsi vagy társadalmi kérdés, hanem kézzelfogható üzleti előnyt is jelent. Ezt a hozzáállást erősíti az is, hogy mára szinte általános elvárássá vált, hogy egy vállalat működése megfeleljen a fenntarthatósági alapelveknek: a vezetők 96 százaléka tartja ezt fontosnak. Ugyanilyen egyöntetűen gondolják azt is a válaszadók, hogy a fenntarthatóság a befektetők és a fogyasztóik számára is értéket képvisel.
A szemlélet már megvan – a tettek következnek
A fenntarthatósághoz való hozzáállás nemcsak tudatosabbá, hanem gazdaságilag is racionálisabbá vált: a cégvezetők döntő többsége már versenyelőnyt lát a környezeti és társadalmi szempontok beépítésében. Emellett egyre erősebben jelenik meg a vállalati felelősségvállalás gondolata is: a válaszadók szerint nem elég a szabályozói nyomás vagy a fogyasztói elvárás – a cégeknek belső indíttatásból is lépniük kell.
Több mint kétharmaduk úgy látja, hogy fenntartható működéshez először a szemléletnek kell gyökeresen átalakulnia a szervezeten belül. A pozitív attitűd tehát adott, de leginkább az ESG E betűje, azaz a környezeti fenntarthatóság gondolata vált elfogadottá, általánossá a cégek hozzáállásában, miközben a társadalmi felelősségvállalás alindex az április 14. és május 12. közti időszakban felvett kérdőívben a mélypontra esett.