Új rekordot értek el a vállalatvezetők

A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása látványosan javult: az attitűd alindex 72 pontra emelkedett. A legnagyobb előrelépés a karbonsemlegességi célok ismeretében és a gazdasági haszon felismerésében történt.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Szinte minden válaszadó – 97 százalékuk – úgy látja, hogy a fenntarthatóság nemcsak erkölcsi vagy társadalmi kérdés, hanem kézzelfogható üzleti előnyt is jelent. Ezt a hozzáállást erősíti az is, hogy mára szinte általános elvárássá vált, hogy egy vállalat működése megfeleljen a fenntarthatósági alapelveknek: a vezetők 96 százaléka tartja ezt fontosnak. Ugyanilyen egyöntetűen gondolják azt is a válaszadók, hogy a fenntarthatóság a befektetők és a fogyasztóik számára is értéket képvisel.

A szemlélet már megvan – a tettek következnek

A fenntarthatósághoz való hozzáállás nemcsak tudatosabbá, hanem gazdaságilag is racionálisabbá vált: a cégvezetők döntő többsége már versenyelőnyt lát a környezeti és társadalmi szempontok beépítésében. Emellett egyre erősebben jelenik meg a vállalati felelősségvállalás gondolata is: a válaszadók szerint nem elég a szabályozói nyomás vagy a fogyasztói elvárás – a cégeknek belső indíttatásból is lépniük kell.


 
Több mint kétharmaduk úgy látja, hogy fenntartható működéshez először a szemléletnek kell gyökeresen átalakulnia a szervezeten belül. A pozitív attitűd tehát adott, de leginkább az ESG E betűje, azaz a környezeti fenntarthatóság gondolata vált elfogadottá, általánossá a cégek hozzáállásában, miközben a társadalmi felelősségvállalás alindex az április 14. és május 12. közti időszakban felvett kérdőívben a mélypontra esett.

Véleményvezér

Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.
Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo