Környeztvédelem cikkek


Új rekordot értek el a vállalatvezetők

Új rekordot értek el a vállalatvezetők  

A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása látványosan javult.
Műanyag helyett: magyar vállalkozás forradalmasíthatja a csomagolást

Műanyag helyett: magyar vállalkozás forradalmasíthatja a csomagolást  

Házilag komposztálható biopolimer alapú csomagolóanyagot fejlesztenek.
400 vállalaton múlik a világ sorsa

400 vállalaton múlik a világ sorsa  

A világ ezer legnagyobb szén-dioxid kibocsátású ipari eszköze négyszáz vállalat tulajdonában van és együttesen évente mintegy 8 gigatonna szén-dioxidot bocsátanak ki.
Lejár a türelmi idő, nem lesz kibúvó a visszaváltási díj alól

Lejár a türelmi idő, nem lesz kibúvó a visszaváltási díj alól 

Visszaszámlálás a kötelező visszaváltási rendszer teljes élesedése előtt.
Áramtárolókra írnak ki pályázatot cégeknek

Áramtárolókra írnak ki pályázatot cégeknek  

Januártól indul a vállalati zöldenergia tárolói program.
Egyvalami mellett már az induló vállalkozások sem tudnak elmenni

Egyvalami mellett már az induló vállalkozások sem tudnak elmenni 

6,5 év múlva a Föld elérheti az átlaghőmérséklet 1,5 Celsius-fokos emelkedését, ami visszafordíthatatlanul megváltoztatná a bolygó klímáját.
Vissza nem térítendő forrásokra számítanak a vállalkozások az energetikai beruházásoknál

Vissza nem térítendő forrásokra számítanak a vállalkozások az energetikai beruházásoknál 

A magyar vállalkozások fele tartja magát energiatudatosnak.
2050: ez a céldátum még jól is jöhet Magyarországnak

2050: ez a céldátum még jól is jöhet Magyarországnak 

A jelentős költségek ellenére Magyarország számára akár versenyelőnyt is jelenthet a 2050-es klímacél, vagyis a nettó nulla kibocsátás elérése – derül ki a McKinsey most megjelent, Klímasemleges Magyarország - Úton a sikeres dekarbonizáció felé című tanulmányából. Az elemzés az ipari, a lakossági, villamosenergia, közlekedési és mezőgazdasági kibocsátások intenzív csökkentésével egy olyan pályát rajzol fel, amely az éghajlatvédelmi célkitűzéseken túl a gazdasági növekedésre, a munkahelyteremtésre, az energiafüggetlenségre, valamint Magyarország versenyképességére is egyértelműen pozitív hatással lesz.
Nagy változás történt a Lidlnél

Nagy változás történt a Lidlnél 

Klímavédelmi programjai sorát az áruházlánc most újabb fontos intézkedéssel bővítette: január 1-jétől teljes üzlethálózatában, logisztikai központjaiban és irodaházában 100 százalékban megújuló erőforrásból származó áramot használnak. 
Versenyjogba ütközhet a „zöld” magatartás

Versenyjogba ütközhet a „zöld” magatartás 

A vásárlói döntésekben egyre nagyobb szerepet játszanak a környezetvédelmi szempontok, ezért a cégek is igyekeznek hangsúlyozni környezettudatosságukat. A vállalat zöld imázsának népszerűsítésekor azonban nagy óvatosságra van szükség, mert a fogyasztók megtévesztése, a nem bizonyítható állítások következménye a jövőben – cégmérettől függően – akár több tíz- vagy százmilliós büntetés is lehet – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda. A társaságok versenykorlátozó együttműködését vagy a domináns piaci magatartását viszont akár indokolhatják is környezetvédelmi megfontolások.

Az egekbe szökhet a károsanyag-kibocsátás, ha újraindul az élet 

Talán még van esélyünk, hogy 2050-ig elérjük a zéró károsanyag-kibocsátásra vonatkozó célkitűzést.

Saját javaslatát vonta vissza a kormány 

Múlt héten nyújtották be a tervezetet az egyszer használatos műanyagok jövő évi betiltásáról, ezt most egyszer csak visszavonták. Még dolgoznak rajta. 

Sokkal kevesebb műanyagot fog használni a Nestlé 

Megközelítőleg 2 milliárd svájci frankot ruház be a Nestlé, hogy áttérjen az újonnan gyártott műanyagokról az élelmiszeripari minőségű újrahasznosított műanyagok használatára és felgyorsítsa az innovatív fenntartható csomagolási megoldások fejlesztését.

Nyakunkon az EU-s szigorítás: mi lesz a magyar műanyagiparral? 

Az egyszerhasználatos műanyagokra vonatkozó Európai Uniós irányelv és a műanyag újrahasznosítás egyre szigorúbb szabályozása miatt növekedhet a fizetésképtelenség és a csődök kockázata a magyar műanyagiparban. A vállalatoknál szemléletváltás szükséges, kénytelenek lesznek innovációra költeni, annak érdekében, hogy alternatív, környezetbarátabb megoldásokkal váltsák ki a jelenlegi technológiákat, alapanyagokat, melynek következtében több szereplő is nehéz helyzetbe kerülhet. Másrészről éppen az alapanyagok tekintetében az alternatív alapanyagokra történő részleges áttérés hozhat áttörést az ágazatban, melyre a kapcsolódó iparágaknak, mint például az élelmiszeripar fel kell készülni – állítja az Euler Hermes szakértője. A hitelbiztosító a műanyagipar kilátásait vizsgálta legfrissebb elemzésében.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Költségkímélés

Égető szüksége van a cégeknek az államilag támogatott lízingkonstrukciókra

Égető szüksége van a cégeknek az államilag támogatott lízingkonstrukciókra  

A hazai lízingpiac 2025 első félévében enyhe növekedést mutatott a finanszírozott összeg tekintetében, miközben a szerződések száma visszaesett.

Pénzszerzés

Belehúztak a magyar gazdagok, nagyot nőtt a vagyonuk

Belehúztak a magyar gazdagok, nagyot nőtt a vagyonuk 

Félévi vagyonmustra: Jól hangzik a 11 százalékos vagyonbővülés, de a Blochamps szerint ez csupán a szűk elit boldogsága.

Adózás

Mérsékelni kellene a legkisebb cégek és az egyéni vállalkozók adóterheit

Mérsékelni kellene a legkisebb cégek és az egyéni vállalkozók adóterheit 

Az áfa alanyi adómentesség értékhatárának további többlépcsős emelését javasolja a Kamara.

Cégblog

Kiben bízz, ha mindenki mást mond?

Kiben bízz, ha mindenki mást mond? 

Az internet által az emberiség történetében először jutottunk el oda, hogy bárki szinte bármiről bármikor információhoz juthat.

Gazdaság

Komoly eladásra készülhet a Coca-Cola?

Komoly eladásra készülhet a Coca-Cola? 

Eladnának egy nemzetközileg is jól ismert leánycéget.

Társadalom

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo