Nagy változás történt a Lidlnél

Klímavédelmi programjai sorát az áruházlánc most újabb fontos intézkedéssel bővítette: január 1-jétől teljes üzlethálózatában, logisztikai központjaiban és irodaházában 100 százalékban megújuló erőforrásból származó áramot használnak. 

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Az energiafogyasztás csökkentését célzó intézkedéseinek eredményeképpen 2018-2020 között kb. 4 ezer háztartás éves fogyasztásának megfelelő 9,1 millió kWh energiát takarított meg a vállalat, amely által 3 100 tonna CO2-kibocsátást előzött meg - derült ki a lánc közleményéből. A zöld áramra való átállással, a 2019-es fogyasztási adatokat alapul véve, további több mint 44 ezer tonna CO2-kibocsátás (2019-es CO2 egyenértékkel számolva) megelőzése érhető el, ami közel 53 ezer háztartás éves áramfogyasztásából származó CO2-kibocsátásnak felel meg.

A diszkontlánc a zöld energiára történő átállásához olyan szolgáltatóval kötött szerződést, amely garantálja, hogy kizárólag nap-, szél- és vízerőművek által termelt és/vagy gyűjtött energiát biztosít számukra. Emellett további energiahatékonysági törekvése, hogy a külső forrásból származó energia mind nagyobb hányadát tudják kiváltani működésük során, ezért a vállalat fokozatosan bővíti napelemmel ellátott épületeinek számát is.

„Túl azon, hogy 100 százalékban zöldenergiát vásárlunk az áramszolgáltatótól, 2022 év végéig 28 áruházunkon fog napelem üzemelni” – emelte ki Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.
A diszkontlánc szándékai szerint 2022 után is tovább bővíti napelemmel ellátott épületeinek számát, köztük a logisztikai központokat is szeretnék napelemes erőművekkel felszerelni. Az áruházak energiagazdálkodása mellett az üzletekben történő természetes hűtőközegek használata által folyamatosan azon dolgozik a vállalat, hogy csökkentse az üvegházhatású gázkibocsátást.

Véleményvezér

Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.
Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo